Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 309
|
« : Heinäkuu 23, 2014, 15:38:59 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 387
|
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2014, 21:47:20 » |
|
Ja taas VR:ää lyödään kuin vierasta sikaa sehän on niin muodissa. KAKSI yhteiskunnan varoilla maksettua henkilökohtaista avustajaa. KIELTÄYTYIVÄT tekemästä työtehtäväänsä ... jonka sitten myöhemmin kuitenkin "jaksoivat" tehdä. Ja pahat saksalaiset olivat "valloittaneet" vaununosaston. Jos juutalaisista tai nk.neekereistä kirjoitetaan tähän äänensävyyn niin kyseessä on rasistinen vihapropaganda josta joutuu raastupaan. Parempi ulvoa susina, Susien kanssa. Iltalehtien ym. pravdojen kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #2 : Heinäkuu 24, 2014, 05:35:08 » |
|
Tuntomerkkien perusteella matkaa on yritetty jatkaa P263:lla (ei invapalveluita) ja P265:llä (invapalvelut makuuvaunuissa). Harmittava tilanne toki, mutta asiakkaan ja avustajien vastuulla on hieman enemmän kuin Ilta-Pulun toimitukseen soittaminen...
Olisiko ensimmäisen jatkoyhteysjunan pitänyt jäädä odottamaan asian ratkeamista ja myöhästyttää näin alkuyöstä pääradan ja Tampereen aseman vilkasta liikennettä? Entä toisen? Oliko ilmaista avustuspalvelua tilattu asemille?
Vaikka yksittäistapauksena tällainen ylitti taas "uutiskynnyksen" (viime viikolla kaveri sai uutishälytyksen Kimin tyttöystävän hameen väristä), niin taitaa Suomessa mennä melko hyvin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 237
|
« Vastaus #3 : Heinäkuu 24, 2014, 05:44:05 » |
|
Ja pahat saksalaiset olivat "valloittaneet" vaununosaston. Jos juutalaisista tai nk.neekereistä kirjoitetaan tähän äänensävyyn niin kyseessä on rasistinen vihapropaganda josta joutuu raastupaan. "Tilalle tuli perhe, jolla oli liput toiseen hyttiin. Sinne he eivät kuitenkaan voineet jäädä, koska hytin oli vallannut saksalainen seurue, jota konduktöörit eivät olleet saaneet ulos kieliongelmien takia." Tapausta sen tarkemmin tuntematta: ilmeisesti konduktöörit olivat yrittäneet kommunikoida saksalaisseurueen kanssa englanniksi? Onkohan tuo saksalaisseurue pärjännyt koko reissunsa ajan Suomessa pelkkää saksaa puhumalla? Vastaavasti Saksassa konduktöörit useimmiten olettavat ulkomaalaisenkin matkustajan ymmärtävän saksaa - ainakin omien kokemusteni pohjalta. Suomalaisen InterRail -lipun näyttäminen ei muuta kommunikointikieltä konduktöörin suunnalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #4 : Heinäkuu 24, 2014, 08:00:04 » |
|
Tuntomerkkien perusteella matkaa on yritetty jatkaa P263:lla (ei invapalveluita) ja P265:llä (invapalvelut makuuvaunuissa). Harmittava tilanne toki, mutta asiakkaan ja avustajien vastuulla on hieman enemmän kuin Ilta-Pulun toimitukseen soittaminen...
Olisivat voineet ainakin käydä kysymässä konduktööriltä onko kaikki invahytit vallattu ja mikäli ei niin vaihtaa vaunua jollain asemalla. Tai sitten ihan kaikkea ei kerrottu uutisessa, yllättäen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #5 : Heinäkuu 24, 2014, 09:05:36 » |
|
Onkohan tuo saksalaisseurue pärjännyt koko reissunsa ajan Suomessa pelkkää saksaa puhumalla? En malta olla kertomatta tässä yhteydessä erästä tapahtumaa vuodelta 2007: olimme kaikkien mahdollisten exieni (ex-avovaimo, ex-anoppi ja ex-appiukko) kanssa viettämässä joulua eräässä eteläsuomalaisessa laskettelukeskuksessa. Päätimme sitten lähteä päiväkävelylle hotellin ympäristöön ja eikö kesken matkaa vastaan tullut saksalainen pariskunta kysyen lyhintä tietä hotellille - saksaksi. Koska en enää nykyisin osaa saksaa kuin vain Ja Woll ja Ich kommen osalta, ajattelin neuvoa pariskuntaa englanniksi. Pariskunnan ukko ei tajunnut Nyman-nimisen oppaan sepostuksesta mitään, eikä myöskään pariskunnan huuhkajannäköinen vaimoke. Eikö sitten ex-appiukkoni tullut apuun. Ex-appiukko ei ole koskaan osannut mitään muuta kuin varsinaissuomalaista murretta, joten niin sanotusti tyrväällä mentiin. Jostain aivan käsittämättömästä syystä johtuen sakemannipari ymmärsi ex-appiukkoani heti, vaikkei hän edes käyttänyt käsiään opastaessaan saksalaisia. Mainittakoon, että ex-appiukkoni pärjää esimerkiksi Thaimaassa vallan mainiosti tyrvään murteella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 190
|
« Vastaus #6 : Heinäkuu 24, 2014, 10:37:26 » |
|
Ja pahat saksalaiset olivat "valloittaneet" vaununosaston. Jos juutalaisista tai nk.neekereistä kirjoitetaan tähän äänensävyyn niin kyseessä on rasistinen vihapropaganda josta joutuu raastupaan. Kyllä saksalaista saa vielä toistaiseksi kutsua saksalaiseksi, ihan niin kuin saa kongolaista kutsua kongolaiseksi. Myöskään heidän tekemisistään kertomista ei ole vielä ehditty kriminalisoida.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Havia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 59
|
« Vastaus #7 : Heinäkuu 24, 2014, 10:49:56 » |
|
Aihetta sivuten katselin Pasilassa tapahtumaa pari viikkoa sitten. Pääradalle lähtevään lähijunaan oli menossa pyörätuolimatkustaja saattajalla (vartija eli tilattu). Saattaja odotti että näkisi konnarin, ei näkynyt, ihmetteli ääneen asiakkaalleen. Työnsi tuolin eteiseen, tuli monta kertaa välissä katsomaan mahdollista konnaria, jatkoi tuolin vientiä osastoon, ovet kiinni ja juna lähti. Tuli pitempi matka saattajalle. Minäkään en nähnyt konnaria missään kuikuilemassa laiturille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 108
|
« Vastaus #8 : Heinäkuu 24, 2014, 17:14:55 » |
|
Ja taas VR:ää lyödään kuin vierasta sikaa sehän on niin muodissa. KAKSI yhteiskunnan varoilla maksettua henkilökohtaista avustajaa. KIELTÄYTYIVÄT tekemästä työtehtäväänsä ... jonka sitten myöhemmin kuitenkin "jaksoivat" tehdä. Ja pahat saksalaiset olivat "valloittaneet" vaununosaston. Jos juutalaisista tai nk.neekereistä kirjoitetaan tähän äänensävyyn niin kyseessä on rasistinen vihapropaganda josta joutuu raastupaan. Parempi ulvoa susina, Susien kanssa. Iltalehtien ym. pravdojen kanssa.
Mikä tuossa avustajien toiminnassa se varsinainen ongelma on? Se, että avustajia on kaksi, vai se, että mahdollisesti palkka tulee verorahoista? Vai kenties se, että avustajat eivät saaneet avustettavaa junaan? Jos nyt oletetaan, että avustajien palkka maksetaan yhteiskunnan rahoista, ovat avustettavan lisäksi myös avustajat osallistuneet tähän palkan maksuun. Avustajien määrään vaikuttaa myös avustettavan toimintakyky. Lisäksi avustettavien työtehtävissäkin on erinäisiä määrityksiä ja näiden lisäksi myös tervettä järkeä monasti käytetään. Välttämättä pyörätuolissa avustettavaa ei oikeasti saada kahdenkaan avustajan toimesta nostettua turvallisesti junan kyytiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #9 : Heinäkuu 24, 2014, 21:03:13 » |
|
Senverran kommenttia että ihmettelen avustajia siinä että kieltäytyivät nostamisesta mutta konduktöörin olisi pitänyt tehdä se yksin. Ei oo järjen hiventäkään asiassa. Vr pystyy tiettyyn rajaan avustamaan junaan pääsyyn mutta tässä kohtaa asiakkaalla olleet henkilökohtaiset avustajat eivät ole pystyneet hoitamaan hommiaan. Etukäteis-suunnittelu pettänyt avustajilla ja on tultu asemalle tyyliin että lykätään kaveri kyytiin ja moro. Sama kun tilais muuton ja jättäis mainitsematta että kirjastohuoneessa iso kassakaappi, tämä silleen Vr:n näkökulmasta ajatellen. Asiakas vastaa itse tämän erityis-objektin siirtelystä ja näin myös tässä. Yhteistyökumppanit hoitaa junaan pääsyn ja Vr junan kulun asemien välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #10 : Heinäkuu 24, 2014, 21:17:58 » |
|
VR tai junahenkilökunta ei ole tehnyt tässä tapauksessa mitään väärin, joten propsit tästä sekä yhtiölle että junahenkilökunnalle.
Varmistin tämän asian varsin monesta lähteestä VR:n sisältä eilen (23.7.2014).
Mainittakoon, että vaikka moni meikäläistä varmasti VR-vastaisena pitääkin, se ei kuitenkaan ole totta: lafka tekee helvetisti asioita oikein, mikä näkyy muun muassa henkilökunnan sitoutumisessa työhönsä. En ole koskaan sanonut missään haastattelussa VR:stä mitään negatiivista VRLeaksin olemassaolon aikana, enkä näe siihen syytä jatkossakaan. Jos jotain ongelmia kenties joskus on ollut yhtiössä tai vaikkapa sen omistajaohjauksessa, ei ongelmia päätä aukomalla ratkaista.
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2014, 21:36:02 kirjoittanut Mikko Nyman »
|
tallennettu
|
|
|
|
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 387
|
« Vastaus #11 : Heinäkuu 24, 2014, 21:40:35 » |
|
Hämmästyttävää on että avustajat eivät tehneet työtään kun aikataulun mukainen juna oli saapunut. Jonka kuitenkin "jaksoivat" myöhemmin kun tilanne oli kokonaisuutena, muuttunut huomattavasti epäedullisemmaksi. Minulla on perheenjäsen joka liikkuakseen tarvitsee pyörätuolin apua. Näinä ihanina kesäpäivinä olemme olleet paljon ulkosalla täällä Lidingön saarella Tukholman pohjoispuolella jossa kotimme sijaitsee. Kaikki auttavat. Bussinkuljettaja odottaa kärsivällisesti. Palvelulinjalla joka vie meidät maalle, nousee ja auttaa sijoittamaan pikkubussissa meitä, ja muita senioreja. Joskus on vaunu ihan täynnä veteraaneja; rullatuoleja; rollaattoreja ym. kalustoa. Täysin vastoin vallitsevia pykäliä liikenneturvallisuudesta ym. kaikki "stuuvataan" kyytiin ja kun on oikein kuuma niin huristellaan ovet auki, "Chauffeur" panee ne kiinni vain kun ohitamme Lidingön saaren poliisiaseman. Ruotsi on ihmisten maa. Tänne pakeni Suomesta 1960/1970 luvulla satojatuhansia alkuperäisen kotimaansa alituista epäoikeudenmukaisuutta, kansalaisilleen kintaalla viittaavien johtajien piittaamatonta julmuutta. Mitä? "It's the same fucking Finland again". Laivaliput halpenevat taas, kun lomakausi on ohi...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #12 : Heinäkuu 24, 2014, 22:10:32 » |
|
Hämmästyttävää on että avustajat eivät tehneet työtään kun aikataulun mukainen juna oli saapunut. Jonka kuitenkin "jaksoivat" myöhemmin kun tilanne oli kokonaisuutena, muuttunut huomattavasti epäedullisemmaksi. Minulla on perheenjäsen joka liikkuakseen tarvitsee pyörätuolin apua. Näinä ihanina kesäpäivinä olemme olleet paljon ulkosalla täällä Lidingön saarella Tukholman pohjoispuolella jossa kotimme sijaitsee. Kaikki auttavat. Bussinkuljettaja odottaa kärsivällisesti. Palvelulinjalla joka vie meidät maalle, nousee ja auttaa sijoittamaan pikkubussissa meitä, ja muita senioreja. Joskus on vaunu ihan täynnä veteraaneja; rullatuoleja; rollaattoreja ym. kalustoa. Täysin vastoin vallitsevia pykäliä liikenneturvallisuudesta ym. kaikki "stuuvataan" kyytiin ja kun on oikein kuuma niin huristellaan ovet auki, "Chauffeur" panee ne kiinni vain kun ohitamme Lidingön saaren poliisiaseman. Ruotsi on ihmisten maa. Tänne pakeni Suomesta 1960/1970 luvulla satojatuhansia alkuperäisen kotimaansa alituista epäoikeudenmukaisuutta, kansalaisilleen kintaalla viittaavien johtajien piittaamatonta julmuutta. Mitä? "It's the same fucking Finland again". Laivaliput halpenevat taas, kun lomakausi on ohi...
Suomessa on palvelukulttuuri monesti hakusessa, ja lisäksi monet eivät osaa vaatia kunnollista palvelua. Tässä kohtaa itte huomannut että pitää tietyllä hyvällä otteella vaatia , niin kyllä sitä sitten tapahtuukin. Kaikki eivät vaan sitä osaa. Kaikki ei oo tietystikkään mustavalkoista, Tukholman taksikokemuksia, palveluasenne kyllä kohillaan mutta osaaminen muutaman kerran ollut "välttävää", joutunut autoa neuvomaan perille mitä taas Suomessa ei oo tapahtunut. Tämä case mikä aiheena niin liittyy asiakaan omaan tilaamaan palveluun joka pettänyt, ei operaattoriin. En itse alkais syyttää lentoyhtiötä että en päässyt lennolle jos tilaamani taksi saapui myöhässä kentälle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 108
|
« Vastaus #13 : Heinäkuu 24, 2014, 22:15:45 » |
|
Hämmästyttävää on että avustajat eivät tehneet työtään kun aikataulun mukainen juna oli saapunut. Jonka kuitenkin "jaksoivat" myöhemmin kun tilanne oli kokonaisuutena, muuttunut huomattavasti epäedullisemmaksi. Minulla on perheenjäsen joka liikkuakseen tarvitsee pyörätuolin apua. Näinä ihanina kesäpäivinä olemme olleet paljon ulkosalla. Kaikki auttavat. Bussinkuljettaja odottaa kärsivällisesti. Palvelulinjalla joka vie meidät maalle, nousee ja auttaa sijoittamaan pikkubussissa meitä, ja muita senioreja. Joskus on vaunu ihan täynnä veteraaneja; rullatuoleja; rollaattoreja ym. kalustoa. Täysin vastoin vallitsevia pykäliä liikenneturvallisuudesta ym. ja kun on oikein kuuma niin huristellaan ovet auki, "Chauffeur" panee ne kiinni vain kun ohitamme Lidingön saaren poliisiaseman. Ruotsi on ihmisten maa. Tänne pakeni Suomesta 1960/1970 luvulla satojatuhansia alkuperäisen kotimaansa alituista epäoikeudenmukaisuutta, kansalaisilleen kintaalla viittaavien johtajien piittaamatonta julmuutta. Mitä? "It's the same fucking Finland again". Laivaliput halpenavat taas, kun lomakausi on ohi...
Minullakin on perheenjäsen, joka käyttää pyörätuolia. Voinen myös todeta, että tietyiltä asemilta ei pääse pyörätuolilla kyytiin yhden avustajan voimin, ei ainakaan Sm4-junaan, saati sitten esim. Sm1- tai Sm2-juniin. Jos ajatellaan, että pyörätuoli pitäisi nostaa käsin esim. sinisten vaunujen konduktöörivaunuun, ei tätä kyllä yksi avustaja tee, eikä välttämättä kaksikaan avustajaa. On siis mielestäni kohtuutonta syyttää avustajia siitä, että eivät tehneet työtään. Mielestäni myöskään se, että inva-sisäänkäynnin muuttuminen tavaravaunusta vaunuun, jossa lattia on muita matalemmalla ei tee tilanteesta kokonaisuutena huomattavasti epäedullisempaa. Tätä tukee myös se seikka, että avustajat saivat avustettavan junaan omin voimin. Jos ottaa vielä itse juttuun kantaa, niin siinä sanotaan selvästi, että nosto olisi tapahtunut raiteiden yli. Sen kuvan minkä itse tuosta saan, kyseessä ei siis ole vain laiturilta junaan nosto, vaan välissä olisi vielä yhdet raiteet, jolloin nosto ei edes tapahtuisi laituritasosta vaan matalemmalta. "- Jouduimme kieltäytymään siitä, sillä se on liian suuri turvallisuusriski. Nostomatka oli pitkä ja välissä olivat raiteet." Lisäksi jutussa ei missään kohtaa mainittu sitä, että konduktöörin olisi yksin pitänyt nostaa pyörätuoli junaan. Se mitä tässä tulee VR:n virheeseen, niin jos junassa ei ole inva-palveluita, niin miksi siihen sitten myydään inva-lippu. Jos ajatellaan, että inva-hissin rikkoutuminen ei haittaa ketään, niin tämä on todella ikävää välinpitämättömyyttä hissin käyttäjiä kohtaan, jota ikävä kyllä näkee myös muuallakin. On helppo esim. talvella kipata lumet inva-paikalle parkkipaikalla kun sitä muutenkin käytetään niin vähän. Mitä asiakas voi tässä tapauksessa tehdä enemmän, jos vasta junan tullessa asemalle huomaa, että vaikka on ostettu inva-lippu, niin junassa ei kuitenkaan ole inva-palveluita? Se on hyvä tietää, että Ruotsissa kaikki toimii paremmin, myös ihmisten auttaminen. Ikävä kyllä Suomessa tämä ei aina mene näin. Tässä tapauksessakin miksei esim. konduktööri olisi voinut tarjoutua auttamaan ja olla kolmas nostaja? Lopuksi todettakoon, että olen vain sen tiedon valossa, mitä itse artikkelissa sanottiin. Idea nyt tuli varmasti selväksi, että kaksikaan avustajaa ei välttämättä ole tarpeeksi tiettyihin tekoihin, vaikka yhteiskunta heidän palkkansa mahdollisesti maksaakin. Eikä myöskään tarkoitus ole syyttää VR:ää tästä. Tiedän myös, että on avustajia, joiden ei pitäisi kyseistä hommaa tehdä ollenkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #14 : Heinäkuu 24, 2014, 22:39:13 » |
|
Ruotsi on ihmisten maa. Tänne pakeni Suomesta 1960/1970 luvulla satojatuhansia alkuperäisen kotimaansa alituista epäoikeudenmukaisuutta, kansalaisilleen kintaalla viittaavien johtajien piittaamatonta julmuutta. Tämä on kyllä samaa uuvuttavaa, perusteetonta provoilua aina vaan, mutta suurimmalla osalla näistä ihmisistä muuton syynä oli vain ja ainoastaan se, ettei Suomessa ollut töitä kun taas Ruotsissa oli. Ehkä joukossa oli myös joitakuita, jotka jättivät työnsä muuttaakseen Ruotsiin, mutta puhe sadoistatuhansista "poliittisista pakolaisista" on roskaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 151
|
« Vastaus #15 : Heinäkuu 24, 2014, 23:36:39 » |
|
Ja taas VR:ää lyödään kuin vierasta sikaa sehän on niin muodissa. KAKSI yhteiskunnan varoilla maksettua henkilökohtaista avustajaa. KIELTÄYTYIVÄT tekemästä työtehtäväänsä ... jonka sitten myöhemmin kuitenkin "jaksoivat" tehdä. Ja pahat saksalaiset olivat "valloittaneet" vaununosaston. Jos juutalaisista tai nk.neekereistä kirjoitetaan tähän äänensävyyn niin kyseessä on rasistinen vihapropaganda josta joutuu raastupaan. Parempi ulvoa susina, Susien kanssa. Iltalehtien ym. pravdojen kanssa.
Mikä tuossa avustajien toiminnassa se varsinainen ongelma on? Se, että avustajia on kaksi, vai se, että mahdollisesti palkka tulee verorahoista? Vai kenties se, että avustajat eivät saaneet avustettavaa junaan? Jos nyt oletetaan, että avustajien palkka maksetaan yhteiskunnan rahoista, ovat avustettavan lisäksi myös avustajat osallistuneet tähän palkan maksuun. Avustajien määrään vaikuttaa myös avustettavan toimintakyky. Lisäksi avustettavien työtehtävissäkin on erinäisiä määrityksiä ja näiden lisäksi myös tervettä järkeä monasti käytetään. Välttämättä pyörätuolissa avustettavaa ei oikeasti saada kahdenkaan avustajan toimesta nostettua turvallisesti junan kyytiin. Avustajat tekivät oikein. Vaikka heille maksetaan (hui, verorahoista!) avustamisesta, pyörätuolin nosto junan kyytiin ei ole avustamista. Se on lähinnä typerää, riskaapelia asiakkaan hengellä leikkimistä eikä todellakaan kuulu työnkuvaan. Kaukana työ- ja asiakasturvallisesta. Noh, lopulta he näemmä siihen kuitenkin päätyivät, kun ei oikeasti ollu muuta vaihtoehtoa ja nostokorkeus oli matalempi. Siinä olisi ollut selittämista, ehkä jopa jossain oikeusasteessa jos asiakkaalle olisi käynyt jotain tai avustaja olisi reväyttänyt olkalihaksensa. Ei sillä ole mitään tekemistä jaksamisen tai työstä kieltäytymisen kanssa. Tämä kommenttina ihan vain tähän pyörätuolin nostoon, sen verran tuttu väline (ei ole itsellä alla). Jutun perusteella VR on kämmännyt myymällä invalipun junaan jossa invamahdollisuutta ei olekkaan. Asiaan olisi simppeli ratkaisu, pyörätuolitaksi. Asiakas on tyytyväinen ja pääsee perille, iltapäivälehti ja some pysyy hiljaa ja VR on pystynyt pitämään lupauksensa myymästään palvelusta. --ja kyllä saksalaisia saa kutsu saksalaisiksi, kutsutaanhan suomalaisiakin suomalaisiksi. Juutalaisiakin saa kutsua juutalaisiksi. N-sana onkin nykyisin vähä huonompi..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #16 : Heinäkuu 25, 2014, 06:15:38 » |
|
En oikein ymmärrä selityksiä, että VR olisi tehnyt asiassa kaiken oikein.
Ainakin lehtijutun mukaan VR:hän on myynyt invalipun sellaiseen junaan, jossa invamahdollisuutta ei ollut. Tämähän on koko tapahtumaketjun alkusyy ja ilman tätä virhettä koko tapahtumaketjua ei olisi sattunutkaan. Ja tottakai VR on vastuussa tästä olennaisesta virheestään.
Ja tosiaan invataksi olisi ollut loistava ratkaisu tässä tapauksessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #17 : Heinäkuu 25, 2014, 16:42:12 » |
|
En oikein ymmärrä selityksiä, että VR olisi tehnyt asiassa kaiken oikein.
Ainakin lehtijutun mukaan VR:hän on myynyt invalipun sellaiseen junaan, jossa invamahdollisuutta ei ollut. Tämähän on koko tapahtumaketjun alkusyy ja ilman tätä virhettä koko tapahtumaketjua ei olisi sattunutkaan. Ja tottakai VR on vastuussa tästä olennaisesta virheestään.
Ja tosiaan invataksi olisi ollut loistava ratkaisu tässä tapauksessa.
Virhe tässä on ekassa viestissä linkatun uutisen perusteella ollut se, että junaan, jossa ilmeisesti kuuluisi olla invanostin, on laitettu tavallisesti käytettävän matkatavaravaunun sijaan sellainen, jossa invanostinta ei ole. Uutisessa puhutaan raiteiden yli nostamisesta, mikä hämmentää mua todella paljon. En ole ikinä kuullut, että Tampereella olisi pysäytetty henkilöjuna niin, että ainoa reitti laiturilta junaan olisi jonkun toisen raiteen yli. Ainoa mieleen tuleva syy on, että toisella puolella vaunua olisi ehkä ollut toimiva invanostin, jonne päästäkseen kuitenkin olisi pitänyt olla siellä toisella puolella vaunua olevalla raiteella seisoskelemassa (mahdollisesti jonkun toisen junan alle jääden, häh?!) Liekö tässä konduktööri hetken aikaa ajatellut ääneen miettiessään keinoja saada pyörätuoli kyytiin invanostimen toimimattomuudesta/puuttumisesta huolimatta ja todennut sitten, että "ei, ei matkustajia voi komentaa seisoskelemaan raiteille"? Lisäksi konduktööri on tuossa kiireisessä tilanteessa ollut liian stressaantunut, eikä hänelle näy tulleen mieleen tuon invataksin hoitamista paikalle. Tampereella on kai korkeat laiturit, mikä taas pistää ihmettelemään, että mistä mihin se pyörätuoli lopulta jouduttiin /nostamaan/, jos seuraavassa junassa tosiaan oli matalalattiavaunu? Sinänsä se, että kun uutisen pääasiallinen asiasisältö on "Junan invanostin oli epäkunnossa ja matkustaja joutui odottamaan tunnin seuraavaa junaa", otsikoksi laitetaan "Pyörätuolilla liikkuva hylättiin juna-asemalle". Sitten... Kun tuo laiturille hylkääminen oli onnistuttu välttämään ja pyörätuolimatkustaja pääsi junan kyytiin, tapahtui oikeasti aika käsittämätön asiakaspalvelullinen sekoilu – olettaen, tähän uutiseen on edes tässä kohtaa luottaminen, kun aiemmatkin kohdat tuntuvat usein olevan ihan mitä sattuu toimittajan fantasiaa. Miten ihmeessä siinä voi olla edes vähää järkeä, että häädetään maksanut matkustaja hänelle osoitetusta hytistä ulos, kun hän on ilmeisesti käyttäytynyt junassa täysin oikein, eikä hänet korvaavilla matkustajilla ole kyseiseen hyttiin yhtään sen enempää paikkalippua kuin hänellä itselläkään? Eikö saksalaisporukalle voi sanoa "Show ticket. <osoittaa sormella lipun tietoja>. Not your wagon. Go, or me call a police" ja sitten tarpeen tullen odottaa ne poliisit hakemaan se porukka sieltä ulos, jos se ei muuten suostu? Kai niillä saksalaisilla nyt jossain joku paikka oli, eivätkä olleet vain menneet ilman lippua rändomisti johonkin hyttiin oleilemaan?! Miksei kyseistä paikkaa olisi voinut käyttää sen toisen porukan majoittamiseen? Kun toi toiminta siinä tokassa junassa tuntuu olleen noin absurdia, herää kysymys, että voiko se olla totta, kun artikkelin aiemmissakaan kohdissa ei selvästikään ihan kaikkea kerrota. Vai onko tässäkin joku merkittävä pikkuseikka, johon olisi fiksua takertua, jotta asian oikean tilan saisi selville? Kaiken kaikkiaan: Täh?!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 387
|
« Vastaus #18 : Heinäkuu 25, 2014, 20:32:42 » |
|
Ruotsi on ihmisten maa. Tänne pakeni Suomesta 1960/1970 luvulla satojatuhansia alkuperäisen kotimaansa alituista epäoikeudenmukaisuutta, kansalaisilleen kintaalla viittaavien johtajien piittaamatonta julmuutta. Tämä on kyllä samaa uuvuttavaa, perusteetonta provoilua aina vaan, mutta suurimmalla osalla näistä ihmisistä muuton syynä oli vain ja ainoastaan se, ettei Suomessa ollut töitä kun taas Ruotsissa oli. Ehkä joukossa oli myös joitakuita, jotka jättivät työnsä muuttaakseen Ruotsiin, mutta puhe sadoistatuhansista "poliittisista pakolaisista" on roskaa. Jouni, En kirjoittanut POLIITTISIA pakolaisia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #19 : Heinäkuu 25, 2014, 23:01:36 » |
|
yksi kehitysidea asiasta Vr:lle, kun invanostin on epäkunnossa/puuttuu junasta niin asiakkaalle viestiä asiasta. Asiakkaalle antaa aikaa reagoida, välttämättä junaan pääsy ei varmistu muttu parempaa palvelua asiakkaan suuntaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #21 : Heinäkuu 26, 2014, 07:56:05 » |
|
Eljas: vaikka oletkin asunut Suomessa toistasataa vuotta ja Ruotsissa hieman pidempään, et vieläkään ymmärrä näiden kahden maan erityisolosuhteiden eroja: se mikä on mahdollista länsimaissa, ei ole mahdollista maailman kommunistisimmassa "demokratiassa".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 741
|
« Vastaus #22 : Heinäkuu 26, 2014, 17:22:05 » |
|
Ruotsi on ihmisten maa. Tänne pakeni Suomesta 1960/1970 luvulla satojatuhansia alkuperäisen kotimaansa alituista epäoikeudenmukaisuutta, kansalaisilleen kintaalla viittaavien johtajien piittaamatonta julmuutta. Tämä on kyllä samaa uuvuttavaa, perusteetonta provoilua aina vaan, mutta suurimmalla osalla näistä ihmisistä muuton syynä oli vain ja ainoastaan se, ettei Suomessa ollut töitä kun taas Ruotsissa oli. Ehkä joukossa oli myös joitakuita, jotka jättivät työnsä muuttaakseen Ruotsiin, mutta puhe sadoistatuhansista "poliittisista pakolaisista" on roskaa. Jouni, En kirjoittanut POLIITTISIA pakolaisia. Siis elintasopakolaisia?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #23 : Heinäkuu 26, 2014, 17:46:00 » |
|
Eljas: vaikka oletkin asunut Suomessa toistasataa vuotta ja Ruotsissa hieman pidempään, et vieläkään ymmärrä näiden kahden maan erityisolosuhteiden eroja: se mikä on mahdollista länsimaissa, ei ole mahdollista maailman kommunistisimmassa "demokratiassa".
Miten Suomi voi olla edes kommunistinen, saati sitten kommunistisin? Kommarit kuolevat kohta sukupuuttoon maastamme ja vasemmisto kärsii vaalitappion toisensa jälkeen. Vai olemmeko valelääkäreiden jälkeen nyt löytämässä valekommarit keskustan ja kokoomuksen piiristä? Mutta kuka ehtiikään vetämään Hitler-kortin ensimmäisenä esiin? (Tarinat alkavat olla kuin suoli24:ssä...)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 387
|
« Vastaus #24 : Heinäkuu 26, 2014, 22:34:55 » |
|
Kysymys ei ole vain käytettävissä olevasta tekniikasta vaan myöskin asenteista. Kun sydämen paikalla on kylmä kivi niin eipä invanostimetkaan auta. Täällä viikinkien maassa on kosolti raavaita miehiä jotka nousevat p...ltään kun tilanne vaatii, tarttuvat kiinni ja paiskaavat vaunuun sisään niin että rytisee. Mites se vanha sanonta onkaan suomenkielessä? "Hädässä ystävä tutisee".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|