Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #200 : Syyskuu 27, 2021, 17:24:00 » |
|
IC151:n yläkerrasta havaittu Viinikan ratapihalla avovaunuroikka, jossa jotakin punaisia legopalikan näköisiä painoja lastina. Molemmissa päissä Dr20.
Eiköhän siellä Väyläviraston toimesta tai toimeksiannosta tehdä jotain kuormituskokeita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #201 : Syyskuu 27, 2021, 17:33:36 » |
|
IC151:n yläkerrasta havaittu Viinikan ratapihalla avovaunuroikka, jossa jotakin punaisia legopalikan näköisiä painoja lastina. Molemmissa päissä Dr20.
Eiköhän siellä Väyläviraston toimesta tai toimeksiannosta tehdä jotain kuormituskokeita.
Samainen roikka sisälsi myös kaksi Sim-vaunua. Työjuna 79921 vei vaunut viime maanantaina Lielahteen seisomaan. Sieltä sitten Operail otti ja vei Viinikkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #202 : Syyskuu 27, 2021, 20:43:00 » |
|
Eiköhän siellä Väyläviraston toimesta tai toimeksiannosta tehdä jotain kuormituskokeita.
Oletettavasti asialla on jotain tekemistä tämän kanssa: Kapasiteettivaraus EI126906 28.9.2021 0:00—30.9.2021 5:50 Kalibrointiajot Mattilan pyörävoimailmaisimella. Kalibrointiajot. Muuta liikennettä ei voi myöntää. GRK Rail Oy
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #203 : Syyskuu 27, 2021, 21:04:59 » |
|
Mikä on pyörävoimailmaisin ja mitä se tekee?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #204 : Syyskuu 27, 2021, 21:13:18 » |
|
Mikä on pyörävoimailmaisin ja mitä se tekee?
Ilmaisin, joka mittaa pyörän kiskoon aiheuttamia dynaamisia voimia. Niillä tunnistaa mm. lovipyörät.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 283
|
« Vastaus #205 : Lokakuu 01, 2021, 01:44:46 » |
|
Haminassa mitattiin jo 80- luvulla kiskon suuntaisia pyörävoimia, koska silloinen Dr13 halusi rakentaa radan Viroon, K43 ei oikein pysynyt paikoillaan. 22 m rautaan iskettiin 3 ankkuria per kisko, sen jälkeen rauta pysyi, mutta ankkuroidut pöllit keikkuivat ja toppasivat tavaraa allensa. Sähkövedolla 1984 ei ollut nin mitn ongelmaa, 2 akselia vajaa Susi lähti hiljaa kuin mummo haudasta ja veti perskeles lähtöpihan mittaisen letkan mukanaan. En tiedä, oliko vika koneessa vai kuskeissa, mutta jouduin vaintamaan lähtöpihan rautoja pari kertaa vuodessa ranskiksen sorvattua niihin kuopat. Pahimmissa teli oli jäänyt roikkumaan kiskon romahtaessa mutkalle. 2720 heppaa oli joillekin liikaa.
Pääsin Dr13 kyytiin 1982 tai 3, koukussa oli kaikkea, mitä sillä sai vetää ja Haminan silloisella radalla vekutin kulki usein keula pystyssä, voima ärjyi ja takahytistä näkyi hakasen puskimet. Konehuoneen läpikulku oli kyllä hulppea kokemus, 32 pyttyä jauhaa täysillä ja wanhat sotalaivan koneet huokui puoliksi poltettua löpöä ympärilleen.
Paluumatka tehtiin "kylmällä" Voivotilla, enny muista, oliko Dv15 vai 16, mutta se oli saatava takaisin jonkun kaputtin jälkeen ja MAN hörskytteli tyhjäkäyntiä koko matkan ilman välivaunua letkan perällä. Tampellan tasapainotuskoneessa on kyllä häikkää, kankikone keikkuu rullaavana kuin mikkihiiri merihädässä. Veto päällähän nuo kulkevat kuin ajatus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #206 : Lokakuu 02, 2021, 21:41:35 » |
|
Kouvola-Kajaani tavarajunakin maanantaina. Itse pohdin vain, että tuskin noita mittausjunia on kahta.. Pitäisikö se Dr21 käyttää kuitenkin testiradalla pohjoisessa, kun en ole kuullut että se käytössä olisi vielä ollut..?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 623
|
« Vastaus #207 : Lokakuu 03, 2021, 08:46:54 » |
|
Kouvola-Kajaani tavarajunakin maanantaina. Itse pohdin vain, että tuskin noita mittausjunia on kahta.. Pitäisikö se Dr21 käyttää kuitenkin testiradalla pohjoisessa, kun en ole kuullut että se käytössä olisi vielä ollut..?
ei Dr21:lla ole vielä tyyppihyväksyntää, joten luultavasti matka Laajakankaalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 451
|
« Vastaus #208 : Lokakuu 04, 2021, 12:10:40 » |
|
Kouvola-Kajaani tavarajunakin maanantaina. Itse pohdin vain, että tuskin noita mittausjunia on kahta.. Pitäisikö se Dr21 käyttää kuitenkin testiradalla pohjoisessa, kun en ole kuullut että se käytössä olisi vielä ollut..?
Dr21 + Vok oli kyseisen junan kokoonpano. https://juliadata.fi/timetables?s=7599&d=4.10.2021
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #209 : Marraskuu 12, 2021, 12:23:03 » |
|
Lappohjaan matkannut T7504 jäi aamulla Niinimäkeen. Asetettu kulkuun vet17301 (Nmä-Kv, 10;26-10;39), sekä vet17302 (Kv-Nmä, 11;30-1138) veturi ilmeisesti noutaa T7504:n rungon takaisin Kouvolaan (T7301 Nmä-Kvla, 12;37-12;58).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #210 : Maaliskuu 18, 2022, 22:44:46 » |
|
Operailin junalla T7305 (Lpo-Kvla) ongelmia Karjaalla? Jatkanut matkaansa 300min:a myöhässä (22:37).
Myös edellä kulkenut VR:n T3639 lähti Karjaalta vasta 21;00 (319 min myöh) ?
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2022, 23:34:30 kirjoittanut Jorma Toivonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #211 : Maaliskuu 19, 2022, 07:29:40 » |
|
Operailin junalla T7305 (Lpo-Kvla) ongelmia Karjaalla? Jatkanut matkaansa 300min:a myöhässä (22:37).
Myös edellä kulkenut VR:n T3639 lähti Karjaalta vasta 21;00 (319 min myöh) ?
Syykoodi P103 Liikenteenhoitojärjestelmät: Ratainfran laiteviat, asetinlaite. Lähde: https://juliadata.fi/timetables?s=7305&d=18.3.2022
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|