Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Hr11  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #25 : Syyskuu 05, 2010, 15:28:37 »

No yleensä se on niin jotta ko mäjelle menee niin niin siellä vaan haahuullaan ympäriinsä ilman tietoa jotta mihin hommaan sitä oikeesti vois tarttua työrasoollaan ja saara valmista aikaaseksi. Meikälläki on täältä mäjelle rapiat 200 kilsaa matkaa joten haahulureissut ei paljoa innosta pitkän päälle.

Ai, en mä ainakaan ole käynyt Haapamäellä haahuilemassa. Ei tosiaan ole varaakaan, kun matkaa on saman verran. Talkootyömailla on joukossa aina haahuilijoita mukana, kas niillä kun on huono käskeä ketään työhön. Tämä koskee kaikkea harrastustoimintaa yleismaailmallisesti.

Älä siis Tervo suotta siitä häiriinny tai anna sen syödä talkoointoa. Ehkä tavataan vielä tallilla?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #26 : Syyskuu 05, 2010, 19:31:49 »

Sunki Jpl pitääs innostaa meitä tuleen sinne porktalkoosiin eikä vaan kuvaalla vaan suurta ruostetta joka voittamattomana lymyää juureksen persiis. Hiomma purut veks ja laitamma uutta tillalle, mutta uutta emmä tee. Muista se
Justiinsa niillä kuvilla yritän pitää kiinnostusta yllä. Sehän on minusta ihan hyvä tapa tiedoittaa vähän millätavoin hommat etenee. Voin toki lopettaakin niiden kuvien pistämisen kokonaan, mikäli se ruosteen määrä häiritsee! Se vaan on semmosta. Kaiken alta minkä irroitat löytyy p*skaa ja ruostetta. Se näkyy kuvissa.

Ei tuossa http://vaunut.org/kuva/15520 kyllä alumiinia paljoa taida olla, jos ruosteen määrästä voi jotain päätellä!  Iskee silmää

No saattaa olla niin - en oikeastaan tiedä noista materiaaleista kuin sen, että vanhoissa kiitojunarungoissa on käytetty alumiinia ja terästä sekaisin.

Niin ko tosta olis mitään avoonta lahajootustilihomaa missään järjestetty. Mä ainakaan mihkään tilinumeroon ole missään törmänny.

Täällä vorgissa oli se Hr11-ennakkokeräys, johon taidettiin kerätä lupauksia mahdollisista lahjoituksista. Siis vain lupauksia.  Pyörittää silmiään

No yleensä se on niin jotta ko mäjelle menee niin niin siellä vaan haahuullaan ympäriinsä ilman tietoa jotta mihin hommaan sitä oikeesti vois tarttua työrasoollaan ja saara valmista aikaaseksi. Meikälläki on täältä mäjelle rapiat 200 kilsaa matkaa joten haahulureissut ei paljoa innosta pitkän päälle.

Tuo on totta. Hommat pitäisi ehkä järjestää valmiiksi jo edellisenä viikonloppuna, jotta seuraavana viikonloppuna olisi suoraan jotain mistä aloittaa. Tosin yleensä tietoa tulevan viikonlopun tulijoista ei ole, joten ei sen varaan uskalla mitään tekemistä järjestää. Tallilla ei käytännössä ole työväline- ja materiaalivarastoa ja kaupat on kaukana.

Meinaan vaan sitä, että kaikki työhön tarvittava pitäisi hankkia etukäteen ja tämän voisi tehdä, jos olisi tieto tulijoista ja mitä he haluaa tehdä. Jos tallille vaan tupsahtaa jostain, ei kellään välttämättä ole tarjota mitään erityistä. Siis jos ylipäänsä ketään muita on paikalla.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #27 : Syyskuu 05, 2010, 22:20:04 »

Täällä vorgissa oli se Hr11-ennakkokeräys, johon taidettiin kerätä lupauksia mahdollisista lahjoituksista. Siis vain lupauksia.  Pyörittää silmiään

Tarkoitus kai oli, että Rautatiemuseo olisi ollut varsinaisen keräyksen järjestäjä. Kun ei ihan kuka tahansa oikein voi keräystä järjestää Iskee silmää eikä silloin ollut edes Resiinaa vorgin takana. Mutta kun siitä ei sitten tullut mitään. Olisi vissiin ensin pitänyt kantaa Rautatiemuseon ovesta 50000 € riihikuivaa, jos sitten olisivat kiinnostuneet. Edes veturin suojaamisesta. Pressutkin kuulemma varastetaan, jos niitä laittaa, omituista meininkiä konepajallakin Pyörittää silmiään.

Rautatiemuseon foorumilla http://www.rautatie.org/forum/fi/default.asp on vuodelta 2006 kolmekin eri ketjua tuosta Hr11 hankkeesta; foorumi vain vaatii rekisteröitymisen, jotta sitä pääsee edes lukemaan.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #28 : Syyskuu 05, 2010, 22:31:59 »

Ai, en mä ainakaan ole käynyt Haapamäellä haahuilemassa. Ei tosiaan ole varaakaan, kun matkaa on saman verran. Talkootyömailla on joukossa aina haahuilijoita mukana, kas niillä kun on huono käskeä ketään työhön. Tämä koskee kaikkea harrastustoimintaa yleismaailmallisesti.

Älä siis Tervo suotta siitä häiriinny tai anna sen syödä talkoointoa. Ehkä tavataan vielä tallilla?

Täältä etelästä Haapamäki on vaan niin toivottoman kaukana; ei mitenkään realististista, ei ajallisesti eikä taloudellisesti, lähteä esim. viikonlopuksi sinne. Pitää kai tyytyä 'virtuaalitalkoisiin' ja lahjoittaa edes matkalipun hinta johonkin projektiin Virnistää

p.s.
Joskus taisi Haapamäelle matkustamiseen saada VR:n alennus- vai peräti vapaalippuja, mikä mahtaa olla nykyinen tilanne?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #29 : Syyskuu 06, 2010, 14:05:20 »


Lainaus käyttäjältä: Rautatiemuseon keskustelufoorumin etusivu
Liittyminen foorumeidemme käyttäjäksi on helppoa, nopeaa ja täysin ilmaista. Rekisteröityneenä käyttäjänä pääset heti osallistumaan Suomen suosituimmalle rautatiekeskustelualueelle. Foorumeiltamme löydät jatkuvasti monipuolista tietoa rautateistä ja vähän muustakin. Tule viihtymään mukavassa seurassa!

Ahhahahaha! Hymyilee leveästi

Foorumin ylläpitäjän hehkutukselle naureskeltiin jo aikoinaan uutisryhmissä (...jolloin uutisryhmissä tai jlf.fi:n rautatieosiossa oli vilkkain foorumityylinen rautatiekeskustelu, mikäli v.orgin kuvakommentointia ei sellaiseksi laskenut. Vaunut.org oli jo tuolloin ylivoimaisesti vilkkain rautatiekommunikointimuoto verkossa.), ja silloin foorumin edustaja argumentoi varsin koomisesti, että koska uutisryhmien käyttäjien aktiivisuus-passiivisuussuhdetta ei voida mitata (koska ei ole naurettavaa rekisteröintipakkoa), niin uutisryhmää ei voi pitää "johtavana" (logiikka se on tuokin Hymyilee leveästi). Vaunut.orgia ylläpitäjä ei luonnollisesti pitänyt "kilpailijana" lainkaan. Se, että ylläpitäjä pitää asiaa jonkinlaisena "kilpailuna", kertoo ehkä enemmän ylläpitäjästä kuin itse asiasta. Saisikohan nyt foorumin edustajaa tänne kommentoimaan?

Taitaa Rautatiemuseon foorumi olla todellisuudessa melko kuollut paikka, ja rekisteröitymispakko vain yrittää peitellä tätä faktaa. Hymyilee
Rautatieharrastusporukka taitaa olla vähän liian pieni yhteisö sille, että tuollainen naurettava valheellinen käyttäjienkalastusmetodi oikeasti toimisi. Oikeastaan pilaa koko Rautatiemuseon mainetta osaltaan. Onkohan museon ylimmät tahot edes tietoisia tästä museon foorumin ylläpidon egoiluongelmasta? (Oletan siis, että sama taho ylläpitää foorumia, koska edelleen foorumin etusivulta löytyy varsin koominen väite. "Johtava" vain muuttunut "suosituimmaksi".)

Arkistoitunut keskusteluketju Usenetin uutisryhmistä (Rautatiemuseon foorumeiden webmaster on nimimerkki TAZ2):
http://www.newssit.com/viewtopic.php?p=763121&sid=70bd3dc081c031125bef6facec697fae
Yo. ketjussa mainittua aiempaa hehkuttelua, vastineineen: http://sfnet.fi/group.php?id=1589&newsgroup=sfnet.harrastus.rautatiet (Löytyy muuten tuttujakin nimiä noista muinaisista keskusteluista... Hymyilee)
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #30 : Syyskuu 06, 2010, 14:27:44 »

Taitaa Rautatiemuseon foorumi olla todellisuudessa melko kuollut paikka, ja rekisteröitymispakko vain yrittää peitellä tätä faktaa. Hymyilee
Rautatieharrastusporukka taitaa olla vähän liian pieni yhteisö sille, että tuollainen naurettava valheellinen käyttäjienkalastusmetodi oikeasti toimisi. Oikeastaan pilaa koko Rautatiemuseon mainetta osaltaan. Onkohan museon ylimmät tahot edes tietoisia tästä museon foorumin ylläpidon egoiluongelmasta? (Oletan siis, että sama taho ylläpitää foorumia, koska edelleen foorumin etusivulta löytyy varsin koominen väite. "Johtava" vain muuttunut "suosituimmaksi".)

Rautatiemuseon foorumin (yhtenä?) ylläpitäjänä näyttää olevan nimimerkki 'mattib', joka myös osallistuu melko aktiivisesti keskusteluihin (myös esim. näihin muinoisiin Hr11 keskusteluihin), joten uskallan olettaa museon johdon olevan varsin hyvin tietoinen foorumin tilanteesta Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #31 : Syyskuu 06, 2010, 18:03:03 »

Olisin kyllä kernaasti lahjoottanut hynää pulla-hurun kunnostukseen/pelastamiseen jos keräys olis järjestetty.
Valitettavasti täs kävi niin ko useasti on tapana jotta paljo porua ja vähä villoja.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2010, 19:44:12 kirjoittanut Johannes Tervo » tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #32 : Syyskuu 07, 2010, 10:52:23 »


Taitaa Rautatiemuseon foorumi olla todellisuudessa melko kuollut paikka, ja rekisteröitymispakko vain yrittää peitellä tätä faktaa.

Kuulun myös joukkoon, joka ei käsittänyt, miksi yhtä foorumia piti mainostaa mm. nyysseissä uhoamalla sen olevan johtava foorumi, aivan alusta asti ja jo muutenkin aikana, jolloin Museon foorumin käyttäjäjoukko ei ollut niin laaja kuin nyt. Asiasta huomauteltiin asiallisesti vastailemalla ko. henkilölle, mutta tuloksetta. Tämä propaganda teki varmasti enemmänkin hallaa koko Museon foorumille.

Mutta mikään kuollut paikka se ei ole. Viestejä tulee joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta on niitä saanut läpi lukea toistakymmentäkin uutta viestiä päivässä (en ole tarkemmin laskenut, ei liene merkitystä).

Oleellista sen sijaan on, että Museon foorumilla käyvät osin eri harrastajat ja osin eri asioissa, vorgiin verraten. Museon foorumilla keskustellaan paljon mm. pienoisrautateistä, niiden tekniikasta ja esikuvista sekä paljon ulkomaisista esikuvista mm. ulkomaisiin tietoihin viitaten. Väitänkin, että jo Museon foorumilta saisi pari, kolme pienoisrautatiealan opaskirjaa kasaan sopivasti toimittamalla.

Vorgin käyttäjillä painottuvat enemmän ajankohtaishavainnot, matkakuvat ja valokuvaus yleensä.

Oma tarpeensa oli Sr1 forumillekin, joka toivottavasti jatkaa elämäänsä nyt uudessa muodossa.

Eri alojen harrastajia mahtuu koko rautatieharrastuskentälle eikä siitä tietenkään ollut edes tässä keskustelussa kyse. Uskon, että eri foorumeille riittää harrastajia keskustelemaan erilaisista asioista.

tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Hr11  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina