Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2195


« Vastaus #300 : Syyskuu 21, 2011, 15:42:36 »

Kovasti VR:ää kansanedustajana patistellut liikenneministeri on jo oppinut tehtävänsä, eli suojaamaan ja rauhoittelemaan.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Liikenneministeri+ei+vaadi+potkuja+VRn+johdolle/1135269478473

"Suihkutetaanko Liikenne- ja viestintäministeriössä ilmaan jotain taannuttavaa kaasua, kun kaikista ministereistä tulee siellä tuollaisia?" (Kommentti)

Yle ja nelonen uutisoi konduktöörien jaksamisongelmasta lippu-uudistuksen ongelmien tuloksena ja Ylen mukaan lisäksi vaativat kannustinpalkkiota:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/vrn_tyontekijat_vaativat_kannustinpalkkiota_venymisesta_2889978.html  http://www.nelonen.fi/uutiset/kaikki/kotimaa/konduktöörit-kärsivät-vrn-lippuongelmista


/saneerattu linkkejä

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2011, 21:10:27 kirjoittanut Simo Toikkanen » tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #301 : Syyskuu 21, 2011, 17:17:51 »

"Ministeri Heidi Hautalan mukaan VR:n lippu- ja järjestelmäuudistuksessa on tehty selviä virheitä. Hautala sanoo, että järjestelmää olisi pitänyt testata enemmän" Lähde Yle.
Tämän pitäisi olla selkeästi tiedossa Tiedolla, kun järjestelmien kanssa puuhaavat. Monestihan uudet palvelut avataan rajoitetusti. Vr:n omaa osaamistaustaa en tiedä, mutta veikkauksena että ovat ostaneet avaimet käteen palvelun/tai sitten tämän luokan asiantuntemus puuttuu.
Testaukset ovat jääneet ns. puolitiehen. Järjestelmä sinällään rakentunut vuosien saatossa monista palikoista ja uusien ominaisuuksien lisääminen on nyt osoittautunut haasteelliseksi?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #302 : Syyskuu 21, 2011, 17:26:43 »

Pitäisiköhän eläkepäivien ratoksi aloittaa maailmansota tai näperrellä jotain muuta vastaavaa pientä, että saisi tällekin palstalle muita keskustelunaiheita.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #303 : Syyskuu 21, 2011, 17:39:19 »

Pitäisiköhän eläkepäivien ratoksi aloittaa maailmansota tai näperrellä jotain muuta vastaavaa pientä, että saisi tällekin palstalle muita keskustelunaiheita.

Ei kai tätä pakko ole lukea .....  Virnistää Pyörittää silmiään
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #304 : Syyskuu 21, 2011, 21:51:18 »

Plarailin paikkatilanteita hieman laajemmin ja totesin sellaisen, että huomattava osa kaikkien junien paikoista on merkitty punaisella. En jaksa uskoa, että paikkakysyntä keskellä viikkoa olisi noin suurta. Samoin on asianlaita esimerkiksi kolmen viikon päästä: yhtä suuri määrä penkkejä on "varattuja". Voisiko tämä liittyä lippu-uudistuksen ongelmiin? Ts. onko VR varannut tarkoituksella konduktööreille normaalia suuremman määrän kiintiöpaikkoja ja valmiiksi, jotta porukalle piisaa varmasti jakkaroita? Jos näin on, on se ainakin nokkelasti mietitty asia.

Lisäksi punaiset paikat sijaitsevat kaikki yhdessä ryhmässä toisessa päässä vaunua, joten vaikuttaisivat senkin takia kiintiöpaikoilta. Jos paikkatoivetta ei aseta, järjestelmä myy aina ensin ikkunapaikat (ainakin vanha teki niin). Jos taas matkustajat olisivat itse varanneet paikkoja, tuskin he olisivat ehdoin tahdoin halunneet valita paikkaansa jo varattujen paikkojen vierestä, kun vaunun toinen pää on tyhjä. Enkä oikein jaksa uskoa, että joka vaunuun olisi tulossa parinkymmenen henkilön ryhmääkään. Tosin mistä sitä tietää, vaikka järjestelmässä olisi sellainenkin virhe, että se myy vaunun paikkoja numerojärjestyksessä...
tallennettu
Jussi Pihlajamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #305 : Syyskuu 21, 2011, 22:15:41 »

