Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Petri Tuovinen - Marraskuu 24, 2016, 08:40:56



Otsikko: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Petri Tuovinen - Marraskuu 24, 2016, 08:40:56
http://yle.fi/uutiset/3-9307072


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Marraskuu 24, 2016, 10:31:32
(X) Pääosin yksiraiteinen
(X) Rataverkko täynnä
(X) Ei samalle radalle mahdu useita toimijoita
(X) Lisäraiteiden rakentaminen maksaa
(X) Huonot kokemukset ulkomailta

Bingo.


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: JSL - Marraskuu 24, 2016, 12:05:29
Mitäs ihmettä? Lahtari haluaa pitää kiinni sosialismista.. Jo on aikoja eletty!


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Marraskuu 24, 2016, 14:58:27
Mitäs ihmettä? Lahtari haluaa pitää kiinni sosialismista.. Jo on aikoja eletty!
Vai että lahtari. Vapaussodasta on kohta sata vuotta, joten eikö tuo nyt ole aika kaukaa haettua.


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Teppo Niemi - Marraskuu 24, 2016, 15:01:48
Mitäs ihmettä? Lahtari haluaa pitää kiinni sosialismista.. Jo on aikoja eletty!
Kansallinen Kokopomus rp:n pitäisi kustantaa Kalle Jokiselle matkaSaksan Baijeriin siten, että hän käyttää reitillä Hof - Freilassing - Berchtesgaden Hbf - Salzburg Hbf - München Hbf  ja raportoisi koko eduskunnalle jokaisen junan operaattorin, sen omistajan (konserni), palvelutason, sekä arvion radan kuormitustasosta jaoteltuina yksi-, kaksi-, kolme- sekä neliraiteisille rataosille kertomalla vastaantulleiden matkustaja- ja tavarajunien määrän / aikayksikkö.

Taitaa henkilön nykyiset tiedot olevan peräisin VR:ltä, kuten maan tapana on.   

Eli Kokoomuskin kannattaa Suomen rautateiden alasajoa!


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Jarmo Pyytövaara - Marraskuu 24, 2016, 17:12:00
Suomeen pitää säätää laki, joka määrää, kaikkiin uusiin rautatieyrityksiin hyvin laajat hallintoneuvostot, joihin pitää valita kansanedustajia ja joitakin muita, laajan näkemyksen omaavia, raideliikenteen erityisasiantuntijoita. Heitä olisi myös, syytä palkita myös tuntuvin mutta kohtuullisin bonuksin. Tämän jälkeen, ratakapasiteetti ja yksiraiteisuuskaan, tuskin olisi, enää kovin suurin ongelma.  ;D


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Jouni Hytönen - Marraskuu 24, 2016, 17:19:25
Nässjö-Jönköping-välillä taisi olla yksiraiteisella radalla 90 junaa vuorokaudessa huolimatta siitä, että yöaika ammottaa tyhjyyttään. Joukkon mahtuu monen eri toimijan junia. :)


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Jouni Hytönen - Marraskuu 24, 2016, 17:20:14
(X) Pääosin yksiraiteinen
(X) Rataverkko täynnä
(X) Ei samalle radalle mahdu useita toimijoita
(X) Lisäraiteiden rakentaminen maksaa
(X) Huonot kokemukset ulkomailta

Bingo.
(X) Puhutaan sekaisin kilpailuttamisesta ja kilpailun avaamisesta.


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Tapani Laaksomies - Marraskuu 24, 2016, 22:19:55
Tuttua touhua kykypuolue kokoomukselta. Liikenneministerinä toiminut Häkämies junaili aikoinaan VR:lle 10 vuoden monopolin jatkoajan. Yrittäjien ystävä ja varsinainen työväenpuolue.


Otsikko: Vs: Kokoomuksen Kalle Jokinen toppuuttelee liikaa kiirettä raideliikenteen kilpailut
Kirjoitti: Timo Järvi - Joulukuu 10, 2016, 10:25:33
Tuttua touhua kykypuolue kokoomukselta. Liikenneministerinä toiminut Häkämies junaili aikoinaan VR:lle 10 vuoden monopolin jatkoajan. Yrittäjien ystävä ja varsinainen työväenpuolue.

Toivottavasti Suomen radoille saadaan mahdollisimman pian uusia kotimaisia toimijoita. Muutenkaan VR:n harrastamalle iltalypsylle ja näennäiselle palvelutason jatkuvalle "parantamiselle" ei ole enää varaa, koska junan päivittäinen käyttö maakuntien välillä alkaa olla muutenkin silkkaa pelleilyä. Pahimmillaan päivän ensimmäinen juna ajetaan aamupäivällä tai vasta puolen päivän jälkeen/iltapäivällä ja viimeinen juuri ennen Pikku Kakkosen (TV2) alkamista.

Tiedä häntä, onko VR:n monopoliasemaa taas menty jatkamaan, kun näköjään lippujen hintojakin on taas kaikessa hiljaisuudessa "halpuutettu". Esimerkiksi Tampere-Orivesi 3 eur -> 6 eur. Hinta on vaivaisesti vain tuplaantunut. No, onneksi busseihin riittää aina uusia asiakkaita, kun VR:ää ei kiinnosta...