Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #125 : Syyskuu 14, 2011, 08:26:34 » |
|
Verkkokaupassa :"MAINTENANCE BREAK Service is not available" .
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #127 : Syyskuu 14, 2011, 08:57:02 » |
|
VR:n junalippujen uudistus on ruuhkauttanut yhtiön verkkokaupan pahasti. VR:n verkkosivuilta ei pysty tällä haavaa ostamaan lippuja, vaan järjestelmä antaa ilmoituksen huoltokatkosta. Myös asemilla on ollut jonoja ja sählinkiä, kun matkustajat ostavat uusia lippuja automaateista. Ainakin Tampereen asemalla on ollut ongelmia. VR on ottanut tänään käyttöön uudet liput, verkkokaupan ja myyntijärjestelmän. Myös junien matkustusluokkien nimet muuttuvat. aamulehtiHyvin alkoi, jotenkin ei yllättänyt
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #128 : Syyskuu 14, 2011, 09:06:03 » |
|
" Lippuluukun jonot ovat edenneet paikoin niin hitaasti, että junaan haluavia on kehotettu ostamaan liput suoraan konduktööriltä.
"Junasta saa tässä tilanteessa ostaa lipun ilman ylimääräisiä kuluja", Heijari vakuuttaa.
Heijarin mukaan lipunmyyntiä asemilla on hidastanut myös se, että henkilökunnalla menee asemilla enemmän aikaa uuden järjestelmän kanssa. " http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Junalippu-uudistus+jumitti+VRn+verkkokaupan/1135269325073Melko erikoiselta kuulostaa tuo, että lipunmyyntihenkilökunnan työmäärä on lisääntynyt. Eikö päinvastoin pitäisi pyrkiä järjestelmien yksinkertaistamiseen, kun henkilökunnan määrääkin on leikattu kovalla kädellä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Haitto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 27
|
« Vastaus #129 : Syyskuu 14, 2011, 09:36:27 » |
|
Hieman on yksipuolista tuo uutisointi uudistuksen tuomista hintamuutoksista lippujen hintoihin. Joka paikassa mainostetaan kuinka paljon liput halpenevat jos ostaa ne etukäteen, kuitenkin suurin osa junalipuista ostetaan juuri ennen lähtöä kun on tarve matkustaa pisteestä A pisteeseen B. Mitä tapahtui perinteiselle 30 päivän "perus" lipulle, joka kelpaa taajamajunissa ja IC-junissa. Uudistus nosti lipun hintaa noin 5%. Miten työssä käyvä ihminen voisi siirtyä käyttämään ruuhkavuorojen sijasta halvempia junavuoroja, kun työt kuitenkin alkavat työnantajan mukaan eikä junavuorojen mukaan.
Vielä kun VR alkaa laatimaan aikataulut niin että junien aikataulut saadaan käyttäjille sopimattomiksi, niin voivat sitten tehdä tutkimuksen ja todeta että vuorot kannattaa lopettaa kun ei ole käyttäjiä. Taitaa vaan olla että näin on jo tehty tietyillä rataosuuksilla jotta ne on saatu ajettua alas "hienotunteisesti".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #130 : Syyskuu 14, 2011, 10:22:00 » |
|
Voihan nenä! Voiko VR:n imagopisteitä enää turmella lisää. Joskus tuntuu että siitä taulukosta loppuvat jo miinuspisteetkin Yllätyksena tulee aina kaikki...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Haitto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 27
|
« Vastaus #131 : Syyskuu 14, 2011, 11:38:13 » |
|
Yllätyksenä tulivat talvi, veturinkuljettajien työvuoro sekoilut, konduktöörien resurssipula ja siten lippu-uudistuksesta johtuvat ongelmat. Mikään ei enää yllätä kun kyseessä on VR. Miten ihmeessä niinkin toimiva kuljetuspalvelua tarjoava laitos on saatu ajettua noin sekavaan tilaan. Yksityistäminen on hyvä juttu tiettyyn pisteeseen asti mutta kun aletaan tehostamista ja tuloksen tekoa viemään äärirajoille niin tässä nähdään tulos. Toimitusjohtaja ei nyt ole oikein onnistunut tehtävässään.
Mikähän VR:n seuraavaksi yllättää........ ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #132 : Syyskuu 14, 2011, 11:44:08 » |
|
Hyvin alkaa! Verkkomyynti ei ole käytettävissä. Joudunko maksamaan ylimääräisen vitosen tämän takia? Eikö tallaisen "uudistuksen" aiheuttamaa tilannetta osattu ennakoida, vaikka systeemiä on suunniteltu ties miten kauan? Kyllä on köökköä puuhastelua!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #133 : Syyskuu 14, 2011, 11:50:58 » |
|
Et tarvii maksaa ylimääräsitä. VR tiedottaa: Uusien junalippujen kysyntä suurta - verkkokaupan ja lipunmyynnin hitaus helpottumassa VR:n lippu- ja hinnoittelu-uudistus on otettu käyttöön tänä aamuna. Asiakkaiden kiinnostus uusia lippuja ja hintoja kohtaan on ollut aamun ja aamupäivän aikana erittäin suurta, jopa kaksikymmentä kertaa suurempaa normaaliin verrattuna. Tästä johtuen verkkokaupassa, puhelinpalvelussa ja lipunmyynnissä oli aamulla hitautta.