"Ministeri Heidi Hautalan mukaan VR:n lippu- ja järjestelmäuudistuksessa on tehty selviä virheitä. Hautala sanoo, että järjestelmää olisi pitänyt testata enemmän" Lähde Yle.
Tämän pitäisi olla selkeästi tiedossa Tiedolla, kun järjestelmien kanssa puuhaavat. Monestihan uudet palvelut avataan rajoitetusti. Vr:n omaa osaamistaustaa en tiedä, mutta veikkauksena että ovat ostaneet avaimet käteen palvelun/tai sitten tämän luokan asiantuntemus puuttuu.
Testaukset ovat jääneet ns. puolitiehen. Järjestelmä sinällään rakentunut vuosien saatossa monista palikoista ja uusien ominaisuuksien lisääminen on nyt osoittautunut haasteelliseksi?
Tilaajan pitää osata hyväksymistestauksen yhteydessä havaita järjestelmän puutteet oman liiketoimintansa kannalta ja toisaalta myös kuvata tarpeensa riittävällä tarkkuudella, järjestelmätoimittajalta ei voida vaatia kovin syvällistä tilaajan liiketoimintaan liittyvien erityisvaatimusten tuntemusta.
Hyvä esimerkki epäonnistuneesta hyväksymistestauksesta oli kunnallisvaalien sähköinen äänestys: lopulta vaalien uusimiseen johtanut puute havaittiin hyväksymistestauksessa, mutta järjestelmän tilaaja ei pitänyt sitä niin suurena että se olisi estänyt järjestelmän käyttöönoton.
VR:n tapauksessa olisi kannattanut toimia niin että osa myyntikanavista olisi käyttänyt vanhaa järjestelmää ja uuteen olisi siirrytty pikkuhiljaa - jopa niin että esim. Helsingin asemalla osa lipunmyyjistä olisi käyttänyt vanhaa ja osa uutta järjestelmää. Paikkavaraukset olisi toki pitänyt olla samassa järjestelmässä, mutta niin kai niiden on pitänyt olla muutenkin - onkai esim. 13.9. voinut ostaa vanhasta järjestelmästä lipun 15.9. kulkeneeseen junaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #306 : Syyskuu 21, 2011, 23:03:02 »

Paikkavaraukset olisi toki pitänyt olla samassa järjestelmässä, mutta niin kai niiden on pitänyt olla muutenkin - onkai esim. 13.9. voinut ostaa vanhasta järjestelmästä lipun 15.9. kulkeneeseen junaan.
Vanhasta järjestelmästä ei voinut ostaa paikkoja uudistuksen jälkeisiin juniin. Eli mm. joulusesongin ja vastaavat liput tulivat myyntiin vasta 14.09.2011.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #307 : Syyskuu 22, 2011, 06:04:16 »

Eilisiltana tuli Ylen A-Studio otsikolla "VR tuskien taipaleella", joka on kuikittavissa Areenassa osoitteessa: http://areena.yle.fi/ohjelma/2505 Ohjelman ensimmäisellä kolmanneksella haastatellaan VR:n tj. Mikael Aroa. Haastattelu alkaa kohdasta 3:26:18.

Mielipiteet Arosta varmasti (talon sisällä) jakautuvat, mutta itse olen samaa mieltä kuin aina aiemminkin, että hän kyllä esiintyy edukseen, tai oikeammin VR:n eduksi. Kaikki turhat VR-mäiset selitykset loistavat poissaolollaan. Mun mielestä Aron kyvyistä ottaa vastuu kertoo mm. haastattelun tämä kohta, joka alkaa 6:18:11 "Mutta silti VR:llä on iso vastuu asioista ja VR:lle imagotappio on suuri." Edelleen kohdasta 9:27 eteenpäin alkavassa kommentissaan Aro sanoo täysin suoraan: "Kysymys on siitä, että tää järjestelmä on epäonnistunut ja sen lanseeraus ja siinä meidän tietysti on paljon peiliin katsomista ja se asia korjataan." Kaikella kunnioituksella Antti Jaatista kohtaan, mutta Mikael Aro on ollut talossa kaksi vuotta ja pesee haastattelutilanteissa Jaatisen mennen tullen - rehellisyydellään.

