Ratojen reaktivoiminen ei ole uusi, viime 15 vuoden aikana on jo uudelleen avattu 827 km. Ei ole kerrottu, mutta oletan, että tämä luku käsittää vain Deutsche Bahnin ratoja. Sen lisäksi pieniä sivuratoja on myyty vaikkapas piirikunnille ja he ovat aloittaneet hoitamaan liikennettä.
Kuitenkin samassa ajassa on suljettu 3000 km, siis enemmän kuin reaktivoitu. Se varsinainen uutinen oli, että ratojen sulkeminen on toistaiseksi lopetettu ja reaktivoiminen pitäisi kasvattaa.
Niin kuin monet asiat Saksassa tilanne on kaksijakoinen. Suurin osa niistä 3000 km suljetuista radoista sijaitsee idässä. Ja miltei kaikki niistä 875 km reaktivoiduista radoista sijaitsee lännessä.
https://www.spiegel.de/auto/aktuell/deutsche-bahn-stilllegung-von-strecken-bis-auf-weiteres-gestoppt-a-1300027.html