Missäs kohtaa on kuvattu pätkä jossa "rata loppuu" ja Tr1 pysähtyy juuri ennen radan loppua? Radanpätkä on ainakin puskaradan oloinen männynnäreineen
Miten mä muistelisin, että tuo kohta tehtiin kyllästämön raiteella? Toisaalta kohtaus ei kyllä näytä tältä paikalta:
http://goo.gl/maps/nxF4vPuotilan stuntin sen sijaan teki eräs virolainen häiskä, joka valitteli lentonsa jälkeen "niska sattuut, sattuut niska, ei hata". Tuo kohtaus tehtiin Kuusan sillalla. Mainittakoon nyanssina, että "1033":n kuskinpuoleisen ikkunalasin läpi ammuttu reikä on itse asiassa 1082:n fönäri.
(EDIT: kielioppikysymys alla)
Miten herrat, rouvat, neidit ja junnut muotoilisivat fiksummin tuon mun viimeisen lauseen "
Mainittakoon nyanssina, että "1033":n kuskinpuoleisen ikkunalasin läpi ammuttu reikä on itse asiassa 1082:n fönäri."? Minusta tuossa ei ole kieliopillisesti mitään väärin, mutta tuo näyttää silti pöhköltä:
"läpi ammuttu reikä" ei mielestäni ole sama asia kuin
"läpiammuttu reikä", vaikka se näyttäisikin paremmalta jälkimmäiseen tapaan kirjoitettuna.
Nyt jos meikäläisen suomen kielen pisteet tästä saavat alennuksen, otan moiset moitteet toki vastaan.