Latviasta pääsee Liettuaan Vilna-Pietari-yöjunalla kerran päivässä kumpaankin suuntaan. Voi siis matkustaa vaikkapa Vilnasta Daugavpilsiin tai Rezekneen tai päinvastoin.
D1-junayksiköitä ei liene enää yhtään liikenteessä. Keväällä 2010, kun viimeksi maan liikennettä seurailin paikan päällä, niitä näkyi Kaunas-Sestokai- ja Vilna-Kena-paikallisjunissa.
Mielestäni tuo "58 DMU" on liian suuri luku. AR2-vaunuja on vain yksi, RA2-yksiköitä neljä, D1-runkoja ei tiettävästi yhtään, 620M-vaunuja kymmenkunta, 630M-runkoja taisi olla neljä, kolmivaunuisia DR1AM-yksiköitä noin 16 kpl ja kokonaisia DR1A-runkoja taisi olla kaksi. Sanoisin, että n. 30 DMU olisi lähempänä totuutta.
EJ575-runkoja on neljä ja ER9M-runkoja on viime aikoina poistettu liikenteestä. Olisikohan niitä noin kymmenkunta nelivaunuista yksikköä?
Jos junan tunnuksena on M, siinä on ainakin aikaisemmin ollut silloin joko AR2, joka liikennöi Kaunasista käsin tai 620M-moottorivaunu. 620M-vaunuilla on liikennöity viime aikoina myös sähköistetyllä Trakain radalla. Vilnan lentokenttäjunaa on ainakin aikaisemmin ajettu 620M-vaunulla.
Minulla ei ole kyllä ihan tuoreita tietoja, missä vanhin kalusto liikkuu. Itse olen pyrkinyt etsiytymään juuri niiden kyytiin.