Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #200 : Syyskuu 27, 2021, 17:24:00 »

IC151:n yläkerrasta havaittu Viinikan ratapihalla avovaunuroikka, jossa jotakin punaisia legopalikan näköisiä painoja lastina. Molemmissa päissä Dr20.

Eiköhän siellä Väyläviraston toimesta tai toimeksiannosta tehdä jotain kuormituskokeita.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #201 : Syyskuu 27, 2021, 17:33:36 »

IC151:n yläkerrasta havaittu Viinikan ratapihalla avovaunuroikka, jossa jotakin punaisia legopalikan näköisiä painoja lastina. Molemmissa päissä Dr20.

Eiköhän siellä Väyläviraston toimesta tai toimeksiannosta tehdä jotain kuormituskokeita.

Samainen roikka sisälsi myös kaksi Sim-vaunua. Työjuna 79921 vei vaunut viime maanantaina Lielahteen seisomaan. Sieltä sitten Operail otti ja vei Viinikkaan.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #202 : Syyskuu 27, 2021, 20:43:00 »

Eiköhän siellä Väyläviraston toimesta tai toimeksiannosta tehdä jotain kuormituskokeita.

Oletettavasti asialla on jotain tekemistä tämän kanssa:

Kapasiteettivaraus
EI126906
28.9.2021 0:00—30.9.2021 5:50
Kalibrointiajot Mattilan pyörävoimailmaisimella. Kalibrointiajot. Muuta liikennettä ei voi myöntää. GRK Rail Oy
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #203 : Syyskuu 27, 2021, 21:04:59 »

Mikä on pyörävoimailmaisin ja mitä se tekee?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #204 : Syyskuu 27, 2021, 21:13:18 »

Mikä on pyörävoimailmaisin ja mitä se tekee?

Ilmaisin, joka mittaa pyörän kiskoon aiheuttamia dynaamisia voimia. Niillä tunnistaa mm. lovipyörät.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 283


« Vastaus #205 : Lokakuu 01, 2021, 01:44:46 »

Haminassa mitattiin jo 80- luvulla kiskon suuntaisia pyörävoimia, koska silloinen Dr13 halusi rakentaa radan Viroon, K43 ei oikein pysynyt paikoillaan. 22 m rautaan iskettiin 3 ankkuria per kisko, sen jälkeen rauta pysyi, mutta ankkuroidut pöllit keikkuivat ja toppasivat tavaraa allensa. Sähkövedolla 1984 ei ollut nin mitn ongelmaa, 2 akselia vajaa Susi lähti hiljaa kuin mummo haudasta ja veti perskeles lähtöpihan mittaisen letkan mukanaan. En tiedä, oliko vika koneessa vai kuskeissa, mutta jouduin vaintamaan lähtöpihan rautoja pari kertaa vuodessa ranskiksen sorvattua niihin kuopat. Pahimmissa teli oli jäänyt roikkumaan kiskon romahtaessa mutkalle. 2720 heppaa oli joillekin liikaa.

Pääsin Dr13 kyytiin 1982 tai 3, koukussa oli kaikkea, mitä sillä sai vetää ja Haminan silloisella radalla vekutin kulki usein keula pystyssä, voima ärjyi ja takahytistä näkyi hakasen puskimet. Konehuoneen läpikulku oli kyllä hulppea kokemus, 32 pyttyä jauhaa täysillä ja wanhat sotalaivan koneet huokui puoliksi poltettua löpöä ympärilleen.

Paluumatka tehtiin "kylmällä" Voivotilla, enny muista, oliko Dv15 vai 16, mutta se oli saatava takaisin jonkun kaputtin jälkeen ja MAN hörskytteli tyhjäkäyntiä koko matkan ilman välivaunua letkan perällä. Tampellan tasapainotuskoneessa on kyllä häikkää, kankikone keikkuu rullaavana kuin mikkihiiri merihädässä. Veto päällähän nuo kulkevat kuin ajatus.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #206 : Lokakuu 02, 2021, 21:41:35 »

Kouvola-Kajaani tavarajunakin maanantaina. Itse pohdin vain, että tuskin noita mittausjunia on kahta.. Pitäisikö se Dr21 käyttää kuitenkin testiradalla pohjoisessa, kun en ole kuullut että se käytössä olisi vielä ollut..?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #207 : Lokakuu 03, 2021, 08:46:54 »

Kouvola-Kajaani tavarajunakin maanantaina. Itse pohdin vain, että tuskin noita mittausjunia on kahta.. Pitäisikö se Dr21 käyttää kuitenkin testiradalla pohjoisessa, kun en ole kuullut että se käytössä olisi vielä ollut..?

ei Dr21:lla ole vielä tyyppihyväksyntää, joten luultavasti matka Laajakankaalle.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 451


« Vastaus #208 : Lokakuu 04, 2021, 12:10:40 »

Kouvola-Kajaani tavarajunakin maanantaina. Itse pohdin vain, että tuskin noita mittausjunia on kahta.. Pitäisikö se Dr21 käyttää kuitenkin testiradalla pohjoisessa, kun en ole kuullut että se käytössä olisi vielä ollut..?

Dr21 + Vok oli kyseisen junan kokoonpano.

https://juliadata.fi/timetables?s=7599&d=4.10.2021
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #209 : Marraskuu 12, 2021, 12:23:03 »

Lappohjaan matkannut T7504 jäi aamulla Niinimäkeen. Asetettu kulkuun vet17301 (Nmä-Kv, 10;26-10;39), sekä vet17302 (Kv-Nmä, 11;30-1138) veturi ilmeisesti noutaa T7504:n rungon takaisin Kouvolaan (T7301 Nmä-Kvla, 12;37-12;58).
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #210 : Maaliskuu 18, 2022, 22:44:46 »

Operailin junalla T7305 (Lpo-Kvla) ongelmia Karjaalla? Jatkanut matkaansa 300min:a myöhässä (22:37).

Myös edellä kulkenut VR:n T3639 lähti Karjaalta vasta 21;00 (319 min myöh) ?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2022, 23:34:30 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #211 : Maaliskuu 19, 2022, 07:29:40 »

Operailin junalla T7305 (Lpo-Kvla) ongelmia Karjaalla? Jatkanut matkaansa 300min:a myöhässä (22:37).

Myös edellä kulkenut VR:n T3639 lähti Karjaalta vasta 21;00 (319 min myöh) ?

Syykoodi P103 Liikenteenhoitojärjestelmät: Ratainfran laiteviat, asetinlaite.
Lähde: https://juliadata.fi/timetables?s=7305&d=18.3.2022
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina