Kas kas, onpa kehitys nopeaa etelänaapurissa! Eihän siitä ole pitkääkään aikaa kun koko maan matkustajaliikenteen uudelleenorganisointi saatiin loppuun. Elron on selvästi tyytyväinen Stadler Railiin junanrakentajana ja huoltojen toimivuuteen, kun tilaa näin pian lisää FLIRTtejä. Jännä nähdä onko noiden malli nyt FLIRT3, vai pitäydytäänkö samassa jo vähän vanhahtavassa FLIRT1:ssä?
Eestistä on raportoitu, että sen jälkeen kun uudet junat tulivat liikenteeseen, se on kasvanut huomattavasti. Näköjään niin paljon että pääosin EU:n rahalla kannattaa nyt parantaa pääreitin kalustoa ja jakaa aiempia yksiköitä taajempaan säteittäisille radoille.
Alla kaksi kuvaa ekan polven Elronin FLIRT1:stä sisältä. Kuormaulottuma on hulppea, joten tunnelma matkustamossa on "latomainen".