Verkkokaupan ja lipunmyyntijärjestelmän kapasiteettia on lisätty. Myyntijärjestelmä on toiminnassa ja verkkokauppa nopeutumassa.
Matkustajia on ohjattu ja ohjataan tarvittaessa ostamaan lippuja suoraan junasta. Lippuja voi ostaa junista ilman lisämaksua syyskuun loppuun asti.
Suurimmilla asemilla on asiakkaita palvelemassa ja opastamassa lisähenkilökuntaa.
Suosittelemme, että asiakkaat asioivat vähemmän kiireellisissä lippuasioissa myöhemmin. VR pahoittelee ruuhkaa palveluissaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #134 : Syyskuu 14, 2011, 12:28:36 » |
|
Yksityistäminen on hyvä juttu tiettyyn pisteeseen asti mutta kun aletaan tehostamista ja tuloksen tekoa viemään äärirajoille niin tässä nähdään tulos. Eikö nyt kuitenkin kyseinen yhtiö tuota jatkuvasti selkeää voittoa, joten ei siellä pitäisi rahasta ja resursseista olla mitään puutetta. VR on tänään ihmetellyt, kuinka kävijöitä on sivuilla ollut 20-kertainen määrä normaaliin verrattuna. Olisiko ne hinnat kannattanut kertoa reilusti heti, kun tämä säännöstelty hintauudistusviestintä alkoi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Haitto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 27
|
« Vastaus #135 : Syyskuu 14, 2011, 12:43:33 » |
|
Mitenkähän verotukseen vähennetään tulevaisuudessa junalla suoritetut työmatkakulut. Sen hinnan mukaan mikä olisi halvin eli ns ennakkolippujen mukaan vai peruslipun mukaan. Voisi kuvitella että kohta verottaja alkaa käyttämään tuota ennakkolippujen hintaa referenssinä ja taas valtio säästää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #136 : Syyskuu 14, 2011, 13:11:43 » |
|
Hys, hys!. Nyt ainakin verottaja huomaa, että noinhan se on. Pykälissähän puhutaan halvimmasta hinnasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #138 : Syyskuu 14, 2011, 15:35:45 » |
|
VR on sulkenut lipunmyyntinsä Tampereen rautatieasemalla loppupäivän ajaksi. Lippu-uudistus on sekoittanut junalippujen myynnin, ja myös verkkokauppa on ollut ongelmissa keskiviikon aikana. yle Aina vaan paranee .......
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #139 : Syyskuu 14, 2011, 16:11:00 » |
|
"VR:n keväällä nimitetty hallituksen puheenjohtaja Hannu Syrjänen pyytää yhtiön asiakkailta anteeksi viimeaikaisia ongelmia.
Syrjänen pahoittelee asiaa viimeisimmän, lipunmyyntisotkun jälkeen. VR otti verkossa käyttöön uuden lipunmyyntijärjestelmän, joka takkuili pahasti. Luukulta lippuja ostaneet asiakkaat joutuivat odottamaan vuoroaan jopa tunteja.
- Asiakkaiden puolesta hallituksen puheenjohtaja on pahoillaan, Syrjänen sanoo Kauppalehdelle.
Syrjänen kertoo, että lippu-uudistus toi yhtiön verkkopalveluun 20-kertaisen määrän varauksia, pahimmillaan 800 klikkausta sekunnissa. Tätä palvelu ei kestänyt. Viime aikoina VR:n imagoa ovat tahranneet myös konduktööripula, myöhästymiset, pendolinojen ongelmat sekä Helsingin ratapihan tukkoisuus.
Syrjäsen mukaan osa ongelmista johtuu siitä, että VR:ää ollaan muuttamassa kohti vapaassa kilpailussa toimivaa palveluyritystä. Muutosprosessi on ollut haastava, hän myöntää, mutta sanoo, että yhtiössä tehdään nyt oikeita asioita.
- VR:ssä tehdään nyt isoja muutoksia. Nämä ovat välttämättömiä tulevan kilpailukyvyn varmistamiseksi.
- Yhtiöstä ollaan tekemässä esimerkiksi kelpaavaa palveluyritystä. Lippu-uudistus on tästä hyvä esimerkki.
Hän ei kuitenkaan arvioi, millä aikataululla VR on tavoitteessaan."http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110992281Hienoa, että pyydetään anteeksi, mutta katumiseltakin putoaa pohja pois, jos siihen joudutaan turvautumaan uudestaan ja uudestaan. Hyvää on tietty se, ettei Syrjänen enää edes lupaa mitään aikataulua. Ei tarvitse heti talven yllätettyä tulla pyytelemään anteeksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #140 : Syyskuu 14, 2011, 16:15:29 » |
|
Tuohon Googlen sivuun, tai Windowsin sisäänkirjaussivuun on törmätty jo ennen tätäkin päivää, mutta silloin voi konnarille maksaa ilman lisämaksuja jos asemalla ei ole ihmistä lippuja myymässä. Tarkoittaako tämä hieno uudistus sitä, että ilman perinteistä lipunmyyntiäkin olevilta asemilta pitää ostaa itse lippu automaatista tai netistä? Todella huomaavaista sitä väkeä kohtaan, jolla ei ole tietokonetta, eikä välttämättä sitä sirullista pankkikorttiakaan!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 302
|
« Vastaus #141 : Syyskuu 14, 2011, 16:51:14 » |
|
"- Asiakkaiden puolesta hallituksen puheenjohtaja on pahoillaan,.." Yodako se siellä puhuu
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #142 : Syyskuu 14, 2011, 17:03:14 » |
|
Syyskuun jälkeen, jos lippu ostetaan vasta junassa, (pl. taajamajunat) peritään 5€:n lisämaksu, vaikka asemalla ei olisi edes lippuautomaattia. Sellaisiakin liikennepaikkoja on.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #143 : Syyskuu 14, 2011, 17:44:45 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #144 : Syyskuu 14, 2011, 17:57:29 » |
|
Noniin nyt taaskaan ei joku oikeen pelaa, verkkokaupan mukaan ennakkolipun hinta junnulle Helsingistä Lappeenrantaan (IC5) on 34,94€, kun peruslipun hinta tämän saman sivuston mukaan on 20,55€...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #145 : Syyskuu 14, 2011, 18:08:05 » |
|
Noniin nyt taaskaan ei joku oikeen pelaa, verkkokaupan mukaan ennakkolipun hinta junnulle Helsingistä Lappeenrantaan (IC5) on 34,94€, kun peruslipun hinta tämän saman sivuston mukaan on 20,55€... Ennakkolipusta EI saa juniori-, varusmies-, opiskelija-, sivari- eikä eläkeläisalennusta..
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2011, 18:30:17 kirjoittanut Joona Kärkkäinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #146 : Syyskuu 14, 2011, 18:13:50 » |
|
Noniin nyt taaskaan ei joku oikeen pelaa, verkkokaupan mukaan ennakkolipun hinta junnulle Helsingistä Lappeenrantaan (IC5) on 34,94€, kun peruslipun hinta tämän saman sivuston mukaan on 20,55€... Ennakkolipusta EI saa junior-i, varusmies-, opiskelija-, sivari- eikä eläkeläisalennusta.. Jaahas, kiitos tiedosta. Oisihan tästä mielellään sen juniorialennuksen kyllä ottanut....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #147 : Syyskuu 14, 2011, 18:40:46 » |
|
Syrjänen tuli hyvin esiin, nostan hattua rohkeudesta. Tästä se alkaa;-) Talon pitää itse tunnustaa ongelmat. Valtion yrityksessä ei ole ollut aiemmin tarvinnut selitellä tapahtumia, kaipa se Gaddaf toimii nyt jonkinlaisena esimerkkinä kaikkialla. Lippujen hinnoista: Helsinki-Pieksämäki, Pendolino 46,10 Eur ennakko, vastaava Hel- Oul 47,23. Nyt näkyy kilpailu välillä Hel- Oul lentoliikenteen kanssa. Kun Vr oppii säätää hintaa vrt SJ niin Ouluväli vaihtelee 20EUr - 100Eur. Se on pettymys että hinnat ja vuorot eivät tule tyyliin SJ, eli hinnat ja vuorot näkyvät samalla sivulla lentoliikenteen tapaan yhdellä klikkauksella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #148 : Syyskuu 14, 2011, 19:00:10 » |
|
Tampereen lisäksi lipunmyynti on loppunut myös Jyväskylässä ja useilla Itä-Suomen asemilla. VR:n tiedotuksen mukaan Helsingissä lipunmyynti on auki. VR neuvoo menemään junaan ilman lippua ja ostamaan sen konduktööriltä. Tiedotuksen mukaan konduktöörien lipunmyyntilaitteet ovat toimineet tänään. VR pyrkii saamaan järjestelmän kuntoon aamuun mennessä. Jos ongelma jatkuu, matkustajia pyydetään menemään junaan ja ostamaan lipun sieltä. Lippuja voi ostaa junista ilman lisämaksua syyskuun loppuun asti. aamulehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #149 : Syyskuu 14, 2011, 20:10:11 » |
|
Olisi kiinnostavaa tietää, mikä it-yritys tuon tänään jumahtaneen järjestelmän on VR:lle tehnyt. Vai onko ihan omatekemä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|