Otsikko: Mankki ja Luoma aiotaan sulkea jo maaliskuussa Kirjoitti: Tommi Koskinen - Marraskuu 12, 2015, 16:09:59 Mankkia ja Luomaa suunnitellaan suljettaviksi jo maaliskuussa. Uusi X-juna puolestaan kulkisi Kirkkonummelle saakka:
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/336493-mankki-ja-luoma-aiotaan-sulkea-jo-maaliskuussa-junat-eivat-enaa-pysahdy Otsikko: Vs: Mankki ja Luoma aiotaan sulkea jo maaliskuussa Kirjoitti: Topi Pikkarainen - Marraskuu 12, 2015, 17:37:41 Mankkia ja Luomaa suunnitellaan suljettaviksi jo maaliskuussa. Uusi X-juna puolestaan kulkisi Kirkkonummelle saakka: http://www.lansivayla.fi/artikkeli/336493-mankki-ja-luoma-aiotaan-sulkea-jo-maaliskuussa-junat-eivat-enaa-pysahdy Asiakaslähtöisyys. Yleishyödyllisyys. Palveluiden tarjoaminen. K i i r e . Otsikko: Vs: Mankki ja Luoma aiotaan sulkea jo maaliskuussa Kirjoitti: JSL - Marraskuu 15, 2015, 17:57:36 Kiinni vaan noi molemmat pysäkit ja nopeesti. Ei tartte stadilaisia hyysätä tollasilla kun Haukivuorelta lopetettiin ihan oikeeta tarkotusta palveleva pysähdys. Mankin vierestä pääsee linjurilla ja seuraava junapysäkki on kilsan päässä jossa paljon parempi pysähdyskäyttäytyminen ja enemmän vuoroja. Pääkaupunkilaisilla ei vaan tahdo kunto riittää ja perse nousta penkistä lenkille :D
Otsikko: Vs: Mankki ja Luoma aiotaan sulkea jo maaliskuussa Kirjoitti: Antti Havukainen - Marraskuu 15, 2015, 20:57:58 Viimeaikaisissa uutisissa ei ole mainittu Mankin ja Luoman tasoristeysten poistamisesta mitään, joten jäävätkö nämä käyttöön vielä seisakkeiden lakkautuksen jälkeenkin? Jos jäävät, niin nuo perustelut lakkautusten "välttämättömyydestä" kuulostavat entistäkin typerämmiltä, vaikka riittävän typeriä ne olisivat tasoristeysten mahdollisen poistamisen jälkeenkin. Luoman tasoristeyksen poistamisella kun nykyisten Y- ja S-junien matka-aika ei nopeutuisi yhtään ja Mankissakin vain muutaman sekunnin nopeuden noustessa tasoristeyksen kohdalla 80:stä 120 kilometriin tunnissa. Vasta siinä vaiheessa, kun Kauklahden länsipuolella saisi päällysrakenteen puolesta ajaa sataakahtakymppiä kovempaa, voisi oikeasti alkaa pohtia Mankin ja Luoman tulevaisuutta.
Nykyiselläänkin pystytään aivan hienosti ajamaan samanaikaisesti sekä Y- että U-junia eikä niiden pysähdyspaikkojen määrä vaikuta toisiinsa millään tavalla, mikäli kummatkin junat vaan kulkevat aikataulussaan. Enemmän ongelmia aiheuttaa rantaradan yksiraiteisuus Kirkkonummen länsipuolella, mutta se onkin jo ihan toinen juttu. |