Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Roope Prusila - Tammikuu 06, 2016, 20:49:32



Otsikko: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Roope Prusila - Tammikuu 06, 2016, 20:49:32
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195013231083/artikkeli/vr+varautukaa+junien+myohastymiseen+pakkasessa.html


Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Vesa Höijer - Tammikuu 06, 2016, 21:08:29
FLIRT saapui Rakveren asemalle tänään noin 15 minuuttia myöhässä, eikä tahtonut enää lähteä liikkeelle. Ensin sammuivat valot, sitten moottori, mutta muutaman minuutin yskimisen jälkeen käynnistyi taas.

Pendolino Helsingistä Jyväskylään oli vaihdettu "korvaavaan kalustoon" (mitä lienee Pendolinolle tapahtunut), vähän myöhästeltyä matkan varrella, mutta perille tultiin alle puoli tuntia myöhässä.



Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Riku Outinen - Tammikuu 06, 2016, 23:04:14
Kyllähän tuo "aika mielenkiintoista" katseltavaa on vaikka Julian live-näkymä. 7 kaukojunaa yli tunnin myöhässä, useilla vielä paljon suurempia vaikeuksia. 


Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Toni Lassila - Tammikuu 06, 2016, 23:44:09
Kyllähän tuo "aika mielenkiintoista" katseltavaa on vaikka Julian live-näkymä. 7 kaukojunaa yli tunnin myöhässä, useilla vielä paljon suurempia vaikeuksia.  
Ja nyt IC 274:n Sr2 on sitten hyytynyt Kemiin ja aikaisemmin illalla IC 266:n alle jäi ihminen Oulun pohjoispuolella.
Edit: 274 liikkuu taas, lähti Kemistä noin tunnin myöhässä.
Edit 2: 272 pääsi lähtemään Kolarista kello 23:54.


Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Tammikuu 07, 2016, 00:29:00
Onhan varsin surullista katseltavaa nuo myöhästelyt, kaluston viat, alkuvalmisteluiden viivästymiset, SÄÄOLOSUHTEET?? Eikö kalustoa tilattaessa yhtenä kriteerinä ollut toimiminen -40°C lämpötilassa? Nythän etelässäkin vasta elohopea tipahtaa hieman alle -20°C lämpötiloihin ja liikenne vaikeutuu oleellisesti. Paikallisessa (Riihimäki/Hyvinkää) lehdessä (Aamuposti 5.1.2016)(luettavissa valitettavasti vain kirjaitumalla) VR-Yhtymä Oy:n liikennejohtaja Petri Auno kertoilee, että pakkasiin on varauduttu VR:llä junia huoltamalla - ei oikein tuolta mielestäni vaikuta (tällä hetkellä normaali talvikeli).
Uusista Sr3-sarjan vetureista hän mainitsee, että talviluotettavuus on ollut tärkeä kriteeri mm. vetureissa on lumiaurat (?) ympäri vuoden. Dr16-sarjan vetureissa lienee samanlainen lumiaura (?), mutta se on nostettu senverran ylös, että tarvittaessa aurailee vain syvempiä kinoksia. Ennen moista lisälaitetta taidettiin kutsua "karja-auraksi". http://vaunut.org/kuva/84162


Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Aapo Oikarinen - Tammikuu 07, 2016, 19:13:39
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016010720921970_uu.shtml


Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Teppo Niemi - Tammikuu 08, 2016, 11:45:45
Ja nyt kun katsoo ulos Helsingin keskustassa, niin täällä sataa lunta tavallisen lumisateen voimakkuudella. Ja kun katsoo Ilmatieteenlaitoksen Kaisaniemen säähavaintoja, niin pakkasta on 17 astetta. Toivottavasti Liikenneviraston vaihteiden lämmityksen tehot riittävät tähän säähän. Muuten voi olla luvassa karu ilta.....


Otsikko: Vs: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville
Kirjoitti: Vesa Höijer - Tammikuu 15, 2016, 19:42:14
Venäjällä junat kulkevat ajallaan, myös talvipakkasilla.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1452832757511.html