Toi 77 kun muodostetaan kahdesta normaalista IC-rungosta, niin lienee ongelmana ollut taas vaihteeksi vaunujen yhteenliittäminen, niinhin kun pääsee muodostumaan aika hurjasti lunta tämän pienen takatalven aikana...
Tosin joku voisi varmistaa, että juna itseasiassa tulee kokonaisena Ilmalasta eikä sitä kasata Helsingin asemalla? Tuo 77/9-yhdistelmä on ollut aika kroonisesti myöhässä jos ilmassa on vähänkin pöllyävää lunta. Kouvolassa 9 pääsee lähtemään samantien kun rungot on erotettu, mutta tod. näk. 77 jää vielä myöhään kun toisessa päässä on taas vastassa lumi(jää)paakku vaunun päädyssä.
Tulikin mieleen, että mitenköhän tulevat ohjausvaunujuinen käännöt onnistuvat jos ohjaamo on lumi/jääpaakun peitossa? Vai pystytäänkö se sitten suunnittelemaan joten niin aerodynaamikseksi ettei tuulilasin päälle pääse muodostumaan tuota lunta niin paljoa kuin nykyään IC-vaunujen päätyihin.