Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #200 : Syyskuu 15, 2011, 20:47:33 »

VR:n lippu-uudistus on takkuillut vielä torstainakin. Useat lipunmyyntipisteet suljettiin iltapäivällä ATK-ongelmien vuoksi. Näin ollen asemilta ei voinut ostaa lippuja. Asemien myyntipisteiden ikkunoihin kiinnitetyt ilmoitukset kertoivat lipun ostamisen onnistuvan junassa. Junissa konduktöörit eivät ehtineet leimata tai myydä kaikille matkustajille lippuja. Suuri osa matkustajista pääsi matkustamaan ilmaiseksi sekaannuksen vuoksi.

VR aikoo lisätä kapasiteettia muun muassa verkkopalveluunsa tulevan illan ja yön aikana. Yhtiö tutkii lipunmyynnin hitauden aiheuttaneita syitä

iltasanomat


En nyt sanoisi, että "suurin osa" pääsisi matkustamaan ilmaiseksi. Yksittäiset matkustajat toki, koska lipunmyynti junassa vie noin 30-60 sekuntia/asiakas... InterCity55-junassa lipunmyynti ja -tarkastus aloitettiin välittömästi Pasilasta lähdön jälkeen ja viimeinen lippu Helsingistä tulleelle myytiin kello 18:50 eli 2 tuntia 45 minuuttia lähdön jälkeen... Torstaiseen tyyliin juna oli erittäin suosittu ja pieni tekninen ongelmakin kohdattiin Riihimäeltä lähdön jälkeen...

Oletteko muuten havainneet, että vaikka lipunmyynti on tökkinyt niin vastaavasti junien aikataulun mukainen kulkeminen on viime päivinä ollut lähes huippuluokkaa... Kyllä ne taivaankappaleet vielä joku päivä osuvat kaikki kohdalleen - pakko uskoa ja toivoa Iskee silmää

Päivän ajankohtaisen radiokuunnelman tekijöistäkin osa nauttii tällä hetkellä aikataulun mukaisesta palvelusta jossain päin Suomen rataverkkoa... itseasiassa hieman jopa etuajassa.

http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=1316060625191&language=fi
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #201 : Syyskuu 15, 2011, 21:14:10 »

En nyt sanoisi, että "suurin osa" pääsisi matkustamaan ilmaiseksi. Yksittäiset matkustajat toki, koska lipunmyynti junassa vie noin 30-60 sekuntia/asiakas... InterCity55-junassa lipunmyynti ja -tarkastus aloitettiin välittömästi Pasilasta lähdön jälkeen ja viimeinen lippu Helsingistä tulleelle myytiin kello 18:50 eli 2 tuntia 45 minuuttia lähdön jälkeen...

Joo, ei tuo mitenkään ainutlaatuista ole.

Pari vuotta sitten pendelöin Tampereen ja Tsadin väliä ja perjantai-iltapäivinä kun meni istumaan iltapäivän Pendolinoihin 6 tai 12 vaunuun, niin ehkä joka kolmas reissu pääsi Tampereelle ilman lipun leimaamista. Joskus oltiin jo Viinikassa, kun konnari kääntyi vain parin penkkirivin päästä.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #202 : Syyskuu 15, 2011, 21:51:38 »


Päivän ajankohtaisen radiokuunnelman tekijöistäkin osa nauttii tällä hetkellä aikataulun mukaisesta palvelusta jossain päin Suomen rataverkkoa... itseasiassa hieman jopa etuajassa.

http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=1316060625191&language=fi


LOL  Iskee silmää
tallennettu
Markus Mälkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #203 : Syyskuu 15, 2011, 22:42:11 »

Vaihtokassan suuruus ei todellakaan ole asioita, jotka kuuluvat internetissä kerrottavien tietojen joukkoon. Suurin osa asiakkaista maksaa matkan maksukorteilla eli debit (pankki), credit (luotto) tai Visa Electron-korteilla.
Siis Electroni toimii nykyään junassakin?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #204 : Syyskuu 15, 2011, 22:50:11 »

Kyllä, tosin ainakaan eilen ei ollut vielä 9.9. suorittamani lippuostos jättänyt mitään jälkeä tililleni. En pahastu, vaikka jälki jäisi kokonaan jäämättäkin, vaikka säästöä niin syntyisikin vain alle 6 egeä.

Jossain välissä voisi kyllä skannailla sen lipun huvikseen Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #205 : Syyskuu 16, 2011, 06:17:10 »

VR:n nettisivuille oli eilisiltana ilmaantunut tällainen juttu:

"VR ja järjestelmätoimittajat sujuvoittavat lipunmyyntiä yhteistyössä

VR:n lipunmyynnissä on ollut edelleen ajoittaisia häiriöitä tietojärjestelmän ruuhkautumisen vuoksi. Tämä on vaikuttanut asemien lipunmyynnin ruuhkautumiseen, verkkokaupan ja lippuautomaattien hidastumiseen sekä puhelinpalvelun ruuhkautumiseen.
:
:
:
Häiriöiden taustalla on uusien junalippujen iso kysyntä kaikissa palvelukanavissa."

Koko juttu löytyy tuolta: http://www.vrgroup.fi/fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_20110915172531.html

Kaikella kunnioituksella laadittujen tiedotteiden osalta, mutta tosta sanamuodosta saa nyt sellaisen kuvan, että junalippujen myynti olisi räjähtänyt käsiin ja junamatkustuksen suosio olisi kasvanut yhdessä yössä vähintään nelinumeroisia prosentteja. Ei, ei, VR - nyt ei asiakkaalla ole osaa eikä arpaa tähän soppaan. Kyse on vituiksi menneestä käyttöönotosta ja sillä selvä. Matkustajia on täsmälleen sama määrä kuin aiemminkin, ei enempää, eikä vähempää.

Kävin tossa aamutupakilla ja muuan pikkulintu (olisko ollut varpunen, vai peräti kolibri, en tiedä kun en tunne lintuja) tuli siinä mulle sitten juttelemaan. Toivotti hyvät huomenet ja vaihdettiin pikaisesti kuulumiset. Pikkulinnulla oli vähän kiire, mutta se tiesi kuitenkin kertoa, että Ooppera piti säilyttää Teeman rinnalla varalla, jos käyttöönotto-ongelmia ilmenee ja jotta siihen voidaan tarvittaessa palata. Pikkulinnun piti kuitenkin jatkaa matkaansa, joten tämän enempää emme ehtineet aiheesta rupatella.

Hämmennetään keitosta hieman lisää: melko monelta taisi mennä ohi A. Tiitolan nimitysuutinen tiistaina. Kunnon salaliittoteoreetikko funtsisi, että oliko tämän uutisoinnin ajoitus pelkkää sattumaa, vai kenties ei...  Iskee silmää Yleensä merkittävät nimitysuutiset tupataan kertoa hieman erilaisten tapahtumien yhteydessä, eikä niitä yleensä tavata ajoittaa sellaiseen väliin, jossa ne hautautuvat seuraavan päivän ison jytkyn alle. Näin ainakin oikeissa osakeyhtiöissä toimitaan.

Oli miten oli, vaikka manasin lippu-uudistusta ennakkoon, en voinut kuvitella että tuo haukkaa noin pahasti ja tommosella tavalla paskaa. Harmi homma sinänsä, sillä VR:n tarkoitus on kaiketi ollut hyvä. No on tässä tietysti sellainen positiivinen juttu, että VR:n uskottavuus ei voi enää karista, sillä koulun arvosteluasteikko ei ulotu nollan alapuolelle.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #206 : Syyskuu 16, 2011, 06:58:52 »

Kun on itsekkin ollut joskus ollut sellaisessa työssä, missä omista tekemisistä huolimatta saa lantaa niskaansa koko konsernin tekojen ja "hyvien ideoiden" vuoksi, voi vain toivottaa Larille ja muille ongelmien kanssa painiville voimia jaksamiseen.

Se vaan joskus on niin, että kaikki ei mene kuin elokuvissa Surullinen
-tai sitten menee kuin Kaurismäen filmeissä Näyttää kieltä
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #207 : Syyskuu 16, 2011, 07:03:57 »

Tämänaamuisista lehdistä havaittua.

Sekä Aamupostin että HS:n yleisönosastolla oli kirjoitus siitä, että erityisen paljon, toistakymmentä prosenttia, nousi uudistuksen yhteydessä vuosilipun hinta. Kuukausilipussakin nousu oli pienempi. Taas kuitenkin työmatkalaisilta ilmeisesti otetaan se, mitä muilta ei uskallettu. AP:n kirjoittaja olisi ostanut lippua Hyvinkäältä Helsinkiin ja HS:n kirjoittaja Turusta Malmille.

AP:n uutisessa VR:n viestintäpäällikkö kehotti ihmisiä välttämään VR:n verkkokaupassa käyntiä, jos lipun osto ei ole aivan ajankohtaista juuri nyt, koska järjestelmä ei kestä.

Päivän lehtikatsaus on päättynyt.

***

Mikäs tuon Tiitolan tausta on ja miltä alalta hänen kokemuksensa on peräisin? Aiemmilta vuosikymmeniltä on Tiitoloita ollut tiedossa ainakin tamperelainen rakennusmestari ja ilmeisesti hänen kaksi poikaansa, joista toinen tunnettiin kanalanomistajana.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #208 : Syyskuu 16, 2011, 07:34:29 »

Mikäs tuon Tiitolan tausta on ja miltä alalta hänen kokemuksensa on peräisin? Aiemmilta vuosikymmeniltä on Tiitoloita ollut tiedossa ainakin tamperelainen rakennusmestari ja ilmeisesti hänen kaksi poikaansa, joista toinen tunnettiin kanalanomistajana.

VR:n tiedote: "Antti Tiitolalla on vankka kokemus palveluorganisaation rakentamisesta ja johtamisesta. Tällaista osaamista tarvitsemme vastataksemme tulevaisuuden haasteisiin, Mikael Aro sanoo.". Tarkemmin sanoen Tiitolalla on kommandiittiyhtiötausta.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #209 : Syyskuu 16, 2011, 07:40:30 »

Mikäs tuon Tiitolan tausta on ja miltä alalta hänen kokemuksensa on peräisin?

Joht. Nyman tuossa jo ehti kertomaankin eli Tiitola on työskennellyt viimeiset kymmenen vuotta Suomen suurimman kommandiittiyhtiön toimitusjohtajana.

Lidl ky:n ex-tj, mies joka pystytti Suomeen Lidl ketjun. Melko isot saappaat on Tiitolalla.


Aiemmilta vuosikymmeniltä on Tiitoloita ollut tiedossa ainakin tamperelainen rakennusmestari ja ilmeisesti hänen kaksi poikaansa, joista toinen tunnettiin kanalanomistajana.

Talouselämä-lehdestä leikattua juoruosastosa: Antti Tiitola on saksalaissyntyisen diplomi-insinöörin ja toimittaja Riitta-Sisko Räikkeen, entisen Jukkala-Benischin, poika.

Seuraava kysymys on tietysti, mistä nimi Tiitola tuolla taustalla tulee? Oliko saksalaissyntyinen DI nimeltään Tiitola?  Huh
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #210 : Syyskuu 16, 2011, 08:11:50 »



Seuraava kysymys on tietysti, mistä nimi Tiitola tuolla taustalla tulee? Oliko saksalaissyntyinen DI nimeltään Tiitola?  Huh

Tiitola-sukunimi tuli avioliiton myötä, kertoo Talouselämä
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #211 : Syyskuu 16, 2011, 08:24:52 »

Kun on itsekkin ollut joskus ollut sellaisessa työssä, missä omista tekemisistä huolimatta saa lantaa niskaansa koko konsernin tekojen ja "hyvien ideoiden" vuoksi, voi vain toivottaa Larille ja muille ongelmien kanssa painiville voimia jaksamiseen.

Se vaan joskus on niin, että kaikki ei mene kuin elokuvissa Surullinen
-tai sitten menee kuin Kaurismäen filmeissä Näyttää kieltä

Kiitos kaikkien puolesta. Ammattilaiset selviävät tällaisistakin pikkuongelmista asenteella ja asiakkaamme ovat erinomaisesti osoittaneet ymmärrystä junahenkilökuntaa kohtaan, eivätkä ole rasittaneet tässä tilanteessa "turhilla" asiakaspalauteryöpyillä liittyen lipunmyyntiongelmiin vaan ovat ymmärtäneet meidän hyvin tietävän jo ongelmasta...

Ei tällaisia tapauksia kovin usein, onneksi, uran varrelle osu. Hienoa on ollut, että täsmällisyyden kanssa ei ole ollut ongelmia viime päivinä. Täytyy vain laittaa sormet ristiin, ettei Mr. Murphy aloita työvuoroaan tänään kello 16 aikoihin jossain Helsingin ja Pasilan välillä...  Hymyilee leveästi

tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #212 : Syyskuu 16, 2011, 10:18:57 »

Ei tällaisia tapauksia kovin usein, onneksi, uran varrelle osu.

Itseironia on tärkeää työssä jaksamiselle.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #213 : Syyskuu 16, 2011, 14:11:38 »

Joustavuus on ainakin uudistuksen myötä heikennyt entisestään.. Ostin aamulla lipun lahti-koria h301.. Laiturille tultuani pääsin kuitenkin katselemaan vain junan perävaloja.. Ylimääräinen aika meni kankean lippuautomaatin käytössä.. Ajattelin kokeilla hyödyntää vanhaan tapaan aamun istumapaikatonta taajamajunalippua iltapäivällä lähtevään vuoroon h9669 mutta eipä käykään.. Konduktööri myy junassa saman hintaisen uuden lipun.. Eipä auttanut edes selittely että olisin lipun käynyt lipun myynnissä vaihtamassa jossei siellä olisi ollut ruuhkaa mikä johtuu lippujärjestelmän kankeudesta.....
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #214 : Syyskuu 16, 2011, 14:52:32 »

Tää ei voi enää olla todellista...
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2195


« Vastaus #215 : Syyskuu 16, 2011, 15:10:47 »

Joustavuus on ainakin uudistuksen myötä heikennyt entisestään.. Ostin aamulla lipun lahti-koria h301.. Laiturille tultuani pääsin kuitenkin katselemaan vain junan perävaloja.. Ylimääräinen aika meni kankean lippuautomaatin käytössä.. Ajattelin kokeilla hyödyntää vanhaan tapaan aamun istumapaikatonta taajamajunalippua iltapäivällä lähtevään vuoroon h9669 mutta eipä käykään.. Konduktööri myy junassa saman hintaisen uuden lipun.. Eipä auttanut edes selittely että olisin lipun käynyt lipun myynnissä vaihtamassa jossei siellä olisi ollut ruuhkaa mikä johtuu lippujärjestelmän kankeudesta.....

Onneksi linja-autoliikenteeseen saa meno-paluulippuja kuukauden kelpoisuusajalla, alennuksen ollessa 10 % menolipun hinnasta.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #216 : Syyskuu 16, 2011, 15:45:07 »

Täytyypä jatkaa purnaamista vielä sen verran että Kouvola-Inkeroinen välillä kulkevassa Sm4-junassa peritään polkupyöränkuljettamisesta 10 euroa (lippu konnarilta, lipunmyynnistä 9€) (matkalippu opiskelijalta 3€) EKO (!!)-luokassa.. yksi esimerkki miten tällaisella välillä pienemmällä yrityksellä voisi olla helpompi joustaa ja järkeistää hinnoittelua..
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #217 : Syyskuu 16, 2011, 15:46:23 »

Joskus menneisyydessä sai junaan menopaluulipun jossa oli alennustakin. Muistaakseni homma toimi niin, että esim. 50:n kilometrin matkalle sai menopaluun sadan kilometrin hinnalla, ja kun hinta/Km aleni matkan pidentyessä, tuli tuo lippu per sivu halvemmaksi. Kun lipun kelpoisuusaikakin oli pitkä eikä johonkin junavuoroon sidonnainen, tuli yleensä aina ostertuksi menopaluu.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #218 : Syyskuu 16, 2011, 16:23:54 »

Kun lipun kelpoisuusaikakin oli pitkä eikä johonkin junavuoroon sidonnainen, tuli yleensä aina ostertuksi menopaluu.

Eipä tule todellakaan juuri ostettu m/p-lippua, koska aina ei ole ihan varmaa kaunko esim. Hesan-keikalla menee aikaa. Tosin olen aika paljon viime aikoina kulkenut omalla autolla/bussilla .....
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #219 : Syyskuu 16, 2011, 16:36:16 »

Liikenneministeri Kyllöseltä tuki VR:lle

Liikenneministerin mielestä junien lipunmyyntitapojen muutos ei ollut huonosti suunniteltu, vaikka esimerkiksi VR:n verkkokauppaan tuli odotuksiin nähden kaksikymmentäkertainen asiakasryntäys. VR:n mukaan lipunmyyntiongelmat jatkuvat viikon loppuun asti. Liikenneministerin mukaan lipunmyyntijärjestelmiä korjataan yötä päivää. 
Kun vasemmistoliitto kesällä päätti, että puolue esittää liikenneministeriksi Merja Kyllöstä, Kyllönen lupasi VR:lle tulevansa talvella vaikka lumenkolausavuksi, jotta junat saadaan kulkemaan. Kyllönen ei kuitenkaan aio nyt tarjoutua lippukassalle myyntiruuhkia helpottamaan.

yle
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #220 : Syyskuu 16, 2011, 17:38:19 »

Johan meni Nyymannin poikakin sanattomaksi Jonnen kokemuksesta, eikös tuosta mene vielä jokin toimistomaksukin lipun vaihdosta. Kauanakohan kuluu aikaa, kun Hesan lähiliikenteen lippuihinkin tulee junan numero? - vaihtomaksu tietenkin se 10€:a. Ennen eivät VR:n herrat edes ymmärtäneet ympätä pakollista paikkamaksua lippuihin (istuma- tai seisomapaikka täyttöasteesta riippuen). Tosin ennenhän hankkiuduimme VR:lle töihin, kun muualle ei ollut mahdollisuutta - edes sahalle ei huolittu. Paljon fiksumpaa tuntuu nykyinen henkilöstö olevan...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #221 : Syyskuu 16, 2011, 18:06:31 »

Sahallahan oli vaarallista. En tunne yhtään kymmensormista entistä  sahuria Iskee silmää
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #222 : Syyskuu 16, 2011, 18:08:07 »

eikös tuosta mene vielä jokin toimistomaksukin lipun vaihdosta.

Tällä kertaa ei tosiaan peruuttaminen ennen junan lähtöä (toimitusmaksu 4 euroa) tai lähdön jälkeen (8€) olisi kannattanut kun opsikelijalipun hinta on käteismaksajan unelma 3.83 euroa...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #223 : Syyskuu 16, 2011, 18:41:29 »

Koska VR:n lippu-uudistus kiinnosti matkustajia niin paljon, että lipunmyyntijärjestelmä takkusi ja takkuaa edelleenkin, ajattelin että olen kaukaa viisas ja ostan tähän IC2 181:een joustavan lipun, jotta mahtuisin edes jotenkin ylikuormitettuihin juniin. Ilmeisesti minulle myytiin lumelippu lumejunaan, sillä olen tämän matkustusluokan ainut matkustaja. Tämä on sikäli jännä juttu, että koko lipunmyyntisysteemi on kaatunut asiakkaiden suuren mielenkiinnon vuoksi. Nyt vain herää kysymys, että missä ne asiakkaat ovat? Laskeeko VR asiakkaikseen kaikki ne, jotka klikkaavat kotisohvaltaan tai puhelimestaan epätoivoisesti reload-nappia? Jos laskee, niin tuotto per asiakas ei kovin kummoinen ole.