Kohdasta 9:38 alkaa toimittajan tekemä hintavertailu lentolippujen ja junalippujen kesken Helsinki-Oulu-välillä. Kohdassa 10:13 Aro sanoo tämänkin asian suoraan: "Varsinkin Oulun reitti, siinä on lentolippujen hinnat kovasti tippuneet. Siinä meillä on vaikeuksia tällä hetkellä." Ei taida olla kuin reilu kuukausi siitä, kun VR:n pikkupomo oli julkisuudessa asiasta vastakkaista mieltä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2011, 06:25:06 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #308 : Syyskuu 22, 2011, 07:01:46 »

Arokyllä esiintyy edukseen, tai oikeammin VR:n eduksi. Kaikki turhat VR-mäiset selitykset loistavat poissaolollaan. Mun mielestä Aron kyvyistä ottaa vastuu kertoo mm.

Tämänaamuisessa HS:ssa samainen Aro oli kyllä huomattavasti ympäripyöreämpi ja muun muassa totesi, että "verkon käyttöliittymä ja lippu-uudistus on tuonut asiakkailta vain kiitosta". Mitenkähän tätä nyt sitten tulkitsisi...  Epävarma
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #309 : Syyskuu 22, 2011, 07:23:57 »

Tämänaamuisessa HS:ssa samainen Aro oli kyllä huomattavasti ympäripyöreämpi ja muun muassa totesi, että "verkon käyttöliittymä ja lippu-uudistus on tuonut asiakkailta vain kiitosta". Mitenkähän tätä nyt sitten tulkitsisi...  Epävarma

Tai sitten toimittaja ei ollut hyvä toimittaja kirjoittaessaan juttua. TV-haastattelu kas kun ei anna mitään anteeksi, eikä vääristele sanomisia.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #310 : Syyskuu 22, 2011, 07:31:28 »

Tämänaamuisessa HS:ssa samainen Aro oli kyllä huomattavasti ympäripyöreämpi ja muun muassa totesi, että "verkon käyttöliittymä ja lippu-uudistus on tuonut asiakkailta vain kiitosta". Mitenkähän tätä nyt sitten tulkitsisi...  Epävarma

Tai sitten toimittaja ei ollut hyvä toimittaja kirjoittaessaan juttua. TV-haastattelu kas kun ei anna mitään anteeksi, eikä vääristele sanomisia.

Kyseessä oli ollut sähköpostihaastattelu ja käsittääkseni Aron vastaukset oli otettu lehteen sanasta sanaan sellaisinaan.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #311 : Syyskuu 22, 2011, 07:44:53 »

Kyseessä oli ollut sähköpostihaastattelu ja käsittääkseni Aron vastaukset oli otettu lehteen sanasta sanaan sellaisinaan.

Nooooh, onhan meillä hyviä esimerkkejä vastaavista ihan täällä vorgissakin - mikään ei ole niin hankalaa kuin ymmärtää väärin kirjoitettua tekstiä. Itse olen joutunut 37.544 kertaa väärin ymmärretyksi ja vittuilun kohteeksi, kun olen tarkoittanut aivan eri asiaa kuin miten osa porukasta on kommenttini halunnut lukea. Tämä siis tietysti aasinsiltana ja off topicina.
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #312 : Syyskuu 22, 2011, 09:12:20 »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hammentava-sana-junalipussa-keskella-vr-kaaosta/art-1288415677952.html
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #313 : Syyskuu 22, 2011, 10:13:12 »

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) ei suostunut sanomaan mitään VR:n lipunmyyntisotkusta, vaikka tämänpäiväisen tiedotustilaisuuden aihe oli liikenteen ajankohtaiset asiat. Kyllönen sanoi, että VR:n asiat kuuluvat valtionyhtiöiden omistajaohjauksesta vastaavalle ministerille Heidi Hautalalle.

aamulehti
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #314 : Syyskuu 22, 2011, 10:54:15 »

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) ei suostunut sanomaan mitään VR:n lipunmyyntisotkusta, vaikka tämänpäiväisen tiedotustilaisuuden aihe oli liikenteen ajankohtaiset asiat. Kyllönen sanoi, että VR:n asiat kuuluvat valtionyhtiöiden omistajaohjauksesta vastaavalle ministerille Heidi Hautalalle.

