Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
|
« : Maaliskuu 01, 2010, 10:17:36 » |
|
Liikennejohtaja Miika Mäkitalo liikennevirastosta sanoo, että tiedotuksessa ja liikenteenohjauksessa hän ei näe puutteita, vaan ongelmat matkustajainformaatiossa johtuvat vanhasta järjestelmästä. Ehkä Kafkamaisin lausunto näillä pyryillä. yle.fi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2010, 21:37:46 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Turo Takanen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #2 : Maaliskuu 01, 2010, 22:40:32 » |
|
tiedotuksessa ja liikenteenohjauksessa hän ei näe puutteita Herra Mäkitalo tarkoittanee, ettei tiedotuksessa voi olla puutteita, koska sitä ei ole olemassakaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2010, 05:45:12 » |
|
tiedotuksessa ja liikenteenohjauksessa hän ei näe puutteita Herra Mäkitalo tarkoittanee, ettei tiedotuksessa voi olla puutteita, koska sitä ei ole olemassakaan Minä taas en oikein ymmärrä mitä herra Takanen tarkoittaa, olen nimittäin aivan omin toimiviksi tarkastetuin korvin kuullut varsin mallikkaitakin tiedotuksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #4 : Maaliskuu 02, 2010, 08:31:30 » |
|
Siinä yhdyn kyllä Topiin, että iso osa kuulutuksista on varsin mallikkaita. Mutta omiin havaintoihini perustuen Takanen tarkoittaa Helsingin ja Pasilan infotaulujen ja raidenäyttöjen toimintaongelmia. Vai mitä mieltä Topi on siitä, että IC 55 Vaasaan raiteelta 3 osalta raidenäytöt kertovat kyseessä olevan IC88 Helsinkiin (joka siis lähti raiteelta 5). Tai että Helsingin raidenäytöt ja päätaulut ovat pimeänä. Niihin tulee hetkeksi tekstiä, joka kuitenkin taas katoaa. Tai että yksittäisen raiteen raidenäytöstä 'katoaa juna' ennen lähtöaikaa, vaikka kyseinen juna on jo saapunut laituriin.
Ja 28.2. Tampereella raiteen 3 raidenäytöt pystyivät kertomaan 19.37 Riihimäelle lähtevän raiteelta 1.
Matkustajien opastuksessa Helsingin asemalla myös VR yhtymä OY on myös astunut aimo askeleen eteenpäin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #5 : Maaliskuu 02, 2010, 09:28:21 » |
|
Varmaan tiedotuksen laatu on parantunut, mutta kyllä asiakkaat ovatkin saaneet sitkeästi ongelmista valittaa. Jotenkin olen pudonnut kärryiltä. Kuuluuko nämä laiturinäytöt liikennevirastolle (vai museovirastolle) vai jonkun muun vastuulle. Jos ovat Liikenneviraston vastuulla pitää Johtaja Mäkitalon lausunto melkoisen sisäisen ristiriidan. Eihän näitä tiedoteongelmia asemilla ole yritettykään ratkoa kuin muutamia vuosia! Ministerin mukaan on käytetty "paljon rahaa"!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #6 : Maaliskuu 02, 2010, 10:07:55 » |
|
Kuuluuko nämä laiturinäytöt liikennevirastolle
Liikennevirastolle, kyllä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Turo Takanen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 02, 2010, 10:43:02 » |
|
Minä taas en oikein ymmärrä mitä herra Takanen tarkoittaa, olen nimittäin aivan omin toimiviksi tarkastetuin korvin kuullut varsin mallikkaitakin tiedotuksia.
Hyvä jos asia on parantanut. Oman kommenttini perimmäinen tarkoitus oli kuitenkin kritisoida Mäkitalon kommenttia, joka selvästi vähättelee ongelmia. Kyllähän tiedotusta on jo ihan perustasolta lähtien siinä, kun junien saapumisista ja lähtemisistä asemilta kerrotaan. Näiden perustiedotustenkin toimivuus vaan on niin ja näin. Itse olen mm. kuunnellut, kun asemalla kuulutetaan saapuvaksi junaa, joka sieltä juuri lähtee tai päinvastoin. Eikä tätä ole tapahtunut vain yhden kerran.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Runar Ruuska
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 02, 2010, 10:48:29 » |
|
Jospa hän tarkoittakin, että tiedottava henkilökunta tekee parhaansa niillä välineillä mitä käytettävissä tällä hetkellä on, kuten myös liikenteenohjauksen henkilökunta. Voin tietysti olla väärässäkin niinkuin usein olenkin. Laitteet taas paranevat kunhan MIKU saadaan käyttöön: http://www.rhk.fi/radan_kaytto/matkustajainformaatio/matkustajainformaatio-ja_kuulut/HELMI infojärjestelmä on temppuillut viime aikoina eikä siihen enää loppuvaiheessa tehdä suuria sijoituksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #9 : Maaliskuu 02, 2010, 11:32:53 » |
|
Juu, en ainakaan henkilökohtaisesti epäile kenenkään työntekijöistä tahallaan panttaavan tai vääristelevän tietoja. Eniten asiakkaana ottaakin päähän johdon ylimielinen ( mahdollisesti tahaton) suhtautuminen matkustajien ongelmiin. Ehkä on peruja vanhasta virastokankeudesta, kun ei koskaan ollut mikään palveluorganisaatio. Ehkä Siperia opettaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 02, 2010, 18:09:10 » |
|
...ongelmat matkustajainformaatiossa johtuvat vanhasta järjestelmästä. Sattuuko kukaan muistamaan kuinka "vanha" tämä järjestelmä on. Mielestäni ei kovinkaan vanha, ainakaan minun käsitemaailmassani. Sitten ovat Pendolinotkin jo vanhoja, sillä niiden satunnaiset viat lienevät - eivät enää lastentauteja - vaan vanhasta tekniikasta johtuvia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Runar Ruuska
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 02, 2010, 19:25:21 » |
|
...ongelmat matkustajainformaatiossa johtuvat vanhasta järjestelmästä. Sattuuko kukaan muistamaan kuinka "vanha" tämä järjestelmä on. Mielestäni ei kovinkaan vanha, ainakaan minun käsitemaailmassani. Sitten ovat Pendolinotkin jo vanhoja, sillä niiden satunnaiset viat lienevät - eivät enää lastentauteja - vaan vanhasta tekniikasta johtuvia. Jos on tulossa uusi järjestelmä (MIKU) niin edellistä (HELMI) voinee silloin sanoa vanhaksi vaikka se jonkun mittapuun mukaan olisikin nuori. Oletkohan sinä, Jorma, jonkun mittapuun mukaan vanha vai nuori? ps. ei kai tästäkin tule "Pendolino on paska" -ketju
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #12 : Maaliskuu 02, 2010, 20:13:22 » |
|
Jos ei olisi vanhaa kalustoa, VR syyttäisi Pendolinoja.
Jos ei olisi Pendolinoja, harrastajat syyttäisivät vanhoja junia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #13 : Maaliskuu 02, 2010, 21:04:16 » |
|
Oletkohan sinä, Jorma, jonkun mittapuun mukaan vanha vai nuori? Kuinka vain, mutta toimii moitteettomasti!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #14 : Maaliskuu 03, 2010, 00:12:32 » |
|
Näissä elektroni vehkeissä pätee hyvin sanonta: Mitä enemmän bittejä; sitä enemmän ongelmia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|