Osaako joku viisas sanoa, mitä tuolla ratikalla voi käytännössä harjoitella? Vanhana korkealattiaisena ratikkana sen sisätiloissa on aika paljon eroja Tampereen Articeihin. Jotain teleihin ja nostamiseen liittyvää? Sähköasioita? Vai mitä ihmettä?
Varmaankin telistä tunkkaamista, jotta saadaan alle jäänyt henkilö vapaaksi ja vaunun paikallaan pysymisen varmistamista. Miksi ei myös virroittimeen ja ajolankaan liittyviä toimenpiteitä eli hätämaadoitusta ym.
Olettaisin, että Kangasalan harjoitusalueelle tulee samalla pätkä rataa ratikan alle ja sähköradan hilppeet päälle.
Edit: Eli jälleen tulee uusi ratikkakaupunki kartalle. Mikkeli saa Kangasalan seurakseen. Kajaanissa on rata, mutta taitaa vähän vaihtelevasti olla ratikoita radalla.
TAYS:in linjan jatko saa päätepysäkkinsä aika lähelle tuota pelastuslaitoksen harjoitusaluetta, mutta alpen ratikka ehtii ensin Kangasalle.