Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Rautatieharrastajien juhannusjuna 2015  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Lokakuu 11, 2014, 20:16:20 »

Oikein hyvää lauantai iltaa kaikille. Jotkut ovat ehkä jo kuulleetkin, että ensi kesälle juhannusta edeltävälle viikolle ollaan suunnittelemassa joidenkin harrastajien kanssa otsikossa olevaa tapahtumaa. Tänään pidettiin Helsingissä Scandic Parkin aulatiloissa suunnittelukokous numero 2. Olemme alustavasti kyselleet museoyhdistyksien kiinnostusta osallistua tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen. Vastauksia on saatu ja niiden mukaan edetään. Sovimme myös seuraavan kokouksen ajankohdaksi 15.11.2014 klo 15.00 ja paikkana Scandic Park joka sijaitsee Töölössä. Mielipiteet ovat tervetulleita.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2548


« Vastaus #1 : Lokakuu 11, 2014, 21:09:36 »

15.11.2014 klo 18 (kokouksen jälkeen, siis arvion mukaan) on aika myöhäinen aika houkutella ulkomaalaisia matkanjärjestäjiä.  Jos päätös syntyy, niin mahdollisimman äkkiä tieto ulos ja mahdollisille yhteistyökumppaneille tieto ehdoista saada osallistua. Myöhäinen tiedonkulku on ihan järkyttävän todellinen este järjestää mitään Suomeen suuntautuvaa matkatapahtumaa. Tai ehkä ulkomaalaisten rahaa ei tarvita?
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2015, 19:17:21 »

Jos kysyttäisiin, että Parkanon vai Haapamäen kautta, niin eiköhän enemmistön suosikki olisi selvä.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2015, 19:31:18 »

Jos kysyttäisiin, että Parkanon vai Haapamäen kautta, niin eiköhän enemmistön suosikki olisi selvä.

Eli Parkano tietenkin Näyttää kieltä Näyttää kieltä
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #4 : Helmikuu 17, 2015, 19:54:14 »

Minä ainakin haluaisin Parkanon kautta, mikäli samalla käytäisiin Niinisalon ja Kihniön radoilla. Iskee silmää
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2015, 20:21:34 »

Itse tykkäisin päästä jopa junaan asti.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2015, 20:22:33 »

Itse tykkäisin päästä jopa junaan asti.
Sama, lisäksi tykkäisin nähdä esimerkiksi kulkupäivän...
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #7 : Helmikuu 17, 2015, 20:59:27 »

Itse tykkäisin päästä jopa junaan asti.

Voin tässä kerto sen mitä asiasta tiedän: Projekti on tällä hetkellä sananmukaisesti jäissä, koska museoliikennöitsijät, joita tähän oli tarkotus ottaa mukaan haluavat toki maksun etukäteen. No, homma maksaisi sellasen 3000-10 000euroa, eikä meillä nyt ole tuollaista summaa siihen sijoittaa. Riku Hytti voi halutessaan antaa lisätietoja asiasta.

Jotta voin "pestä käteni" tämän asian suhteen, niin totean, että minun roolini on ollut tässä vain se, että suunnittelin yhden mainosjulisteen tapahtumasta.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Helmikuu 17, 2015, 21:23:45 »

Iltaa vaan kaikille. Asia etenee tällä hetkellä sillä tavalla, että tämä tapahtuma yhdistetään Keitele Museon kevätajeluun joka ajetaan 25.4.2015 Tällä hetkellä odotamme lippujen hintojen julkistamista Keitele Museon toimesta maaliskuun alussa ja aloitamme paikallisen mainonnan sen jälkeen mahdollisimman nopeasti. Valitettavaa on se, että liikennevirasto on se taho joka on hidastanut asiaa juurikin noiden lipunhintojen suhteen koska ne olisi ollut tärkeää tietää jo pari kuukautta sitten. Matkaohjelman suunnittelu on hyvin käynnissä ja olen saanut tuolle ajelulle esiintyjiksi Lammen laulajat Jyväskylän suur-Huhtasuon alueelta. Heillä on lähemmäs 30-vuoden kokemus esiintymisestä em. tapahtumissa. Tässä kaikki mitä tällä hetkellä on tiedossa ja lisää tietoa saadaan sen jälkeen kun lippujen hinnat on saatu tietoon.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 17, 2015, 22:15:57 »

Täällä suur-Huhtasuon alueella tapahtumaa on tarkoitus mainostaa rappukäytävien ilmoitustauluille laitettavin mainoksin ja niitä on tarkoitus laittaa levitykseen noin 300 kappaletta joilla katetaan koko suuralue johon sisältyvät Kangasvuori, Huhtasuo, Pupuhuhta, Kangaslampi, Kaakkolampi ja Sulku. Tämän lisäksi tapahtumasta menee myös mainos paikalliseen lehteen. Tapahtumasta on myös tiedotettu paikallisia yhdistyksiä ja toimijoita.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 17, 2015, 22:20:28 »

Valitettavaa on se, että liikennevirasto on se taho joka on hidastanut asiaa juurikin noiden lipunhintojen suhteen koska ne olisi ollut tärkeää tietää jo pari kuukautta sitten.

Voisitko hieman avata tätä? Miten Liik enne vir asto vaikuttaa tässä nimenomaisessa tapauksessa lipunhintoihin?
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #11 : Helmikuu 17, 2015, 22:23:24 »

Vaikka onkin ihan mukavaa, että Keitele-Museokin näitä ajoja järjesteää, niin hinnoittelu on melkein pahempaa kuin VR:llä ja se sulkee tälläiset köyhemmät harrastajat pois pelistä. Saako Keitele-Museo tehdä voittoa näillä ajoilla?

HMVY:n ajelut ovat säädyllisen hintaisia lompakolle, mutta vain hieman väärissä paikoissa, mutta ehkäpä jollekin pääisi viimeistään ensi kesänä kyytiin...  Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Helmikuu 17, 2015, 23:06:33 »

Vaikka onkin ihan mukavaa, että Keitele-Museokin näitä ajoja järjesteää, niin hinnoittelu on melkein pahempaa kuin VR:llä ja se sulkee tälläiset köyhemmät harrastajat pois pelistä. Saako Keitele-Museo tehdä voittoa näillä ajoilla?

HMVY:n ajelut ovat säädyllisen hintaisia lompakolle, mutta vain hieman väärissä paikoissa, mutta ehkäpä jollekin pääisi viimeistään ensi kesänä kyytiin...  Virnistää

Yleisellä tasolla ottamatta kantaa mihinkään yksittäiseen museojunaliikennöijään tiedän omasta historiastani Tr1 1033 parissa "kultaisella 1990 -luvulla", että kaikki mitä ajoista tulee "hyvää" myös menee korkojen kanssa. Iso osa kaikesta työstä tehdään talkootyönä, ja vain vaativissa ammattitöissä käytetään pakon edessä kaupallisia palveluita. Jokainen ajo kuluttaa näitä kalustoyksiköitä ja sehän tarkoittaa rahanmenoa tavalla tai toisella. Kuluminen edellyttää ennemmin tai myöhemmin varaosia. Ja vanhoihin kalustoyksiköihin ei saa varaosia minkään halpahallin hyllystä eikä kaluston turvallisuustasosta voi eikä saa tinkiä. Enpä myöskään tiedä museojunaoperaattoria, joka saisi säilyttää ilmaiseksi kalustoaan muualla kuin ulkona. Ja sisäsäilytys maksaa 12 kk vuodessa maksaen kuitenkin itsensä takaisin uljaampana ulkoasuna (kukapa haluaisi vaikkapa vain maalata kalustoaan kärjistäen joka vuosi). Eikä se tekniikkakaan ulkosäilytyksestä tykkää...

Maksavat asiakkaat pitävät pyörät pyörimässä ja nostalgiajunaperinteen hengissä!
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #13 : Helmikuu 17, 2015, 23:12:14 »

Ja kai sekin maksaa ekstraa, jos juhannuslisät ja kaikki juoksee.

Mitä tulee siihen, saako museoliikennöitsijä "tehdä voittoa näillä ajoilla", ei pelkästään saa vaan pitää, jos on vastuullinen liikennöitsijä. Jos voittoa ei tehdä, silloin vain ajetaan kalusto loppuun. Varsinkin, jos liikennöitsijällä on käytännössä vain yksi juna kattamassa koko toiminnan kustannuksia, sen yhden junan on tuotettava ajokautensa aikana niin paljon, että toiminta on myös pitkäjänteisesti mahdollista. Voisi myös kuvitella, että kunnan omistamalla oy-muotoisella museolla tulosvastuu on tiukka ja mahdollisuudet sponsorituen kaltaisen hyväntekeväisyyden vastaanottamiseen kapeammat kuin ry-muotoisella toiminnalla. Myöskään jäsenmaksutuloja ei ole.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #14 : Huhtikuu 16, 2015, 20:29:46 »

Sen verran hiljaista on ollut tämän museojunan suhteen että jäänee ilmeisesti ajamatta..   Pyörittää silmiään
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #15 : Huhtikuu 16, 2015, 20:47:06 »

