Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
Tapani Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #375 : Lokakuu 06, 2011, 12:08:43 »

Ehkäpä ongelmien takia Electron varmentaminen ei onnistunut ja sen takia laskutusosoitteita kysyttiin. Tämä siis ehkä.

Mitä mä oon paria konduktööriä noissa junissa jututtanut, nimenomaan korttivarmennukset ja ylipäätään lipunmyynti junissa on toiminut kaikkein parhaiten viimeisten päivien hässäkän aikana.
Vai niin. Omakohtaiset kokemukseni eivät ole aivan yhtä positiivisia. Matkustin lähijunalla edestakaisin kerran viime viikolla ja kerran tällä viikolla. Kumpanakin päivänä ostin junasta lipun sekä meno- että paluumatkalla maksaen kortilla. Kumpanakin päivänä jolloin ostin kaksi lippua, oli korttitiliotteelleni ilmestynyt veloitus kolmesta lipunmyynnistä, joista ylimääräisen poistamisen jouduin hoitamaan pankin kautta.

Uusi korttipäätejärjestelykin on tehokkuudessaan ihan omassa lajissaan. Konduktööriltä tuhrautuu havaintojeni mukaan aikaa jopa 5-10 minuuttia, jotta lipun myynti kortilla ylipäätään onnistuu. Aikaisemmin prosessi hoitui parissa minuutissa. Lisäksi ei menopaluulippuja enää myydä. Eli kun matkustaja käy vaikkapa Riihimäeltä Helsingissä päivän aikana ostaen kaksi lippua, voi kahdelta konduktöoriltä mennä lippujen myynteihin nykyisin kymmenkertainen aika. Yksi konduktööri ehtii siis tuolla vajaan tunnin matkalla myydä peräti 4-5 lippua tuollaiseen tahtiin. Mielenkiintoista nähdä aikanaan, mitä  tämä lippu-uudistus on vaikuttanut VR:n kannattavuuteen.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #376 : Lokakuu 06, 2011, 12:29:44 »

Ehkäpä ongelmien takia Electron varmentaminen ei onnistunut ja sen takia laskutusosoitteita kysyttiin. Tämä siis ehkä.

Mitä mä oon paria konduktööriä noissa junissa jututtanut, nimenomaan korttivarmennukset ja ylipäätään lipunmyynti junissa on toiminut kaikkein parhaiten viimeisten päivien hässäkän aikana.
Vai niin. Omakohtaiset kokemukseni eivät ole aivan yhtä positiivisia. Matkustin lähijunalla edestakaisin kerran viime viikolla ja kerran tällä viikolla. Kumpanakin päivänä ostin junasta lipun sekä meno- että paluumatkalla maksaen kortilla. Kumpanakin päivänä jolloin ostin kaksi lippua, oli korttitiliotteelleni ilmestynyt veloitus kolmesta lipunmyynnistä, joista ylimääräisen poistamisen jouduin hoitamaan pankin kautta.

Uusi korttipäätejärjestelykin on tehokkuudessaan ihan omassa lajissaan. Konduktööriltä tuhrautuu havaintojeni mukaan aikaa jopa 5-10 minuuttia, jotta lipun myynti kortilla ylipäätään onnistuu. Aikaisemmin prosessi hoitui parissa minuutissa. Lisäksi ei menopaluulippuja enää myydä. Eli kun matkustaja käy vaikkapa Riihimäeltä Helsingissä päivän aikana ostaen kaksi lippua, voi kahdelta konduktöoriltä mennä lippujen myynteihin nykyisin kymmenkertainen aika. Yksi konduktööri ehtii siis tuolla vajaan tunnin matkalla myydä peräti 4-5 lippua tuollaiseen tahtiin. Mielenkiintoista nähdä aikanaan, mitä  tämä lippu-uudistus on vaikuttanut VR:n kannattavuuteen.

Kokemuksia uudella järjestelmällä myydyistä lipuista on nyt noin tuhannen lipun verran. Maksukorteilla (electron, debit, credit) myyntejä on parin sadan luokkaa, joista 99% on onnistunut. Haastavimpia tilanteita on päivän ensimmäiset liput, jolloin myynti- ja korttimaksulaitteen välille pitää saada toimiva yhteys. Tämä voi joskus ottaa minuutteja, jonka vuoksi aikaa saattaa palaa. Toisaalta, kun tilanne tulee eteen niin voi pohtia pysäyttääkö kaiken toiminnan hetkeksi vai jättääkö laitteet ottamaan yhteyttä toisiinsa ja esim. tarkistaa muiden asiakkaiden liput sillä välillä...

Asiakkaiden lisäksi toiminta on uutta myös henkilökunnalle, joka vie aikaa... Nyt on vain parasta ottaa rauhassa, tehdä asiat kerralla oikein ja välttää näin turha ajan kuluminen. Kyllä sitä nopeuttakin siltä tulee, kun järjestelmän toiminnot alkavat toimia paremmin ja käyttökokemukset karttuvat...

Meno-paluulipun poistuminen Lähijunissa on eräs heikentyneistä asioista, mutta voitte olla varmoja henkilökunnankin vieneen asiasta palautetta eteenpäin.
tallennettu
Tapani Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #377 : Lokakuu 06, 2011, 12:51:28 »

Kokemuksia uudella järjestelmällä myydyistä lipuista on nyt noin tuhannen lipun verran. Maksukorteilla (electron, debit, credit) myyntejä on parin sadan luokkaa, joista 99% on onnistunut. Haastavimpia tilanteita on päivän ensimmäiset liput, jolloin myynti- ja korttimaksulaitteen välille pitää saada toimiva yhteys. Tämä voi joskus ottaa minuutteja, jonka vuoksi aikaa saattaa palaa. Toisaalta, kun tilanne tulee eteen niin voi pohtia pysäyttääkö kaiken toiminnan hetkeksi vai jättääkö laitteet ottamaan yhteyttä toisiinsa ja esim. tarkistaa muiden asiakkaiden liput sillä välillä...
Ei maksutapahtuman onnistuminen taida olla ongelma sinänsä, mutta silloin kun maksun onnistumisprosentti on huikeat 200%, kokee asiakas sen sikäli ei-toivotuksi, että kaksinkertaista veloitusta ei VR omasta aloitteestaan korjaa, vaan asiakkaalta itseltään kuluu aikaa selvittelyissä ja turhan korttimaksun peruuttamisessa.

Aikaahan matkustajilla junassa yleensä on, joten maksutapahtuman hidas kesto on enemmänkin VR:n oma ongelma.

Konduktöörien korttimaksupäätteessä, Suomessa kun ollaan, ihmetyttää sellainenkin seikka, että käyttöliittymän kieli on englanti.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #378 : Lokakuu 06, 2011, 13:27:42 »

Konduktöörien korttimaksupäätteessä, Suomessa kun ollaan, ihmetyttää sellainenkin seikka, että käyttöliittymän kieli on englanti.

Tähän itsekin kiinnitin huomiota erään kerran kortilla matkaa maksaessani. Tosin parempi sekin, kuin venäjäksi...

Viime viikolla todistin junassa maksutapahtumaa, johon järjestelmässä ei ilmeisesti ole kovin joustavasti varauduttu, eli korttimaksun vaihto käteismaksuksi. Konduktööri oli nimittäin valinnut maksutavaksi korttimaksun nähtyään maksukortin asiakkaan kädessä, mutta asiakas halusikin maksaa käteisellä. Tästä seurasi pitkä ja monivaiheinen myyntilaitteen naputtelun ja ääneen ihmettelyn sarja. Jossain vaiheessa asiakas oli jo valmis luovuttamaan ja maksamaan kortilla, mutta sinnikäs konduktööri sai homman lopulta onnistumaan Hymyilee leveästi
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #379 : Lokakuu 06, 2011, 13:39:19 »

Konduktöörien korttimaksupäätteessä, Suomessa kun ollaan, ihmetyttää sellainenkin seikka, että käyttöliittymän kieli on englanti.

Tähän itsekin kiinnitin huomiota erään kerran kortilla matkaa maksaessani. Tosin parempi sekin, kuin venäjäksi...

Viime viikolla todistin junassa maksutapahtumaa, johon järjestelmässä ei ilmeisesti ole kovin joustavasti varauduttu, eli korttimaksun vaihto käteismaksuksi. Konduktööri oli nimittäin valinnut maksutavaksi korttimaksun nähtyään maksukortin asiakkaan kädessä, mutta asiakas halusikin maksaa käteisellä. Tästä seurasi pitkä ja monivaiheinen myyntilaitteen naputusten ja ääneen ihmettelyn sarja, mutta lopulta homma kuitenkin onnistui  Hymyilee leveästi

Tapani: Korttimaksupääte näyttää tekstit kyllä suomeksi, mikäli asiakkaan kortille on ohjelmoitu kieleksi suomi. Mikäli kyseessä on ulkomainen kortti, niin näytölle tulee kolme vaihtoehtoa 1) suomi 2) ruotsi 3) englanti. Jos asiakas taas on pyytänyt pankissa aikanaan kortille kieleksi ruotsin, niin ohjeet tulevat näytölle ruotsiksi.

