Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Radalla-ohjelma, Sub 21.1.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« : Tammikuu 22, 2019, 09:37:22 »

Kun katsoin eilenilalla k.o. ohjelmaa, heräsi ajatuksia:


1. Miksi ohjelma-ajasta käytettiin suurin osa Liikenteen keskusvalvonnan toiminnan esittelyyn?

2. Ohjelma paljasti, että nykyinen sähköistetty liikenneverkko on helposti haavoittuva. Lokin lentäminen päin ajojohtimia aiheutti yllättävän ison hässäkän.

3. Olisiko aika kehittää varmemmin toimiva järjestelmä? Minkälainen? Olisiko hyviä ehdotuksia?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #1 : Tammikuu 22, 2019, 11:23:17 »

Kun katsoin eilenilalla k.o. ohjelmaa, heräsi ajatuksia:


1. Miksi ohjelma-ajasta käytettiin suurin osa Liikenteen keskusvalvonnan toiminnan esittelyyn?

2. Ohjelma paljasti, että nykyinen sähköistetty liikenneverkko on helposti haavoittuva. Lokin lentäminen päin ajojohtimia aiheutti yllättävän ison hässäkän.

3. Olisiko aika kehittää varmemmin toimiva järjestelmä? Minkälainen? Olisiko hyviä ehdotuksia?

Liikennevirasto oli varmaan esillä siksi, että ihmiset tietäisivät myös sen roolista jotakin. Tosin nyt sen nimi on Väylä. Mainittiinko?

Ja joo. Sähkörata on helposti hajoava, sen ylläpito maksaa reilut 20% enemmän jne.. Poistetaan ajolangat kokonaan ja ajetaan dieselillä tai myöhemmin tulevaisuudessa polttokennoilla.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2019, 14:36:47 »

Mainittu "Liikenteen keskusvalvonta" oli VR:n operaatiokeskus, ei siis Liikenne-/Väylävirasto.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #3 : Tammikuu 22, 2019, 14:56:08 »

Mainittu "Liikenteen keskusvalvonta" oli VR:n operaatiokeskus, ei siis Liikenne-/Väylävirasto.

Eli siitä ei edes käytetty oikeaa nimeä.  Surullinen
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #4 : Tammikuu 22, 2019, 15:25:20 »

Mainittu "Liikenteen keskusvalvonta" oli VR:n operaatiokeskus, ei siis Liikenne-/Väylävirasto.

Eli siitä ei edes käytetty oikeaa nimeä.  Surullinen

Ainakin ohjelman alkupuolella operaatiokeskus mainittiin, kuten myös se että sieltä ohjattaisi koko Suomen junaliikennettä. IC6 alkumatkan ongelmia mainittiin jossain vaiheessa lokin aiheuttamiksi, mikä ei pida paikaansa. IC6:n ongelmat aiheutti temppuileva/rikkoutunut veturi.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #5 : Tammikuu 22, 2019, 15:35:53 »

Mainittu "Liikenteen keskusvalvonta" oli VR:n operaatiokeskus, ei siis Liikenne-/Väylävirasto.

Eli siitä ei edes käytetty oikeaa nimeä.  Surullinen

Ainakin ohjelman alkupuolella operaatiokeskus mainittiin, kuten myös se että sieltä ohjattaisi koko Suomen junaliikennettä. IC6 alkumatkan ongelmia mainittiin jossain vaiheessa lokin aiheuttamiksi, mikä ei pida paikaansa. IC6:n ongelmat aiheutti temppuileva/rikkoutunut veturi.

Tässä yhteydessä pitäisi mainita Traffic Management Finland, jonka alainen Finrail ohjaa Suomen junaliikenteen!

Samoin tuo entinen "keskusvalvonta", rataliikennekeskus, taisi siirtyä Liikennevirastosta tuonne?

VR:n operaatiokeskus lienee yhä VR:n...
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Radalla-ohjelma, Sub 21.1.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina