Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Ulkomaat => Aiheen aloitti: eemeli113 - Marraskuu 05, 2015, 21:40:29



Otsikko: X2
Kirjoitti: eemeli113 - Marraskuu 05, 2015, 21:40:29
X2-vaunuja ja -vetureita on valmistettu monia sarjoja ja muutettu myöhemmin moniin sarjoihin. Onko missään kattavaa listaa kaikista vaunuista ja vetureista, tai mahdollisesti listaus kaikista litteroista? Järnväg.net antaa liian sekavan vastauksen tähän.


Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: Jouni Hytönen - Marraskuu 05, 2015, 23:09:24
Svenska lok och motorvagnar med personvagnar 2015 -kirja lienee tyhjentävin esitys aiheesta. 20xx-numeroiset ovat vetovaunuja ja 25xx-numeroiset ohjausvaunuja. Muilla vaunuilla ei ole mitenkään erityisen selkeät ja johdonmukaiset numerosarjat.


Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: eemeli113 - Marraskuu 05, 2015, 23:27:34
Svenska lok och motorvagnar med personvagnar 2015

Mistäs tämän kirjan saisi? Voisi samalla opiskella ruotsia  :)


Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Marraskuu 06, 2015, 00:19:50
Svenska lok och motorvagnar med personvagnar 2015

Mistäs tämän kirjan saisi? Voisi samalla opiskella ruotsia  :)

Täältä lähtee paljon kirjoja Suomeen:
http://www.stenvalls.com/shop/   
kirjoita hakukenttään SLM niin näet samalla kaikki vuosikerrat jotka ovat saatavilla ja mihin hintaan. Voit kirjoittaa myös englanniksi tai saksaksi tai hätätilassa suomeksi (jolloin kysymys tai tilaus siirtyy minulle).


Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: Juha Riihimäki - Marraskuu 27, 2015, 15:07:39
Samalla kannattaa tilata tämä kirja, joka kertoo kysymästäsi aiheesta, suoraan kustantajalta: http://sjk.se/65/butik.html

Osta se sadan yrityksen kulkuneuvoja Ruotsista ja Tanskasta 1960-luvulta asti kerännyt Svenska lok och motorvagnar med personvagnar 2015 -kirja myös. Se on hyvä yleiskatsaus siihen, mitä juuri nyt on olemassa. Joka värkistä kuva ja puutteelliset, mutta olemassaolevat infotiedot!

Alla pari kuvaa yhdestä maailmalla seikkailleesta junayksiköstä ;)   Amerikkalaiset kertoivat että he olisivat halunneet ostaa junan, mutta juuri silloin rahat eivät riittäneet (tosi tarina). No, niillä on nyt saatu Acela käyttöön. X2000:t ovat taas juuri nyt keski-iän rempassa. Tavoite on että ne pystyisivät vielä kilpailemaan yksityisten yhtiöiden houkuttelevien kulkuneuvojen kanssa. 
(http://bonbytes.eu/swe/swe_sj_x2000nr02_2_185_stockholm_2015_1000.jpg)

(http://bonbytes.eu/swe/swe_sj_x2000nr02_plate_1_185_stockholm_2015_1000.jpg)

Täällä näyttää olevan aika monesta muuustakin yksiköstä kuvia: http://www.4rail.net/reference_sweden_gallery2_emus.php#sj_x2000



Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Marraskuu 27, 2015, 20:53:19
Voin kanssa suositella kirjaa X 2000 (välilyönti X ja 2000 välissä, tuntuu oudolta). Näkyy olevan kustantajalta oleellisesti halvempi (myös icke-medlem-henkilöille) kuin kaupallisesta kirjakaupasta. Erinomainen tietopaketti Ruotsin rautateiden lippulaivasta sen syntyvaiheista nykyhetkeen.


Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: eemeli113 - Marraskuu 27, 2015, 22:03:31
Mikäköhän logiikka tuossa keulapalan pudottamisessa on ollut?


Otsikko: Vs: X2
Kirjoitti: Juha Riihimäki - Marraskuu 28, 2015, 13:29:35
Kieltämättä ihan epätavallinen yksilö tuossakin. Alla kaksi kuvaa niille, jotka eivät näitä ole nähneet enemmän, tavallisemmista konfiksista X2000:lla/SJ2000:lla. 

Mikäköhän logiikka tuossa keulapalan pudottamisessa on ollut?

(http://bonbytes.eu/swe/swe_sj_x2000_ub2x_nosecover_1_158_stockholm_2012_1000.jpg)

(http://bonbytes.eu/swe/swe_sj_x2000_connection_1_158_stockholm_2012_1000.jpg)

Olikos niin, että nämä olivat aiemmin kaikki tämän näköisiä?
(http://4rail.eu/swe/swe_sj_x2_valtorp_2_2010_1000.jpg)