Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: P704/P705  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 508


« : Maaliskuu 02, 2010, 20:35:59 »

1.3. maanantaina junapari P704/P705 oli Sr2 vedolla. Uusimman tiedon mukaan ko. junapari ajetaan maanantaisin veturikierron mukaan Sr2 vedolla.
tallennettu
Joni Alavesa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2010, 15:12:29 »

itse näin viime maanantaina tuossa kempeleen aseman kohdalla taajamajunan, jota veti KAKSI marsua. onko Sr2 jollain tavalla epäkäytännöllinen pikajunien vetoon?
tallennettu

Mitä ihmettä...
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2010, 16:10:41 »

Ei suinkaan. Sr2 on pikajunien vetoon parempi kuin Sr1, joidenkin mukaan _mihin tahansa_ parempi kuin Sr1. Kyse on tietysti siitä, että vetureiden lukumäärä on rajallinen, ja on merkittävä määrä junia, joihin ei Sr1 käy - Sn 160 -junat ja Vuosaaren junat.
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2010, 16:59:01 »

Vuosaareenko nykyään menee vain Sr2 vetoisia ?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2010, 23:12:49 »

Vuosaareenko nykyään menee vain Sr2 vetoisia ?

Sr1 ei kestä Vuosaaren tunnelin ja ulkomaailman välistä kosteuseroa, eli ainakaan susivetoisia junia sen läpi ei kulje lainkaan.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Marraskuu 04, 2010, 03:57:21 »

Sr1 ei kestä Vuosaaren tunnelin ja ulkomaailman välistä kosteuseroa, eli ainakaan susivetoisia junia sen läpi ei kulje lainkaan.

Ja myös dieselkalustolla kulku on normaalitilanteessa kielletty, joten ainoa soveltuva vetovoima löytyy Sr2:n muodossa.

Muoks: Ja tietty läpi voisi ajella myös Sm1, 2, 3, 4, 5 ja 6:lla, kunhan ilman matkustajia. Hymyilee
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Marraskuu 04, 2010, 19:04:30 »

Sr1 ei kestä Vuosaaren tunnelin ja ulkomaailman välistä kosteuseroa, eli ainakaan susivetoisia junia sen läpi ei kulje lainkaan.

Ja myös dieselkalustolla kulku on normaalitilanteessa kielletty, joten ainoa soveltuva vetovoima löytyy Sr2:n muodossa.

Muoks: Ja tietty läpi voisi ajella myös Sm1, 2, 3, 4, 5 ja 6:lla, kunhan ilman matkustajia. Hymyilee

Mikäs matkustajat kieltää? Tunnelin puutteelliset turvajärjestelyt? Miten toimitaan, kun joskus tulee tarve junalauttaliikenteelle Helsinki-Tallinna?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2010, 17:42:26 »

Mikäs matkustajat kieltää?

Ymmärtääkseni juurikin tunnelin evakuoimismahdollisuuksien riittämättömyys matkustajaliikenteeseen. Ainakaan riittävän kirkasta valaistusta ei ole.

(Ja kyllä, esimerkiksi Lahdenvuoren tunnelissa ei ole senkään vertaa mitään, mutta se onkin hyväksytty liikenteeseen aikana, jolloin sellaisia ei vaadittu.)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: P704/P705  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina