Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Ulkomaat => Aiheen aloitti: Joni Lahti - Tammikuu 21, 2016, 14:15:13



Otsikko: Tallinnan uusissa raitiovaunuissa vaarallisen liukas lattia
Kirjoitti: Joni Lahti - Tammikuu 21, 2016, 14:15:13
Postimees kirjoittaa, että uusissa espanjalaisvalmisteisissa ratikoissa on vaarallisen liukas sisälattia. Kylmä ja luminen talvi paljasti ongelman. Samaa ongelmaa on ilmennyt myös uusissa trollikoissa.

Näinhän se on, ettei etelässä osata varautua pohjoisen ongelmiin. Meneekö pintojen materiaalit vaihtoon, ei ole vielä selvinnyt.


Otsikko: Vs: Tallinnan uusissa raitiovaunuissa vaarallisen liukas lattia
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Tammikuu 21, 2016, 15:41:51
Postimees kirjoittaa, että uusissa espanjalaisvalmisteisissa ratikoissa on vaarallisen liukas sisälattia. Kylmä ja luminen talvi paljasti ongelman. Samaa ongelmaa on ilmennyt myös uusissa trollikoissa.

Näinhän se on, ettei etelässä osata varautua pohjoisen ongelmiin. Meneekö pintojen materiaalit vaihtoon, ei ole vielä selvinnyt.

Tästä tuli mieleen; itse meinasin eilen menettää tasapainon bussissa, liukkauden takia. Lattiamateriaali itsessään ei ollut liukas, mutta se oli ikävästi jäässä bussin etuosassa :( Kun etuovia avataan jatkuvasti, kylmä tulee sisälle ja matkustajien kengissään tuoma lumi ja jää ei pääse sulamaan ensimmäisten istuinten kohdalla. Toivottavasti ongelmaan on ratkaisu.


Otsikko: Vs: Tallinnan uusissa raitiovaunuissa vaarallisen liukas lattia
Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Tammikuu 21, 2016, 16:07:11
Tavallinen muovimatto on hyvin kova ja liukas kylmällä. Tällaiseen käyttökohteeseen tarvitaan matto, jossa on karhennettu pinta. Tavallaan voisi ajatella, että suunnittelussa on tällainen seikka jäänyt huomiotta.


Otsikko: Vs: Tallinnan uusissa raitiovaunuissa vaarallisen liukas lattia
Kirjoitti: Joni Lahti - Tammikuu 21, 2016, 19:18:43
Liikennelaitoksen Enno Tamm sanoo uskovansa, ettei perusyy ole maton fyysisissä ominaisuuksissa vaan oven alareunan lämmityskonstruktiossa ja sen vähäisessä tehossa. Tässä mielessä ongelma on rakenteellinen, joka ei parane pintamateriaalia vaihtamalla.