Eikös "asiakasneuvoja" Riku Hytti todennut että juhannus on tänä vuonna ennen vappua eli 25.4.?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2201


« Vastaus #16 : Huhtikuu 17, 2015, 08:41:40 »

Mutta korvikkeeksi käynee Höyryraide Oy:n juna 27.6.2015 Nurmes - Kontiomäki - Nurmes. ajettava Keskiyön erikoinen.
( http://www.steamrail.fi/2015/01/museojunaliikenne-2015/ )
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #17 : Huhtikuu 18, 2015, 18:28:11 »

Mutta korvikkeeksi käynee Höyryraide Oy:n juna 27.6.2015 Nurmes - Kontiomäki - Nurmes. ajettava Keskiyön erikoinen.
( http://www.steamrail.fi/2015/01/museojunaliikenne-2015/ )

Hyvinkin kiinnostava junamatka, joka päivittyi hetimiten puhelimen kalenteriin
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #18 : Huhtikuu 19, 2015, 16:23:42 »

Omat lisähaasteet Juhannukseen tuo ratatyöt esim. Kokkola-Oulu välillä rata on kokonaan poikki Juhannuksena.
tallennettu
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #19 : Huhtikuu 19, 2015, 16:54:20 »

Miten olisi, jos Juhannusjunanreitti ottaisi huomioon myös käyttökunnossa olevat höyryveturit?
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #20 : Huhtikuu 19, 2015, 17:39:20 »

Itse kovasti toivoin että Juhannusjuna olisi tullut höyryvetoisena Ouluun ja jatkanut sitten matkaa joko itään tai pohjoiseen mutta valitettavasti ei taida toteutua  Surullinen
tallennettu
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #21 : Huhtikuu 20, 2015, 09:44:03 »

Jos Juhannusjunaan otetaan ainakin osalle matkaa höyryveturit, kunnioitetaan vanhoja vetojuhtia.
Uskoisin, että höyryvetureilla liikennöivät yhteisöt olisivat innolla mukana järjestelyissä.

Myös reitti voisi vaihteeksi kulkea uusia uria Itä-Suomen kautta. Sieltä löytyvät Suomen radanvarsien järvien upeat näköalat.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #22 : Huhtikuu 22, 2015, 13:59:05 »

Sen verran hiljaista on ollut tämän museojunan suhteen että jäänee ilmeisesti ajamatta..   Pyörittää silmiään
Miksi? Mikäli tarpeeksi moni sijoittaisi, pystyttäisiin tämä juna ajamaan.
Jos Juhannusjunaan otetaan ainakin osalle matkaa höyryveturit, kunnioitetaan vanhoja vetojuhtia.
Uskoisin, että höyryvetureilla liikennöivät yhteisöt olisivat innolla mukana järjestelyissä.

Myös reitti voisi vaihteeksi kulkea uusia uria Itä-Suomen kautta. Sieltä löytyvät Suomen radanvarsien järvien upeat näköalat.
Joo mäkin kannatan Itä-Suomen kautta, esim. ?-Mikkeli-Kuopio-Kontiomäki-? /?-Mikkeli-Joensuu-Nurmes-Kontiomäki  - ? /?-Mikkeli-Savonlinna-Joensuu-?
tallennettu
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #23 : Huhtikuu 25, 2015, 18:37:02 »

Voisivatko nykyisin käytössäolevien höyryveturien organisaatiot ilmottautua mukaan?
Kukin harrastajapoppoo voisi myös liikennöidä omalla kalustollaan. Junanvaihdot ovat kai mahdollisia. Vaihdetaanhan junaa VR:n kalustolla liikuttaessakin.
T
ämän jälkeen olisi mahdollista suunnitella reitti.

tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #24 : Toukokuu 03, 2015, 17:21:43 »

Voisivatko nykyisin käytössäolevien höyryveturien organisaatiot ilmottautua mukaan?
Kukin harrastajapoppoo voisi myös liikennöidä omalla kalustollaan. Junanvaihdot ovat kai mahdollisia. Vaihdetaanhan junaa VR:n kalustolla liikuttaessakin.
T
ämän jälkeen olisi mahdollista suunnitella reitti.


Öh, tota... Nyt on huhtikuu joten juhannus on ensi kuun lopussa. Taitaa olla jo pikkuisen hoppu...
(Ajaja: ei tietoa, Reitti: ei tietoa) Itse suosittelisin ajajaksi HMVY:tä ja reitiksi Hki-Kv-Mi-Pie-Joe-Kon-Ol(-Roi?)
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Rautatieharrastajien juhannusjuna 2015  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina