Otsikko: Kermankuorintaa Kirjoitti: Eljas Pölhö - Lokakuu 03, 2015, 23:41:24 Uusimman TÅG-lehden (9/2015) mukaan kermankuorinnan ainoan uhrin, täkäläisen valtion rautateiden eli SJ:n, matkustajamäärä on kasvanut 2,6% viime vuodesta. Sellaista se on kilpailuyhteiskunnassa, mitenkäs Suomessa? Kannattaa lopettaa Haukivuori ym. ja sen seurauksena mikään ei enää toimi kun ei ei ole matkustajia.
Ei sentään kaikki ole hyvin Ruotsissakaan. Puna-vihreä hallitus ei halua tukea Jämtlannin yöjunia, joten saman hallituksen voittotavoitteen vaatimana SJ lopettaa osan yöjunista hiljaisella kaudella. Siis sama hallitus, jonka mielestä 1,7 miljardin otto SJ:n kassassa parantaa SJ:n asemaa uuden kaluston hankinnassa, koska silloin SJ joutuu lainaamaan rahaa. (Merkillisiä ovat vihreät aatteet, mutta minkäs teet, kun vähemmistö sai vallan. (kommentti by vanhan matikan lukija) Monet ovat tietoisia, että sveitsiläinen krokotiili vieraili Gävlessä Ruotsin rautateiden sähköistyksen 100-vuotispäivillä. Krokotiili sai laakerivaurion Saksassa. Se korjattiin ylitöinä, mutta Puolan rautatiet ilmoittivat, että ylimääräisen junan aikataulua ei voi laatia ja hyväksyä alle 14 pv:n varoitusajalla. Piste. Veturi piti ajaa Puolan kautta junalautalle ja sieltä Ruotsiin. Kaikki oli jo menetetty, kunnes Ruotsin pahin "kermankuorija", Hector Rail, päätti hoitaa veturin hinauksen Saksan ja Tanskan kautta, jotta juhlin vetonaula pääsisi ajoissa perille. Kermankuorija pelasti Ruotsin rautateiden sähköistyksen 100-vuotisjuhlat, mistä varmaan tuhannet ovat kiitollisia. Myös Vorgissa julkaistujen kuvien kuvaajat, olettaisin. TÅG-lehden päätoimittajalla oli erinomainen kirjoitus rautateiden mahdollisuuksista ja kuinka naiivit poliitikot puuttuvat ihan vääriin asioihin lupa-asioissa. Jos saan luvan, niin toistan Jan Lindahlin kirjoituksen täällä myöhemmin. |