Otsikko: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Jyrki Majanmaa - Tammikuu 28, 2016, 17:17:17 Maakaasulla kulkevia junia Mierontielle?
http://yle.fi/uutiset/kaasu_junien_polttoaineeksi_jo_kertaalleen_suljettu_reitti_voi_avata_uuden_jakson_rautatiehistoriassa/8627094 Otsikko: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Texwiller - Tammikuu 28, 2016, 18:35:39 Maakaasulla kulkevia junia Mierontielle? http://yle.fi/uutiset/kaasu_junien_polttoaineeksi_jo_kertaalleen_suljettu_reitti_voi_avata_uuden_jakson_rautatiehistoriassa/8627094 Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen. - Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste. Otsikko: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Tammikuu 28, 2016, 21:29:05 Maakaasulla kulkevia junia Mierontielle? http://yle.fi/uutiset/kaasu_junien_polttoaineeksi_jo_kertaalleen_suljettu_reitti_voi_avata_uuden_jakson_rautatiehistoriassa/8627094 Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen. - Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste. Järkeä ei tosiaan ole, ei tippaakaan, kun tutkitaan näitä hankkeita, joita ei todennäköisesti voi toteuttaa. Odotas kunhan lähivuosien haaveissa päästään ns. Tampereen ohitusrataan - siinä vasta syydetäänkin oikein kunnolla rahaa aivan järjettömään radanpätkään. Eli taas tehdään uutta rataa alueelle, jossa on jo ennestään hyvät radat. Siksi että päästäisiin suoraan kaupungin ohi... millä? Miksi? >:( Otsikko: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Tommi K Hakala - Tammikuu 28, 2016, 21:37:48 Maakaasulla kulkevia junia Mierontielle? http://yle.fi/uutiset/kaasu_junien_polttoaineeksi_jo_kertaalleen_suljettu_reitti_voi_avata_uuden_jakson_rautatiehistoriassa/8627094 Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen. - Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste. Järkeä ei tosiaan ole, ei tippaakaan, kun tutkitaan näitä hankkeita, joita ei todennäköisesti voi toteuttaa. Odotas kunhan lähivuosien haaveissa päästään ns. Tampereen ohitusrataan - siinä vasta syydetäänkin oikein kunnolla rahaa aivan järjettömään radanpätkään. Eli taas tehdään uutta rataa alueelle, jossa on jo ennestään hyvät radat. Siksi että päästäisiin suoraan kaupungin ohi... millä? Miksi? >:( Kuuntelin Radio Suomen haastattelun tästä kaasujunaprojektista ja pikkasen huvitti. Ainoa syy tuntui olevan se, että Porissa olisi LGN -terminaali ja paikallisten maatalojen tuottamaa Virtailaista Biokaasua voitaisiin myös käyttää. Haastateltava myös totesi, että Tampereen ohitusratakin voisi jäädä rakentamatta...sen rakentaminen muutoinkin taitaa hiipua samaan tahtiin kun pirkkalan lennokkikentän käyttö. Otsikko: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Tammikuu 28, 2016, 21:53:07 Maakaasulla kulkevia junia Mierontielle? http://yle.fi/uutiset/kaasu_junien_polttoaineeksi_jo_kertaalleen_suljettu_reitti_voi_avata_uuden_jakson_rautatiehistoriassa/8627094 Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen. - Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste. Järkeä ei tosiaan ole, ei tippaakaan, kun tutkitaan näitä hankkeita, joita ei todennäköisesti voi toteuttaa. Odotas kunhan lähivuosien haaveissa päästään ns. Tampereen ohitusrataan - siinä vasta syydetäänkin oikein kunnolla rahaa aivan järjettömään radanpätkään. Eli taas tehdään uutta rataa alueelle, jossa on jo ennestään hyvät radat. Siksi että päästäisiin suoraan kaupungin ohi... millä? Miksi? >:( Kuuntelin Radio Suomen haastattelun tästä kaasujunaprojektista ja pikkasen huvitti. Ainoa syy tuntui olevan se, että Porissa olisi LGN -terminaali ja paikallisten maatalojen tuottamaa Virtailaista Biokaasua voitaisiin myös käyttää. Haastateltava myös totesi, että Tampereen ohitusratakin voisi jäädä rakentamatta...sen rakentaminen muutoinkin taitaa hiipua samaan tahtiin kun pirkkalan lennokkikentän käyttö. Ehkä radan puoltajat ajattelevat kaasun pelastavan maailman... Dieselin sijaan ajettaisiinkin kaasuveturilla, mutta mitä ajettaisiin? Kaikkein hulluinta siinä Tampereen ratasuunnitelmassa ehkä olikin se, ettei lentokentälle tule minkäänlaista yhteyttä tai asemaa. Rata on silti linjattu siitä lentokentän vierestä ja suoraan Pyhäjärven yli Ylöjärvelle... Mitä siinä menisi? Ei oikein mitään ainakaan nykyisellä liikenteellä. :o Otsikko: Vs: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Jari Välimaa - Helmikuu 03, 2017, 15:12:50 ja taas on selvitetty http://www.radiosun.fi/uutiset/pori-parkano-haapamaki-rata-kaasuvetureille Otsikko: Vs: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Jukka Voudinmäki - Helmikuu 03, 2017, 18:23:13 ja taas on selvitetty http://www.radiosun.fi/uutiset/pori-parkano-haapamaki-rata-kaasuvetureille Artikkelista saa hieman sellaisen käsityksen, ratayhteys olisi helposti otettavissa uudelleen käyttöön, kunhan vain veturi käy kaasulla. No, jospa kaasuveturit leijuvat ratapenkan päällä, niin ei tarvitse rakentaa uudestaan koko rataa, mikä olisi vähimmäisedellytys liikenteen avaamiselle. Otsikko: Vs: Vihreä rahtirata -selvitys Kirjoitti: Arto Papunen - Helmikuu 10, 2017, 23:48:31 http://www.satakuntaliitto.fi/saavutettavuus
Hankkeen papereita. |