Ei siinä nyt pitänyt olla mitään vaikeasti ymmärrettävää eikä oikeastaan huvittavaa: jos puskuri on tarpeen eteenpäin ajettaessa, miksi se ei ole tarpeen tenderi edellä ajettaessa! Ei kai mitään varsinaista estettä olisi sijoittaa puskuri myös tenderin takapäähän, tenderi edellä ajoa silmälläpitäen?
Onhan tuossa Hr1:n tenderissäkin esteenraivaajat mutta ovat pelkät pystypalkit. Osassa Tr1-vetureita ja ensimmäisissä Hr1-vetureissakin alun perin oli vastaavat myös etupään suuntaan.
Kyllä höyryvetureissa on takapään suuntaankin ollut kunnollinen karja-aura (esim. Pr1), jos veturi on tarkoitettu takaperin ajettavaksi muulloinkin, kuin ratapihoilla tai tilapäisissä tapauksissa kääntömahdollisuuden puuttuessa. Mutta miksi esteenraivaajassa on tyydytty karvalakkimalliin, jos veturi on tarkoitettu pääsääntöisesti etuperin ajettavaksi niin saattaa perustua osaltaan siihen, että suurin sallittu nopeus oli tenderivetureilla takaperin vain 50 km/h. Karja-aura myös ulottuu monissa vetureissa lähes puskimien tasalle tai jopa yli, joten se oletettavasti hankaloittaa veturin kytkemistä vaunuihin ja voi estää kahden veturin kytkemisen yhteen sillä tavoin, että karja-aurat ovat vastakkain.