Kyllönen on periaatteessa oikeassa, rautatieoperaattorin murheet eivät suoraan kuulu liikenneministerille.

Sitävastoin Liikenneviraston hallinnoiman rataverkon talviongelmat kuuluvat suoraan Kyllöselle (vas) ja hänhän on luvannut lähteä harjanvarteen. Ei siis huolta huoleen ainakaan Kontiomäen ratapihalla, uusi harjanainen on valmiina palvelukseen.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #315 : Syyskuu 22, 2011, 11:48:48 »

Kyllönen on muuttanut mieltään ja ottanut kantaa VR:ään. Enää voi kysyä, onko kuviteltavissa mitään kaaosta, joka ei olisi peruste monopolin jatkamiselle.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ministeri+Kyll%C3%B6nen+ei+kilpailuttaisi+junien+matkustajaliikennett%C3%A4/1135269519537
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #316 : Syyskuu 22, 2011, 12:08:02 »

Kyllönen on muuttanut mieltään ja ottanut kantaa VR:ään. Enää voi kysyä, onko kuviteltavissa mitään kaaosta, joka ei olisi peruste monopolin jatkamiselle.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ministeri+Kyll%C3%B6nen+ei+kilpailuttaisi+junien+matkustajaliikennett%C3%A4/1135269519537

"Kyllönen sanoi toimittajatapaamisessa, että päättäminen kilpailun asteittaisesta avaamisesta edellyttäisi taloudellisten, henkilöstö- ja raideturvallisuusvaikutusten perusteellista selvittämistä."

Ensimmäinen selvitys Suomen rautatiemarkkinoiden vapauttamisesta julkaistiin vuonna 1998 ja viimeisin toissatalvena. Näiden väliin mahtuu lukuisa joukko eriasteisia suunnitelmia, selvityksiä ja vertailuja. Mitä vielä puuttuu?
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #317 : Syyskuu 22, 2011, 12:30:34 »

Mitä vielä puuttuu?

Halu ja muna tehdä asioille jotain.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #318 : Syyskuu 22, 2011, 16:12:11 »

VR:n lipunmyyjät toivovat työnantajaltaan korvausta lippu-uudistuksen aiheuttamasta työtaakasta. Lipunmyyjät ovat olleet viime päivinä kovilla, kun VR:n lippu-uudistus on ruuhkauttanut asemat ja ihmiset ovat purkaneet heihin turhautumistaan. Rautatievirkamiesliiton puheenjohtajan Tarja Turtiaisen mielestä olisi kohtuullista, että VR antaisi lipunmyyjille erityiskorvauksen.

– Kun ottaa huomioon, että tässä on ollut kaksi erittäin hankalaa talvea, en laittaisi lainkaan pahakseni, että työnantaja huomioisi jollain ihan konkreettisella tavalla tätä asiakaspalveluporukkaa.

Turtiainen on huolissaan työntekijöiden jaksamisesta, jos lippujärjestelmän ongelmat pitkittyvät entisestään.

aamulehti
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2195


« Vastaus #319 : Syyskuu 23, 2011, 15:06:26 »

Yleisradio kertoo automaattien pysyvän toistaiseksi suljettuna.: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/vrn_lippuautomaatit_pysyvat_suljettuina_toistaiseksi_2896489.html 

Kauppalehden uutisissa on mm. Henkilöliikennedivisjoonan johtja Antti Jaatisen lausunto asiasta:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110993913

xxxx
Saas nähdä mikä tila
nne on viikon päästä. Silloin pitäisi alkamaan junassa ostettujen lippujen lisämaksujen kanto....

tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #320 : Syyskuu 23, 2011, 17:40:33 »

Jos jotain hyvää haluaa hakea, niin älämölö on loppunut. VR:n ongelmat eivät enää ylitä uutiskynnystä tai oikeastaan päinvastoin, jos kaikki toimii, niin siitä uutisoidaan. Lähtökohta on se, että jotain ongelmia on koko ajan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #321 : Syyskuu 23, 2011, 18:01:53 »

Jos jotain hyvää haluaa hakea, niin älämölö on loppunut. VR:n ongelmat eivät enää ylitä uutiskynnystä tai oikeastaan päinvastoin, jos kaikki toimii, niin siitä uutisoidaan. Lähtökohta on se, että jotain ongelmia on koko ajan.

Käsittämätön yhteensattuma - meinasin just kirjoittaa täsmälleen samasta aiheesta. Toisaalta, mainitsihan Larikin aiemmin tässä viestiketjussa sen, kuinka hyvin junat ovat pysyneet aikataulussa huolimatta lippu-uudistuksesta. Sinänsä hauska dilemma. Oli miten oli, mutta kyllä näin on.

Tässä esimerkki VR:n tiedotustaidosta vähätellä itse ongelmaa ja korostaa onnistumisia:

"Junalippujen myynti sujunut hyvin - automaatit pidetään suljettuna toistaiseksi"

Herää vain kysymys, että mikä tossa on sujunut hyvin, jos kerran lipunmyynti ei kokonaisuutena toimi? Varmaan sitten ei-oon myynti. Toi automaattien laittaminen tyhjäkäynnille on hätävarjelun liioittelua; onhan VR erittäin monessa eri tiedotteessa kertonut, että automaateista ostettujen/tulostettujen lippujen osuus kaikesta myynnistä on n. 10%. Faktaa on kuitenkin se, että nyt kun nämä tomaatit on hiljennetty, eivätkä asiakkaat voi kirjoittaa "lukijain palstalle" kokemuksiaan siitä, kun lipunosto automaatista ei onnistunutkaan; matkustaja sulattaa vielä jotenkin sen, että asemalla lipun tulostaminen kestää puolenkymmentä minuuttia, mutta jos sama aika kuluisi automaatilla, niin taivas varjele, mitä palautetta sieltä nyt tulisi!

Moni pitää yhä edelleenkin mua salaliittoteoreetikkona, mutta heittäkeepäs epäilijät tähän kohtaan joku vasta-argumentti, miksei homma voisi olla noin, kuten kirjoitin? Nettikauppa oli joka tapauksessa pakko saada pystyyn, samoin asemien lipunmyynti edes jossain määrin, joten automaatit oli helppo lakaista stand by-tilaan.

En nyt syytä VR:ää tässä yhteydessä mistään muusta kuin siitä, että miksi helvetissä pitää loihtia ja otsikoida tommosia tiedotteita, joiden alussa kerrotaan kaiken sujuvan aewa heleweti hyvi ja sitten sivulauseessa otetaankin puoli askelta taaksepäin. Rehellinen tiedottaja olisi tässä kohtaa muotoillut tuon vaikkapa näin:

"VR:n lipunmyynti sujuu lippuautomaatteja lukuunottamatta miltei normaalisti. Matkustajia pyydetään varautumaan edelleen mahdollisiin viiveisiin kaikissa myyntikanavissa. Lippuautomaatit pidetään suljettuina toistaiseksi."

Kokonaisuutena arvioiden VR:n toiminta on ollut ainakin näin meidän asiakkaiden silmin kuikittuna esimerkillistä lippu-uudistukseen liittyvien asioiden suhteen. Se mikä tässä meni pahiten vituiksi, oli ennakkoinformaation puute esim. lippujen hinnoista. Näin ollen Jaatisen viime lauantain YLEn Ykkösaamussa sepittämä tarina 200 yhteysvälistä ja 40.000 erilaisesta lippuvaihtoehdosta ja niiden hinnoittelun mahdottomuuden kertomisesta ennakkoon täyttää täydellisen paskanpuhumisen tunnusmerkistön: onhan kautta maailmansivun voitu kertoa se, paljonko normaalihintainen lippu maksaa ennen ja jälkeen hintamuutosten, ei sitä tietoa koskaan ole tarvinnut pantata viimeiseen minuuttiin asti. Tällä kertaa ilmeisesti siihen oli syynsä, mutta sekin syy löytyy Accenturesta, Tiedosta ja asiakkaista, mutta ei VR:stä itsestään...  Iskee silmää
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #322 : Syyskuu 24, 2011, 00:12:55 »

lippuautomaatit n.10% koko myynnistä. Itsekin olisin toiminut näin, eli pois käytöstä. Konduktöörit myyvät lippuja junissa eli hyvä palvelu. Ei tartte ku kävellä junaan sisään.
Tämä palvelu muuttuu maksulliseksi lokakuun alusta;-) Loppupeleissä lähentää asiakkaan ja yrityksen suhdetta kun ihminen palvelee. Vr:n käännettävä tämä imagovoitoksi, konnari ei vaan tarkasta vaan palvelee asiakasta.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #323 : Syyskuu 24, 2011, 06:14:11 »

Vorgissa ollaan viime aikoina useammassa kommentissa mainittu tuo aikaraja junasta ostetun lipun lisämaksuttomuudessa syyskuun loppuun asti. Luuletteko todella, että aikaraja on kiveen hakattu? Mikäli haasteet myyntijärjestelmän kanssa jatkuisivat sen jälkeen, niin olen 100% varma ettei junasta osto lisää peritä junissa. Jos kaikki myyntikanavat saadaan toimintavarmoiksi, niin sitten lisämaksu varmasti tulee käyttöön.

Junissa myyntiä on piisannut, mutta vähenemään päin se on ollut viime päivinä ainakin omalla kohdalla. Netistä ostettuja lippua, myös edullisia ennakkolippuja, on tullut vastaan. Maksukorttien kanssa ainoat haasteet tuntuvat olevan Visa Electronien varmennuksien kanssa, mutta parilla kolmella yrittämällä nekin ovat onnistuneet ennemmin tai myöhemmin.

...ja kuten sanottua, täsmällisyydessä ollaan edelleen pärjätty erinomaisella tasolla (yksittäisiä henkilövahingoista tai teknisistä ongelmista aiheutuneita myöhästymisiä lukuunottamatta).  Virnistää Tätä tuli eilen ihmeteltyä, kun Iltalehden mielipidekirjoituksesta luki palautetta siitä ettei mikään toimi milloinkaan. Ei pitäisi ehkä uskoa aivan kaikkea, mitä "iltapulut" kirjoittelevat...

Pieni esimerkki perjantai-illalta. Kauko-ohjausjärjestelmävian vuoksi Pendolino S60 jäi aikataulustaan myöhään Jalasjärven ja Parkanon välillä 22 minuuttia... Näistä on luettu lehdistä vaikka kuinka monta kertaa "katastrofiuutisia",vaan niinpä vain saapui S60 Helsinkiin avaten ovet sekunnilleen oikeaan aikaan eli kello 23:36:00.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2011, 07:03:32 kirjoittanut Lari Nylund » tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #324 : Syyskuu 24, 2011, 07:22:58 »

ltalehden mielipidekirjoituksesta luki palautetta siitä ettei mikään toimi milloinkaan. Ei pitäisi ehkä uskoa aivan kaikkea, mitä "iltapulut" kirjoittelevat...

Ilmiö johtuu perusluottamuksen katoamisesta. Niin kauan kuin järjestelmän toimintaan pääpiirteissään luotetaan, pienet ongelmat annetaan sille anteeksi, mutta kun tämä luottamus katoaa, päällimmäiseksi kuvaksi muuttuu ajatus, ettei mikään toimi, vaikkei asia todellisuudessa näin olisikaan.

Tämän perusluottamuksen VR Oy on huomattavan monen silmissä viimeistään nyt menettänyt.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina