|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #1 : Syyskuu 27, 2024, 07:21:55 » |
|
Ohhoh! Alle vuorokausi huutokaupan alkamisesta, ja tarjouskilpailu eli huutaminen on heti lähtenyt laukalle. Lähtöhinta 12 000 euroa, ja nyt mennään jo 28 000 eurossa. Reikä ja sen reunat tuntuvat olevan arvossaan? Mihinkähän hinta mahtaakaan päätyä, kun huutokauppa päättyy 31 vrk:n kuluttua?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1763
|
« Vastaus #2 : Syyskuu 27, 2024, 10:52:12 » |
|
Ohhoh! Alle vuorokausi huutokaupan alkamisesta, ja tarjouskilpailu eli huutaminen on heti lähtenyt laukalle. Lähtöhinta 12 000 euroa, ja nyt mennään jo 28 000 eurossa. Reikä ja sen reunat tuntuvat olevan arvossaan? Mihinkähän hinta mahtaakaan päätyä, kun huutokauppa päättyy 31 vrk:n kuluttua?
Taitaa enemmän kiinnostella se tunnelin päällä oleva maapohja ja sen puusto. Mahtaisiko sinne saada rakennusluvan mökille? Olisi hienot maisemat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lasse Reunanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 89
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 27, 2024, 18:04:09 » |
|
Vallitsevaa puuston määrää palstalla en palstalla tiedä, mutta metsämaan keskihinta on n. 5000 €/ha, toki puuston arvo vaikuttaa merkittävästi suuntaan jos toiseenkin. Korjuuolosuhteiltaan vaikea maasto, eli korkea mäki ei ainakaan korota hintaa. Myöskään tunneli ei metsänomistuksen kannalta ole eduksi. Tunnelin porttien ylläpito ja mahdolliset rusnaukset ja muut hoitotoimet, aiheuttaa kustannuksia ja kiinteistön omistajalle on velvollisuus huolehtia asiattomien pääsyn estäminen tunneliin. Itse en tuollaista metsätilaa haluaisi riesakseni. Kyllä tuossa nyt joitain erikoisuuden tavoittelijoita varmasti on huutamassa. Tuolla 5000 € keskihinnalla 7 ha tilan arvo olisi 35000 €.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 846
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 27, 2024, 18:53:31 » |
|
Kuukkelin ilmakuvasta näkyy että mäenpäällä kulkee ihan kuorma-autolla ajettava tie, jollekin hiekkamontulle näyttää menevän. Näillä myynnissä olevilla hehtaareilla näkyy olevan eri-ikäistä metsää. Joku asiat tunteva tietenkin selvittää puuston määrän ja miten sen saa hakata, tästä sitten muodostuu hinta minkä hän voi kohteesta maksaa. Itse tunnelista tuskin kukaan maksaa yhtään mitään se kun olisi pelkkä riippakivi(nen) ostajalle. http://bot.fi/3yh0 Ilmakuvassa näkee että minkälaisesta tontista on kysymys. Tuo vanhan tunnelin tontti (ylempänä) on nyt erotettu uuden tunnelin tontista. Vielä yksi kartta alueesta, eli sellainen missä on korkeuskäyrät. Käyrät ovat aina 5 metrin nousun jälkeen, ja näyttää että radan pinnasta (idän puolella) mäenpäälle on 11 käyrää. Mäenpää on siten noin 55 metriä (11x5) korkeamalla kuin radanpinta. Näin minä ainakin karttaa tulkitsen?.
|
Pönttövuori.png (1729.48 kilotavua, 1275x633 - tarkasteltu 224 kertaa.)
korkeusmerkit.png (313.76 kilotavua, 1275x633 - tarkasteltu 176 kertaa.)
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2024, 20:00:25 kirjoittanut Jouni Halinen »
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #5 : Syyskuu 27, 2024, 19:52:30 » |
|
Meneekö pahasti metsään, kun muistelen, kuinka vanhan tunnelin vitsauksena on ollut koko sen elinkaaren ajan, tunneliin Pönttösuolta, tai sen laskuojasta, kallionhalkeamien kautta tunneliin valuva vesi? Entä miten on tunnelin maaperän mahdollisten saasteiden laita? https://huutokaupat.com/attachment/download/68928817 LAINAUS LIITTEESTÄ: 8. Johtopäätökset Pönttövuoren vanhan junatunnelin maaperän pilaantuneisuustutkimuksen tulosten ja kohdekohtaisen riskinarvioinnin perusteella kohteessa todetuista haitta-aineista ei aiheudu ympäristö- tai terveysriskiä, eikä maaperän puhdistustoimenpiteille ole tarvetta kohteen nykyisessä maankäyttömuodossa. Mikäli alueen käyttötarkoitusta tulevaisuudessa muutetaan, on riskit syytä tarkastella uudelleen. Mahdollisten maarakennustöiden yhteydessä pilaantuneet maa-ainekset tulee ottaa huomioon ympäristösuojelulain 136 §:n mukaisesti. --- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Kenelle mahdolliset siivouskustannukset tulevaisuudessa lankeavat, mikäli viranomaiset vaativat jäämien poistamista maaperästä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 846
|
« Vastaus #6 : Syyskuu 27, 2024, 20:11:36 » |
|
Tuossa korkeuskäyrät kartassa näkyy tuo Pönttösuo. Se on tarkkaan tunnelin yläpuolella, minkä takia on ehdointahdoin sijoitettu tunneli näin?. Tuo maaperäriski vahvistaa sitä että ostajat ovat kiinnostuneita vain tontilla olevasta puustosta. Eli kun tunneliin ei koske, niin ei tule mitään kustannuksiakaan.
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 71
|
« Vastaus #7 : Syyskuu 27, 2024, 20:20:40 » |
|
Lasku maanvaihtotöistä tulee uudelle omistajalle, jos tunnelin tuleva käyttö on jotain muuta kuin nykyisessä kaavassa mainitaan. Ympäristöselvityksen eräs tarkoitus on pestä myyjän paita jälkiseuraamuksilta. Vanhoissa tunneleissa viljellään maailmalla yleisesti ruokasieniä ja onpa niitä käytetty myös viininkypsytyskellareina. Elintarvikkeiden käsittelyyn tunneli ei siten sellaisenaan sovi.
35.000;- on hyvä arvio hakatulle metsäpalstalle, mutta näppituntumalta sanoisin, että puuston arvo on 20.000;- yläpuolella. En silti ihmettelisi, vaikka joku huutaisi palstasta 80.000;-. Sehän vaatii paikalle vain kaksi pöljää huutamaan kilpaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lasse Reunanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 89
|
« Vastaus #8 : Syyskuu 27, 2024, 20:36:15 » |
|
Erikoista on myös, että yksi huutokauppaan osallistuja on korottanut omaa tarjoustaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #9 : Syyskuu 27, 2024, 20:47:12 » |
|
Jopa kahdesti korottanut ja alle minuutin aikana. Ilmeinen intohimoinen "tosiostaja"?
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2024, 21:01:38 kirjoittanut Juha Toivonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #10 : Syyskuu 27, 2024, 20:51:47 » |
|
Nyt "Senaatin poijjaat" Huomio! Heti kun tämä reikä on saatu realisoitua, niin Pohjankuru 1 ja 2 ei kun myyntiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 458
|
« Vastaus #11 : Syyskuu 27, 2024, 21:18:29 » |
|
Pönttövuoren tunnelillahan on oma ja aivan valtava kulttuurihistoriallinen ja kansatieteellinen merkityksensä!
Nimittäin kansainvaellusten aikana savolaiset kulkivat tunnelin kautta omalle perinnealueelleen. Miten?
Savolaiset kun olivat ainoita lukutaitoisia (miten muuten he olisivat kehittäneet omaa kieltään?), ja Pönttövuoren tunnelin läntisellä suulla oli perimätiedon mukaan ollut tienviitta: - "Tätä tietä Savvoon."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 846
|
« Vastaus #12 : Syyskuu 27, 2024, 22:51:18 » |
|
Ko. kohteelle huhtikuussa 2024 tehty maaperän kartoitus, kiinteistötunnus 410–871–12–1 ”Päätös ympäristönsuojelulain (527/2014) 136 §:n mukaisesta ilmoituksesta, joka koskee pilaantuneen maaperän puhdistamista”. Kovat on ukaasit jos lähtee tunnelia ”ronkkimaan”. Jos tunneli on ollut käytössä vuosina 1917-1995, ja tunnelissa on ollut koko ajan enemmän tai vähemmän vettä, niin kyllä veteen on liuennut taatusti höyry/diesel vetureista erilaisia öljy ym. muita liemiä. Vesihän on tietenkin jatkanut matkaa alaspäin ja näin ollen saastuttanut alla olevan kallioperän ties kuinka pahasti, siinä ei oikein maanvaihto onnistu. Wikibedia: "Tunneliin virtaava vesi oli varsinkin talvisaikaan ongelmana. Tämä ratkaistiin peittämällä tunnelin suuaukot verhoilla ja myöhemmin kummassakin päässä olleilla pariovilla. Tunnelin päissä oli myös vahtituvat ja opastimet". Tunneli huvipuisto.net sivuilla. Juttu on vuodelta 1998 ja tunnelin suuaukot ovat kuvissa vielä vapaana. Aika kattava selvitys tunnelin läpikävelystä. https://www.huvipuisto.net/seikkail/pvuori2.htm
|
Paatos_KESELY_296_2024.pdf (609.25 kilotavua - ladattu 46 kertaa.)
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2024, 23:38:17 kirjoittanut Jouni Halinen »
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 816
|
« Vastaus #13 : Syyskuu 28, 2024, 19:02:49 » |
|
Olen joskus 1980-luvun alkupuolella kävellyt Pönttövuoren tunnelin linjauksen yläkautta pitkin lännestä itään. Kun tunnelin suulla katsoi sisälle ja sen toinen pää näkyi noin 1,2 km päässä, läpimeno näytti ehkä saavutettavalta, siis kulussa olevien junien kulkuaikojen välissä. Mutta heti kun oli vain pari askelta astunut sisälle, niin tehtävän järjettömyys oli päivänselvää. Ratapohja oli epämääräistä niljua ja varmasti rotanraatoja täynnä, kompurointi ja pimeyskin alkoi myös välittömästi. Metsolahden asemalle piti siis päästä jollain toisella tavoin eli ulkokautta. (Itselläni oli Rautatiehallituksen rataosaston johtajan myöntämä radallakulkulupa, joten liikkuminen rata-alueella oli sen puolesta sallittua.)
Tunnelireitin kävely yläkautta oli yhtäältä helppoa, mutta toisaalta todella vaikeaa. Reitiltä ei voinut eksyä, koska Valtionrautateiden puhelinlinja Jyväskylästä Pieksämäelle kulki tunnelin tontin mukaisesti yläkautta eli suorinta reittiä. Sitä seuraamalla ei siis eksynyt, mutta jos linjaa ei olisi ollut, eksyminen olisi ollut vääjäämättä edessä, sen verran sankkaa ryteikköä reitti oli. Kävelyn vaikeus oli vaikeakulkuisessa maastossa. Siinä ei ollut puhelinlinjan suunnassa polun polkua. Siellä oli ylä- ja alamäkiä toinen toisensa perässä, suolampia ja muita hetteikköjä ihan ihmetykseen saakka, että kuinka tuollaisen vuoren päälle, sen notkoihin, voikaan johtua vesisuonia tms. niinkin paljon kuin niitä oli. Kiemurtelevaa kävelyosuutta tuli varmasti lähemmäs pari kilometriä ja aikaa kului aivan tuhottomasti. Sen jälkeen en ole enää ihmetellyt että miksi tunneli vuotaa katostaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1763
|
« Vastaus #14 : Syyskuu 28, 2024, 19:17:43 » |
|
Pönttövuoren tunnelillahan on oma ja aivan valtava kulttuurihistoriallinen ja kansatieteellinen merkityksensä!
Myös sotahistoriallinen merkitys on hyvin tunnettu. Sisällissodan lopputulemaan tai ainakin sodan pituuteen juuri avatulla tunnelilla oli suuri vaikutus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #15 : Syyskuu 28, 2024, 20:43:43 » |
|
Nyt ovat huutajat alkaneet lämmetä. Enää ei korotella "vaivaisilla viissatasilla". Nyt paukutellaan menemään komiasti kuuden ja puolen tonnin nostoilla! Sillä lailla! Tässä kohtaa voi todeta, kuinka lähtöhinta on jo nyt triplaantunut. Ja vauhti sen kun kiihtyy. Vielä olisi nelisen viikkoa aikaa jäljellä tarjota...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #16 : Syyskuu 28, 2024, 21:47:52 » |
|
Tunnelin porttien ylläpito ja mahdolliset rusnaukset ja muut hoitotoimet, aiheuttaa kustannuksia ja kiinteistön omistajalle on velvollisuus huolehtia asiattomien pääsyn estäminen tunneliin. Itse en tuollaista metsätilaa haluaisi riesakseni. Kyllä tuossa nyt joitain erikoisuuden tavoittelijoita varmasti on huutamassa. Tuolla 5000 € keskihinnalla 7 ha tilan arvo olisi 35000 €.
Aikanaan tuon tunnelin rusnausta varten oli olemassa erilliset vaunutkin: http://vaunut.org/kuva/46739http://vaunut.org/kuva/46740Nyt "Senaatin poijjaat" Huomio! Heti kun tämä reikä on saatu realisoitua, niin Pohjankuru 1 ja 2 ei kun myyntiin.
Helsingin Sanomien jutun mukaan Pohjankuru 2 on myyty kaksi vuotta sitten: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010721955.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 975
|
« Vastaus #17 : Syyskuu 28, 2024, 23:05:17 » |
|
Toivottavasti tunneli myydään jollekin tiedeyhteisölle joka rakentaa sinne laboratorion astrofyysisiä mittauksia ja kokeita varten. Se olisi arvokasta uusiokäyttöä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #18 : Syyskuu 29, 2024, 07:50:24 » |
|
Jotenkin minulle on syntynyt mielikuva nyt käynnissä olevassa huutokaupassa, että tarjousten huimaan nousuun näinkin aikaisessa vaiheessa on inspiroijana juurikin itse tunneli, - ei niinkään maa-alueen kuitenkin suhteellisen pienet metsävarat. Jos näin on, niin ovatkohan tarjoajat todella sisäistäneet tarjouspyynnön liitteen sanoman, eli mahdolliset velvoitteet saastuneen maa-aineksen puhdistamisen ja tunnelin vaatimien korjausten suhteen, mikäli tunnelia aiotaan uuden omistajan toimesta ottaa jonkinlaiseen jälkikäyttöön? Käsittääkseni em. kaltainen operaatio kokonaisuudessaan on varsin arvokas toimenpide.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 458
|
« Vastaus #19 : Syyskuu 29, 2024, 09:28:59 » |
|
Jotenkin minulle on syntynyt mielikuva nyt käynnissä olevassa huutokaupassa, että tarjousten huimaan nousuun näinkin aikaisessa vaiheessa on inspiroijana juurikin itse tunneli, - ei niinkään maa-alueen kuitenkin suhteellisen pienet metsävarat. Jos näin on, niin ovatkohan tarjoajat todella sisäistäneet tarjouspyynnön liitteen sanoman, eli mahdolliset velvoitteet saastuneen maa-aineksen puhdistamisen ja tunnelin vaatimien korjausten suhteen, mikäli tunnelia aiotaan uuden omistajan toimesta ottaa jonkinlaiseen jälkikäyttöön? Käsittääkseni em. kaltainen operaatio kokonaisuudessaan on varsin arvokas toimenpide.
Sen verta, mitä jokseenkin kokeneena "keittiöpsykologina" itse menisin arvioimaan huutokaupan kuumenemista, on se simppeli syy että on hauska omistaa jotain, mitä ei muilta aivan heti löydy. Allzumenschlich, sanoi Nietzsche, ennen tuli hulluksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Ketolainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 103
|
« Vastaus #20 : Syyskuu 29, 2024, 14:16:13 » |
|
Palvontapaikkoja ja poltettu auto – tältä näyttää hylätyssä rautatietunnelissa, jonka hinta huutokaupassa pomppasi heti Valtion kiinteistöyhtiö kauppaa tunnelia huutokaupalla. Myyntihinta kaksinkertaistui vuorokaudessa. Neljä metriä leveän suuaukon jälkeen rouheita kallioseiniä jatkuu silmänkantamattomiin. Pönttövuoren tunneli on yli sata vuotta vanha, 1 223 metriä pitkä, ja se on nyt kaupan. Valtion Senaatti-kiinteistöt huutokauppaa vanhaa rautatietunnelia Keski-Suomessa Laukaan Lievestuoreella. Se tuli torstaina myyntiin Huutokaupat.comissa, ja vuorokaudessa lähtöhinta kaksinkertaistui. Kiinteistön pohjahinta oli 12 000 euroa. Perjantai-iltana hinta oli kivunnut 29 000 euroon. Kiinteistöpäällikkö Riku Hagman Senaatti-kiinteistöistä on kävellyt tunnelin läpi kesäpäivänä. – Tuntui, ettei se pääty ollenkaan. Lisäksi katosta putoili vettä, joka jäätyi tunnelin pohjalle. Kävely oli hankalaa kesäkengillä, kuvailee Hagman. Tunnelista on poistettu kiskot ja muu rautatietekniikka. Sen molempiin päihin asennettiin portit kymmenkunta vuotta sitten. Eläköitynyt konduktööri ja rautatieharrastaja Kari Lamberg muistelee, että aiemmin tunneliin pääsi vapaasti kulkemaan. – Olen ajanut polkupyörällä tunnelin läpi, ja monet ajoivat siellä moottoripyörillä ja autolla, kertoo Lamberg. Katosta ja seinistä putoilee kiviä Pönttövuoren tunnelin lisäksi kauppaan kuuluu seitsemän hehtaarin maa-alue. Hagman sanoo, että hinta muodostuu lähinnä metsämaan arvosta, sillä ratatunneli on huonokuntoinen. Hagmanin mukaan tunnelia ei ole kunnostettu 30 vuoteen, joten kiviä voi pudota tunnelin seinistä ja katosta. – Vaikea sanoa, mihin käyttöön tunneli voisi tulla. Joku oli ehdottanut sosiaalisessa mediassa tunneliin man cavea (miesluolaa), sanoo Hagman. Tunneli on rakennettu vuosina 1914–1918, mutta sen käytölle ei ole museaalisia rajoituksia, eikä Senaatti-kiinteistölläkään ole mitään vaatimuksia. Isoja investointeja sen käyttö Hagmanin mukaan vaatii. Tunnelin läpi näkee päästä päähän Pönttövuoren tunnelin ovella on jykevä metalliristikko, mutta siihen on tehty aukko. Sen läpi sisälle on päässyt luvattomia kulkijoita. Seiniin on maalattu muun muassa graffiteja. Sisällä on kauan aikaa sitten poltettu auto ja alttarirakennelmia. Kirkkaalla säällä luotisuoran tunnelin toiseen päähän näkee selvästi. Sisälle muodostuu talvella myös katosta roikkuvia jääpatsaita, kertoo Kari Lamberg. – Kun tunnelin toiseen päähän näkee, näyttää aivan kuin siellä seisoisi peikko. Lamberg toivoo, että ostaja pitäisi tunnelin itäpään eli Pieksämäen ja Lievestuoreen välinen päädyn entisellään. – Siinä on hieno kaariholvi ja vuosiluvut: se on maamerkki, jonka toivon säilyvän. Viimeiset junat ajoivat tunnelin läpi vuonna 1995. Silloin vieressä otettiin käyttöön uusi tunneli, Pönttövuori 2, jonka läpi junaliikenne kulkee Keski-Suomen ja Savon välillä. Tunnelin myynti päättyy lokakuun 28. päivänä. Senaatti-kiinteistön hallitus ratkaisee kaupan huutokaupan päättymisen jälkeen. https://yle.fi/a/74-20114397
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #21 : Syyskuu 30, 2024, 09:51:24 » |
|
Eipä vähä mitään. Jos edellinen 6 500 euron korotus tuntui huimalta, niin nyt joku tarjoaja heitti ison vaihteen päälle: Jäätävästi 10 000 euron nosto! Alkaapi reikä nousta hintoihin. Ja vielä on 28 päivää aikaa nokittaa. Taivas varjele mitä sieltä tulee...?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 146
|
« Vastaus #22 : Syyskuu 30, 2024, 12:39:58 » |
|
Eipä vähä mitään. Jos edellinen 6 500 euron korotus tuntui huimalta, niin nyt joku tarjoaja heitti ison vaihteen päälle: Jäätävästi 10 000 euron nosto! Alkaapi reikä nousta hintoihin. Ja vielä on 28 päivää aikaa nokittaa. Taivas varjele mitä sieltä tulee...?
Ehkä joku kiinalainen bisnesmies puuhaa tunneliin datakeskusta aikansa? Tai sitten jollakin on todella kova tarve päästä paikallisen metsästysseuran hirviporukkaan ostamalla tontti vain metsästysoikeuden vuoksi? Ihmeellisen kiinnostava metsäsoiro kuitenkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #23 : Syyskuu 30, 2024, 19:22:42 » |
|
Vallitsevaa puuston määrää palstalla en palstalla tiedä, mutta metsämaan keskihinta on n. 5000 €/ha, toki puuston arvo vaikuttaa merkittävästi suuntaan jos toiseenkin. Korjuuolosuhteiltaan vaikea maasto, eli korkea mäki ei ainakaan korota hintaa. Myöskään tunneli ei metsänomistuksen kannalta ole eduksi. Tunnelin porttien ylläpito ja mahdolliset rusnaukset ja muut hoitotoimet, aiheuttaa kustannuksia ja kiinteistön omistajalle on velvollisuus huolehtia asiattomien pääsyn estäminen tunneliin. Itse en tuollaista metsätilaa haluaisi riesakseni. Kyllä tuossa nyt joitain erikoisuuden tavoittelijoita varmasti on huutamassa. Tuolla 5000 € keskihinnalla 7 ha tilan arvo olisi 35000 €.
Kun metsämaata myydään, yleensä myyjä on teettänyt myynti-ilmoitusta varten metsäarvion. Kun sitä ei ole tehty, kohdetta on vaikea arvioida metsämaana. Vertailun vuoksi, tänään tuli sähköpostiin yksi myynti-ilmoitus: 5,65 ha pääasiassa nuorta ja varttunutta kasvatusmetsää, 900 m³ puuta, lähtöhinta 7300 €/ha! Vieläkin Pönttövuoren metsä on alle tuon hintapyynnön.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 748
|
« Vastaus #24 : Syyskuu 30, 2024, 20:18:54 » |
|
Wladimir-setä onkin jo pitkään etsinyt tällaista kivaa vuorta ja tunnelia. Nyt hän saa sen halvalla. Vuoreen voi louhia tilat kymmenelletuhannelle vihreälle miehelle, parillesadalle rynnäkkövaunulle, tykeille ja muille rauhaanpakottamisvälineille. Louhinnasta ei kerrota, joten rakennuslupakin on turha. Vuoren päälle vahvojen nousukäytävien päälle tulee paikat ilmatorjuntaohjuspesäkkeille ja tutkille. Vuori kestää järeimmätkin ilmahyökkäykset. Kun louhinta on valmis, tuodaan vihreät miehet ja kalusto sopivin hämäyksin sisään vanhaa ratapenkkaa pitkin.
Kun rauhaanpakottamisen aika koittaa ottaa läntinen hyökkäyskiilä haltuunsa Jyväskylän. Itäinen hyökkäyskiila etenee kohti rajaa, josta uudet rauhaanpakottamisdivisioonat ovat tulossa vastaan. Kun Suomi on katkaistu keskeltä, alkavat rauhaanpakottamisneuvottelut edetä myönteisesti. Uusi YYA-sopimus epäilemättä allekirjoitetaan ja soveliaita johtohenkilöitä pyrkii hallinnon johtoon. Helppo juttu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|