Otsikko: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Ari-Pekka Lanne - Kesäkuu 01, 2016, 17:56:51 Kas. Itellooni(tar) ehtikin näköjään helteestä huolimatta jo nyt toimittamaan kakkos-Resiinan tänne Lannelle ‒ siltikin vaikka ollaan "tois pual jokke", kuten turkulaiset pruukaavat sanoa. Näkyy olevan juttua sodan ajan rautatieliikenteestä ja ynnä muusta, enämpi höyrypuolesta. ‒ Kiitokset!
Otsikko: Vs: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Jyrki Talvi - Kesäkuu 01, 2016, 22:12:37 Komea lehti jälleen Ou kiittää ja kuittaa.
Otsikko: Vs: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Juhana Nordlund - Kesäkuu 02, 2016, 08:39:14 Myös Hpl sai kyseisen lehden 1.6. Kiitos kaikille tekijöille.
Sivulla 51 on FLIRT-junan Suomi-versioiden piirustuksia. Siinä ovat kirjaimet tainneet mennä vahingossa käänteiseen järjestykseen (sinänsä järjestys A-D-C-B on oikea, mutta itse kuvaa ajatellen kirjainten tulisi olla mielestäni vasemmalta oikealle B-C-D-A). Ainakin tähän asti olen mieltänyt, että C on WC:llä sekä lastenvaunu- että invatilalla varustettu välivaunu. Piiroksessa ei nyt näytä siltä. Otsikko: Vs: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Texwiller - Kesäkuu 02, 2016, 12:16:35 Tämän kertainen numero oli maukasta luettavaa, kiitos siitä toimitukselle.
Lehdessä huomio kiinnittyy erityisesti sivuilla 10-13 esitettyyn liukulaakereiden valmistustapaan, johon ei tavallinen kuolevainen pysty. Laakereiden valaminen avotulella on niin käsittämätön suoritus, että sillä tienaakin paikkansa kuolemattomien käsityöläisten galleriassa (kuvan lähde: Wikipedia): Otsikko: Resiina-lehti 2-2016 Kirjoitti: Eljas Pölhö - Kesäkuu 07, 2016, 01:38:04 Täällä on varmaan oma osio Resiina-lehdelle, mutta ei sattunut silmääni. Haluan osoittaa erityisen suuren kiitoksen lehden oikolukijalle Sakari K. Salolle, joka pelasti minut nololta mokalta. Pikku viestissäni saksalaisista veturitoiveista kirjoitin M. Tamminen. SKS oli tarkka ja kysyi, että kuka "M". Se oli tietysti Väinö Tamminen, jonka allekirjoitus hämäsi minut, käsinkirjoitettu V näytti minusta kirjaimelta M. SKS soitti minulle ja epäselvyys voitiin tarkistaa. Tämä pieni episodi osoittaa minusta, että Resiinan toimituskunta tekee todella tarkkaa työtä ja se mitä painetaan, on todella parasta mahdollista tietoa. Lukijat eivät varmaan aina ajattele, kuinka suuren työn toimituskunnan eri jäsenet tekevät. Haluan vain kiittää ja muistuttaa muitakin tästä pyyteettömästä työstä.
Otsikko: Vs: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Hannu Siitari - Kesäkuu 08, 2016, 09:21:30 Täydentävää tietoa sivun 26 teksteihin:
Suojärvi – Äänislinna rautatien liikennepaikat olivat järjestyksessä lännestä itään: Suojärvi Verkkolampi Hautavaara Valtakunnan raja v. 1939 Veskelys Sotjärvi Imatjärvi Jessoila Aleka Säämäjärvi Säämäjoki Kutisma Villavaara Patojärvi Viitana Suolusmäki Äänislinna Lähde: Eljas Pölhö, Tapio Keränen, Ero Laaksonen: Rautatiet sotavuosina TK-miesten kuvaamana. Kustantaja Laaksonen, Bookwell Oy, Porvoo 2014. Otsikko: Vs: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Kesäkuu 08, 2016, 09:41:09 Vaikka Resiinan toimituskunta onkin tunnetusti nöyrää ja itseään esiin tuputtamatonta joukkoa, pääkirjoituksen alla olleen toimituskunnan valokuvan oheen olisi kaivannut kaikkien kuvassa olevien nimiä.
Mutta kun ne eivät olleet lehdessä, niin joku ystävällinen voisi laittaa nimet tähän: _______________ _______________ _______________ Ja muuallakin lehdessä oli kuvia, joissa esiintyi nimeämättömiä henkilöitä. Kyllä siellä voisi litteralla esiintyä myös ihmiskalusto. Otsikko: Vs: Resiina 2/2016 Kirjoitti: Jonne Seppänen - Elokuu 17, 2016, 08:20:10 Vaikka Resiinan toimituskunta onkin tunnetusti nöyrää ja itseään esiin tuputtamatonta joukkoa, pääkirjoituksen alla olleen toimituskunnan valokuvan oheen olisi kaivannut kaikkien kuvassa olevien nimiä. Mutta kun ne eivät olleet lehdessä, niin joku ystävällinen voisi laittaa nimet tähän: _______________ _______________ _______________ Ja muuallakin lehdessä oli kuvia, joissa esiintyi nimeämättömiä henkilöitä. Kyllä siellä voisi litteralla esiintyä myös ihmiskalusto. Tartutaanpas viimein tähänkin, eli seuraaavalla kokoonpanolla mentiin tuossa palaverissä, vasemmalta: toimituskunnan konkariosastoa Tapio Keränen ja Mikko Alameri, Pitkäaikainen ja -ikäinen tarkistuslukija Sakari K Salo pitää huolta etenkin lehden asiavirheettömyydestä, allekirjoittanut, karttatoimittaja Jussi Mäkinen, myöskin Resiinan keulahahmoja vuosien ajalta mm. Tasoristeyspalstan toimittaja Markku Nummelin, Erityisesti yksityiseen dieselkalustoon erikoistunut Eero Heinonen ja rautatieterminologiaa käyttäen jo ex-kuvatoimittaja Jarno Piltti. |