"Joustava lippu" tarkoittaa muuten sitä, että voit milloin tahansa matkan aikana vaihtaa istuinpaikkaasi mille tahansa muulle istuimelle. Valinnanvaraa on vaunussa nro 1 paikasta nro 65 paikkaan nro 112. Lisäksi voit vaihtaa paikkaasi niin monta kertaa kuin haluat. Jokaiselta paikalta on hyvä näkyvyys vaunun päätyyn. Olemme myös sammuttaneet vaunun infojärjestelmän, jotta voisit nauttia matkastasi koko Joustavan lipun hinnan edestä. Ole nopea ja osta lippusi jo ennen junan lähtöä! Jos et ole nopea, voit ostaa lippusi myös junan konduktööriltä miltei yhtä joustavaan hintaan.

(EDIT: vähän jatkettu storya)

Testasinpa tossa muuten vaan Visa Electronin toimivuuden konduktöörin kanssa. Korttivarmennus liikkuvassa junassa kesti n. 17 sekuntia. Konduktöörin kanssa käymästäni nopeasta dialogista vedin sellaisen johtopäätöksen, että parhaiten tässä suuressa lippu-uudistuksessa nimenomaan konduktöörien myyntilaitteet ovat toimineet parhaiten, mitä nyt korttivarmennukset toisinaan kestävät hieman pidempään. Ms. Murphytär meinasi tosin iskeä konduktööritälle, kun hänen hienon myyntilaitteensa hieno kosketusnäyttö alkoi bugata kesken myyntitapahtuman.

En malta olla kertomatta tähän kohtaan yhtä juttua: olin sopinut tämän viikon alkupuolelle tapaamisen meidän firmaan yhden rautatiepisneksessä mukana olevan yrityksen edustajan kanssa. Möte oli sovittu alkavaksi klo 12.00. Asiakas soitti n. klo 11.50 ja kertoi, että "Anteeksi hirveesti, mutta olen vähän myöhässä." Tämä nyt ei vielä yllättänyt, mutta kun tämä "erään yhtiön" jeppe kertoi samaan hengenvetoon ottavansa alleensa taksin, niin jo olin revetä liitoksistani. Päätimme palaverin n. klo 14.00 ja asiakas sitten kysyi, että "missä on muuten lähin rautatieasema?" -Tossahan toi Vantaankosken asema on muutaman sadan metrin päässä, sanoin...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2011, 19:18:14 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #224 : Syyskuu 16, 2011, 23:06:25 »

Joustavuus on ainakin uudistuksen myötä heikennyt entisestään.. Ostin aamulla lipun lahti-koria h301.. Laiturille tultuani pääsin kuitenkin katselemaan vain junan perävaloja.. Ylimääräinen aika meni kankean lippuautomaatin käytössä.. Ajattelin kokeilla hyödyntää vanhaan tapaan aamun istumapaikatonta taajamajunalippua iltapäivällä lähtevään vuoroon h9669 mutta eipä käykään.. Konduktööri myy junassa saman hintaisen uuden lipun.. Eipä auttanut edes selittely että olisin lipun käynyt lipun myynnissä vaihtamassa jossei siellä olisi ollut ruuhkaa mikä johtuu lippujärjestelmän kankeudesta.....
Kiinnostavaa. Kysyin nimittäin tästä asiasta VR:n virtuaalisessa lehdistötilaisuudessa taannoin, ja siellä todettiin että taajamajunissa lippu käy muihinkin juniin kuin siihen, johon lippu on ostettu, eli aiempi käytäntö olisi jatkunut. Uudistuksen jäljiltä ei vieläkään taida olla luettavissa mitään yksityiskohtaisia ehtoja?

Uudistuksesta osoittautui itselle jotain iloakin, Lahti-Helsinki -välin 10 matkan opiskelijasarjalipun hinta oli laskenut peräti 40 senttiä. Lipun sai automaatista, kunhan jaksoi hetken kytätä sitä hetkeä jolloin automaatin näyttö reagoi kosketukseen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina