Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Ulkomaat => Aiheen aloitti: Eljas Pölhö - Tammikuu 09, 2016, 23:02:36



Otsikko: Esimerkillistä asiakaspalvelua
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Tammikuu 09, 2016, 23:02:36
Tässä on esimerkki siitä, kuinka voidaan toimia:
https://www.facebook.com/cctvnewschina/posts/1109784289062390

Varmuuden vuoksi myös kuvakaappaus


Otsikko: Vs: Esimerkillistä asiakaspalvelua
Kirjoitti: Jorma Rauhala - Tammikuu 13, 2016, 23:09:20
Paikallisjunan pysähdys loppuu tuolla maaliskuussa, kun viimeinen koululainen lopettaa koulunkäynnin. Juna on pysähtynyt seisakkeella koululaisia varten vuodesta 1955 lähtien.
https://www.facebook.com/thisisinsider/videos/1505866696387390/


Otsikko: Vs: Esimerkillistä asiakaspalvelua
Kirjoitti: Antti Vanne - Maaliskuu 12, 2017, 13:23:29

Höh, Suomessa toimittiin näin jo yli 110 vuotta sitten.

Rantarata avattiin yleiselle liikenteelle 1.9.1903.

Lainaus teoksesta "Viisi minuuttia seuraavaan lähtöön" - HSL alueen joukkoliikenteen historia (viime vuonna ilmestynyt mainio 637-sivuinen järkäle):

"Junien pysähtyminen Grankullassa (=Kauniainen/kirj. lisäys) oli tärkeää ainakin Glimsin tilan isännälle, kihlakunnantuomari Johan Lönnbergille. Kun rantarata oli valmistunut, tuomari anoi rautatiehallitukselta, että junat seisahtuisivat tilan hevoshaan kohdalla, jotta hänen tyttärensä pääsisivät kouluun Helsinkiin. Rautatiehallitus suostui, mutta junat pysähtyivät aluksi vain tarvittaessa, joten Lönnbergin tyttärien oli heilutettava kuljettajalle kättään, jos he mielivät kyytiin".

Saman teoksen mukaan Espoossa asui 1900-luvun alussa vajaat 6000 asukasta. Nyt hieman enemmän, ja kohtahan (kai?) sinne jo pääsee toistakin kiskoliikenneyhteyttä käyttäen.