Juha: Monivaiheiseksi tilanne menee siinä vaiheessa, kun maksutapaa vaihdetaan kesken ostotilanteen. Kovin vaikeaa se ei ole siinäkään vaiheessa, mutta arvioisin tietojen perusteella tilanteessa sen olleen osittain käyttökokemuksen puutteen aiheuttamaa. Kun korttimaksu on valittu maksutavaksi tulee korttimaksupäätteelle teksti syötä kortti. Tässä kohdassa pitää painaa yhtä (1) ainoaa nappia laitteessa eli punaista stop-painiketta ja korttimaksun vaihtoehto peruuntuu. Ei kovin vaikeaa... Tämän jälkeen on mahdollista vaihtaa maksutapa käteiseksi. Toisin sanoen tilanteessa ei tarvitse myyntilaitteeseen koskea kertaakaan.

Mikäli taas käteismaksu on valittu maksutavaksi, niin kone tulostaa lipun samantien. Tästä aiheutuu lipun peruuttaminen, joka on parempi suorittaa välittömästi. HSL-lipuilla on hyvin lyhyt aika, jonka kuluessa ne pitää perua. Muuten ne jäävät kassavajeeksi ja niistä tulee paperitöitä... Voin kertoa, että tuo käteismaksun jälkeen painettava painike tuntuu olevan parhaimmin reagoiva kosketusnäytössä. Se toimii julmetun nopeasti - yleensä silloin, kun sen ei pitäisi eli tarkoitus olisi vaihtaa maksutapa korttimaksuksi... No, tässäkin on opittu virheiden ja parin peruutuskuitin tekemisen kautta...

tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #380 : Lokakuu 06, 2011, 14:42:55 »

Uusi korttipäätejärjestelykin on tehokkuudessaan ihan omassa lajissaan.

Lari tuossa selvitteli jo mahdollisia viiveen aiheuttajia. Tänään todistin korttimaksutapahtuman joka kesti noin 15 sekunttia. Mutta tässä minulla ei ole tiedossa vaatiko kortti online varmennusta tuolla kerralla. Ja tämä onkin osa syy miksi korttiostaminen on erilaista nyt kuin ennen. Eli jos sirukortti vaatii online tarkistusta niin se on tehtävä. Magneettijuova on vielä olemassa, mutta kuinka kauan?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2346


« Vastaus #381 : Lokakuu 06, 2011, 15:07:27 »

Lari tuossa selvitteli jo mahdollisia viiveen aiheuttajia. Tänään todistin korttimaksutapahtuman joka kesti noin 15 sekunttia. Mutta tässä minulla ei ole tiedossa vaatiko kortti online varmennusta tuolla kerralla. Ja tämä onkin osa syy miksi korttiostaminen on erilaista nyt kuin ennen. Eli jos sirukortti vaatii online tarkistusta niin se on tehtävä. Magneettijuova on vielä olemassa, mutta kuinka kauan?

En usko, että vanhoja magneettijuovia kovin pitkään liikkuu käytössä. Syinä mm. sen väärinkäyttömahdollisuudet on lähes tulkoon rajattomat. Varmennuksien käyttö lisääntyy ja sirukortit valtaavat alaa...
tallennettu
Tapani Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #382 : Lokakuu 06, 2011, 15:19:31 »

Tapani: Korttimaksupääte näyttää tekstit kyllä suomeksi, mikäli asiakkaan kortille on ohjelmoitu kieleksi suomi. Mikäli kyseessä on ulkomainen kortti, niin näytölle tulee kolme vaihtoehtoa 1) suomi 2) ruotsi 3) englanti. Jos asiakas taas on pyytänyt pankissa aikanaan kortille kieleksi ruotsin, niin ohjeet tulevat näytölle ruotsiksi.
Tämä on kyllä järkeenkäypä selitys ja lienee sitten ominaisuus järjestelmässä.

Sensijaan maksun periminen kahdesti saman tapahtuman yhteydessä on selvä toimintahäiriö järjestelmässä. Arvaisin, että sillä on jotain tekemistä katkeilevan tietoyhteyden kanssa varmennuskeskukseen. Järjestelmä ei tarkista, menikö maksu ensimmäisellä kerralla läpi, vaan lähettää sen veloitukseen uudestaan. Mielenkiinnolla odotan raportteja siitä, kuinka monta samankertaista veloitusta järjestelmä jollekin asiakkaalle onnistuukaan tallentamaan silloin kun maksettaessa juna on liikkeellä pahassa katvepaikassa.

Silloin kun ollaan maksujärjestelmien kanssa tekemisissä, on anteeksiantamatonta, että käyttöön päätyy järjestelmä, jota ei ole perinpohjaisesti testattu ja jonka luotettavuudesta ei ole riittävää varmuutta. En usko, että Intiassa laboratorio-olosuhteissa testaaminen on ihan täsmälleen  samantasoisen varmuuden antavaa kuin kenttäkokeet olosuhteissa, joissa järjestelmää on tarkoitus käyttää.

VR:n toiminta ei oikein vakuuta viimeaikaisten sattumusten perusteella. Täytyy vain toivoa, että liikkuvaa kalustoa operoitaisiin hieman toisenlaisten laadunvarmistusprosessien ja kriteereiden varassa, kuin mitä maksujärjestelmien kanssa tapahtuu parhaillaan.

tallennettu
Eija Mari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #383 : Lokakuu 06, 2011, 17:14:00 »

Tai sitten käy näin:
henkilö ilmoitti junassa konnarille, ettei asemalla XXX toiminut lipunmyynti ja henkilö tarjosi korttia ostaakseen lipun. Konnari tähän, että hänen myyntilaitteellaan taas ei toimi korteilla maksaminen. Konnari ilmoitti, että toisella konnarilla laitteet toimivat ja että hän pyytää ko. konnaria vaunun nro 1 yläkertaan. No kun toinen konnari sitten jonkin ajan kuluttua tuli, niin kyseinen lipunostaja istui hiljaa kuin hmmm eräs aina sukassa. Näin saa edullisen matkan asemalta XXXX asemalla YYYY extraluokassa Virnistää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #384 : Lokakuu 06, 2011, 18:08:11 »

Tai sitten käy näin:
henkilö ilmoitti junassa konnarille, ettei asemalla XXX toiminut lipunmyynti ja henkilö tarjosi korttia ostaakseen lipun. Konnari tähän, että hänen myyntilaitteellaan taas ei toimi korteilla maksaminen. Konnari ilmoitti, että toisella konnarilla laitteet toimivat ja että hän pyytää ko. konnaria vaunun nro 1 yläkertaan. No kun toinen konnari sitten jonkin ajan kuluttua tuli, niin kyseinen lipunostaja istui hiljaa kuin hmmm eräs aina sukassa. Näin saa edullisen matkan asemalta XXXX asemalla YYYY extraluokassa Virnistää

...ja seuraavana saapuvalle tarkastajalle on sitten aivan turha selitellä mitään, vaan ottaa nöyränä vastaan se 80 euron tarkastusmaksu. Onhan toki mahdollista siinä vaiheessa soittaa Ankkalinnan Sanomien toimitukseen ja itkeä kokemaansa vääryyttä.  Näyttää kieltä
tallennettu
Eija Mari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #385 : Lokakuu 06, 2011, 18:45:13 »

Ei muuten tullut tarkastajia - hetken kävi mielessä käräyttää henkilö ohittavalle konnarille   Vaikenee
Mutta kun oli mukava ilta tiedossa, niin en halunnut pilata omaa fiilistä.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #386 : Lokakuu 06, 2011, 21:34:51 »

"A Ostaminen ja maksaminen

VR:n lippuja voi ostaa palveluasemilta, lippuautomaateista, VR:n verkkokaupasta, junalippuja myyvistä matkatoimistoista tai junien konduktööreiltä. Lippuja voi varata palveluasemilta, matkatoimistoista tai VR Asiakaspalvelusta, ja ennakkoon varatut liput voi lunastaa asemien lipunmyynnistä, R-kioskilta tai lippuautomaatista. Myynnissä oleva lippuvalikoima vaihtelee ostopaikan mukaan. Kunkin ostopaikan lippuvalikoiman ja siellä kelpaavat maksuvälineet voi tarkistaa vr.fi -sivustolta. Visa Electron -kortti ei kelpaa maksuvälineenä junassa.
"
uusimmat sopimusehdot väittävät että Electron ei kelpaa maksuvälineenä junassa..
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #387 : Lokakuu 06, 2011, 22:23:29 »

uusimmat sopimusehdot väittävät että Electron ei kelpaa maksuvälineenä junassa..

En tiedä mistä nuo löysit, mutta itse päädyin tällaiseen tekstiin:

http://www.vr.fi/fi/index/junaliput/lippujen_ostopaikat/lippujen_maksaminen_ja_varaaminen.html

Junalippujen maksaminen
Voit maksaa junaliput seuraavasti:

VR asemien lipunmyynnissä käteisellä, pankkikortilla, yleisimmillä credit/debit -korteilla sekä Visa Electron ja Maestro-kortilla. Diners Club -kortti ei kelpaa toistaiseksi.
Lippuautomaatissa sirullisilla pankki- ja luottokorteilla sekä American Express -korteilla.
VR:n verkkokaupassa pankkien verkkomaksupalvelun kautta, Visa, Visa Electron, Mastercard ja American Express -maksukorteilla.
Junissa käteisellä ja edellä mainituilla korteilla. Huom! Visa Electron -kortti kelpaa junissa silloin, kun kortti pystytään varmentamaan. Mikäli varmennusta ei heikon verkkoyhteyden vuoksi voida tehdä, lippua ei voi maksaa junassa Visa Electronilla.
puhelimitse VR Asiakaspalvelun kautta Credit/Debit -maksukortilla.
R-kioskeissa käteisellä ja R-kioskin hyväksymillä maksutavoilla.

edit: löysinkin nuo mainitsemasi ehdot jotka on päivätty 7.2.2011. Pitääkin huomauttaa, että korjaavat nuo.
tallennettu
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 107


« Vastaus #388 : Lokakuu 06, 2011, 23:59:31 »

Onko VR lopettanut BritRail-korttien myynnin? Ei näy enää nettisivuilla.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #389 : Lokakuu 07, 2011, 09:43:29 »

Lainaus
Huom! Visa Electron -kortti kelpaa junissa silloin, kun kortti pystytään varmentamaan. Mikäli varmennusta ei heikon verkkoyhteyden vuoksi voida tehdä, lippua ei voi maksaa junassa Visa Electronilla.

Mistäs asiakas tietää milloin sen varmennus onnistuu? Pitääkö Visa Electron -korttia käyttävällä asiakkaalla olla aina mukana vaihtoehtoinen maksuväline mukana, parempi kortti tai käteistä?
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #390 : Lokakuu 07, 2011, 09:51:38 »

Muutaman viikon ajan olen huomannut electronin toimivan oikein hyvin kaikissa junissa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #391 : Lokakuu 07, 2011, 10:32:42 »

Muutaman viikon ajan olen huomannut electronin toimivan oikein hyvin kaikissa junissa.

Haasteellisin rataosa omilla työvuoroilla on ollut Turku-Toijala, jossa Visa Electronin varmistus on hyvin haasteellista. Kaikki ovat kuitenkin onnistuneet, joskus useamman yrityksen jälkeen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #392 : Lokakuu 07, 2011, 13:33:35 »

Haasteellisin rataosa omilla työvuoroilla on ollut Turku-Toijala, jossa Visa Electronin varmistus on hyvin haasteellista. Kaikki ovat kuitenkin onnistuneet, joskus useamman yrityksen jälkeen.

Onko kellään näkemystä siitä, voiko tuplaveloitusta kortille tapahtua, jos korttia höylätään useamman kerran? Joskus nimittäin olen pizzapeben kanssa törmännyt siihen, että kortinluku ei onnistu ykkösellä. Enpä ole tajunnut tiliäni kuikkia "epäonnistuneiden" höyläysten jälkeen.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #393 : Lokakuu 07, 2011, 15:27:45 »

Maksukorttilaitteissa näkyy ensin teksti varmennetaan korttitapahtumaa ja mikäli se ei onnistu, näkymä on varmennetaan korttitapahtumaa 2 sekä ...3. Jos kolmannella kerralla varmennus ei onnistu, peruutus tapahtuu samaan tyyliin kolme kertaa. Toisin sanoen veloitusta ei pitäisi tapahtua, mutta toki tekniikan kanssa toimiessa kaikki on mahdollista. Mikäli tuplaveloitus tapahtuisi syystä tai toisesta, niin se varmasti huomattaisiin jossain vaiheessa ja ylimääräinen veloitus palautettaisiin.

Kun varmistus toimii niinkuin sen pitäisi, niin lippu tulostuu välittömästi varmistuksen jälkeen.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #394 : Lokakuu 07, 2011, 17:22:13 »

Haasteellisin rataosa omilla työvuoroilla on ollut Turku-Toijala, jossa Visa Electronin varmistus on hyvin haasteellista. Kaikki ovat kuitenkin onnistuneet, joskus useamman yrityksen jälkeen.

Tuolla reitillä Soneralla on kohtalaisen heikkoja alueita ja sinisissä vaunuissa toistimia ei ole. ICeissä on sitten 90% toistimet ja WLAN käytettävissä, eli henkselit ja vyö.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #395 : Lokakuu 07, 2011, 18:24:31 »

Haasteellisin rataosa omilla työvuoroilla on ollut Turku-Toijala, jossa Visa Electronin varmistus on hyvin haasteellista. Kaikki ovat kuitenkin onnistuneet, joskus useamman yrityksen jälkeen.

Tuolla reitillä Soneralla on kohtalaisen heikkoja alueita ja sinisissä vaunuissa toistimia ei ole. ICeissä on sitten 90% toistimet ja WLAN käytettävissä, eli henkselit ja vyö.

Paljonkohan maksaisi VR:lle. jos juniin asennettaisiin järjestelmät, joiden avulla data saataisiin siirtymään tarvittaessa minkä tahansa kolmesta verkosta kautta?
Itse olen mummolassa käydessäni nopeuttanut muuten hidasta tiedonsiirtoa pistämällä tietokoneen toiseen USB-paikkaan mummoni Saunalahden sim-kortilla varusteun Huawei-mokkulan ja toiseen USB-paikkaan oman DNA:n sim-kortilla varustetun Nokia-mokkulani. Ainakin Windows 7 osaa jakaa kuorman siististi noiden kahden välillä, luulisi olevan jonkun vastaavan mahdollista junassakin. Kyllä yleensä melkeinpä aina toimii ainakin joku verkko Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #396 : Lokakuu 07, 2011, 19:22:50 »

Paljonkohan maksaisi VR:lle. jos juniin asennettaisiin järjestelmät, joiden avulla data saataisiin siirtymään tarvittaessa minkä tahansa kolmesta verkosta kautta?

Jos et ole huomannut niin IC ja Pendolino junissa on WLAN, joka tekee jo tämän. Eli hinta palttiarallaa tiedetään.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #397 : Lokakuu 07, 2011, 23:26:22 »

Juridisesti sopimusehtojen mukaan Vr ei hyväksy online kortteja lue visa electron.
Matkustajien kannalta ristiriitainen tilanne kun verkkoosoitteessa kerrotaan että ok maksuväline.
Käräjäoikeuteen jos menee riita niin sopimusehdot ratkaisee. Vr ratsastaa tässä kahdella hevosella.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #398 : Lokakuu 07, 2011, 23:39:28 »

Miten niin? Nää kaikenmaailman yksityisen parkkifirmojen oma-aloitteiset soppariehdot sotivat kovastikin kuluttajasuojalakia vastaan. Ei VR:kään voi näillä päivänselvillä asioilla pelleillä enää yhtään.

Lienen ainut rautatieharrastaja, joka on kirjoittanut ja toimittanut Kauppalehteä ja jatkan tätä hommaa vastedeskin, mikäli VR:n linja ei tästä muutu mihinkään.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #399 : Lokakuu 08, 2011, 10:25:33 »

Juridisesti sopimusehtojen mukaan Vr ei hyväksy online kortteja lue visa electron.
Matkustajien kannalta ristiriitainen tilanne kun verkkoosoitteessa kerrotaan että ok maksuväline.
Käräjäoikeuteen jos menee riita niin sopimusehdot ratkaisee. Vr ratsastaa tässä kahdella hevosella.

Jos VR:n verkkosivuilla kerrotaan, että Visa Electron on kaikissa junissa hyväksytty maksuväline, Visa Electron on kaikissa junissa hyväksytty maksuväline, sanoivat sopimusehdot mitä hyvänsä. Suomessa on todella hyvä kuluttajansuojalainsäädäntö.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina