Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Säännöllinen elämysliikenne Porvooseen heinäkuussa (2024?)  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #25 : Helmikuu 29, 2024, 22:17:35 »

Jokainen voi halutessaan ottaa Asiakastiedosta Suomen Elämysjunat Oy:n tilinpäätöksen (per 29.2.2024 tuorein tilinpäätös on vuodelta 2022) ja tehdä sen pohjalta arvion, millaiset mahdollisuudet tällä hankkeella on edetä.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #26 : Helmikuu 29, 2024, 22:22:59 »

Hanke ei tule toteutumaan aina saa pilvilinnoja, rakentaa tai haaveilla taikka nähdä päiväunia.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1141


« Vastaus #27 : Helmikuu 29, 2024, 22:33:51 »

Ramstedt artikkelissa: Vaikka pankit eivät sitä ymmärrä, niin käytännössä sijoitus on riskitön, hän viittaa reaalivakuutena olevaan junakalustoon.

Miten museorautatiekaluston reaaliarvo määritellään? Kaluston kunnostamiseen käytettyjen työtuntien arvo voi olla valtava ja tätä kautta kaluston laskennallinen arvo voi nousta pilviin. Näin muodostuva hinta on kuitenkin niin korkea, että todennäköisesti sille ei löydy ostajaa. Silloin reaaliarvo on jotain muuta — todennäköisesti lähempänä romuarvoa, etenkin sellaisessa tapauksessa, jolloin kalusto pitäisi realisoida mahdollisimman nopeasti.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 395


« Vastaus #28 : Helmikuu 29, 2024, 23:28:03 »

Ramstedt artikkelissa: Vaikka pankit eivät sitä ymmärrä, niin käytännössä sijoitus on riskitön, hän viittaa reaalivakuutena olevaan junakalustoon.

Miten museorautatiekaluston reaaliarvo määritellään? Kaluston kunnostamiseen käytettyjen työtuntien arvo voi olla valtava ja tätä kautta kaluston laskennallinen arvo voi nousta pilviin. Näin muodostuva hinta on kuitenkin niin korkea, että todennäköisesti sille ei löydy ostajaa. Silloin reaaliarvo on jotain muuta — todennäköisesti lähempänä romuarvoa, etenkin sellaisessa tapauksessa, jolloin kalusto pitäisi realisoida mahdollisimman nopeasti.


Herra Petrin kuvailema skenaario "toteutui" erään mänttäläisen tuttavani autokaupoilla, kerran 1970-luvulla.

Jannu kaupitteli mielestään arvokasta kusiais-Fiiattia (= Fiat 600) Keuruun Autotalolle. Oli omasta mielestään tuplannut fiiattinsa arvon ostamalla siihen upouudet renkaat.

Kehui sitten Autotalon myyjälle, kuinka hyvät ja kalliit renkaat "pompannapissaan" oli, odottaen kieli pitkällä saavansa paljon rahaa autostaan.

Autotalon ukkeli potkiskeli renkaita, ja sanoi: - Niin, pitäähän autossa sentään renkaat olla, totta kai!

Ota tai jätä - tarjouksen saatuaan, ja jouduttuaan pitkin hampain hyväksymään sen, fiiunmyyjä poistui Autotalosta muutaman setelin saatuaan käteensä, naama norsunv***lla, "tietysti"!

Kokenut Autotalon setä tunsi hyvin vanhan pikkufiiun reaaliarvon!
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 112


« Vastaus #29 : Maaliskuu 03, 2024, 18:28:18 »

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/veturinkuljettaja-suomen-elamysjunat-oy-helsinki-stsyo-17719417#palkka
Tässä linkki kaikille kevyempää duunia kaipaaville veturinkuljettajille. Kokoaikatyö pikapuoliin luvassa.

Mites Dv12 pätevyydet? Jos semmosella aiotaan ajella ni tarvitaan siihenki kuljettajat. Lisäksi tuon ilmoituksen oikeinkirjoituskaan ei kaikkialla ole ihan parasta.
tallennettu
Petri Kiviniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #30 : Maaliskuu 03, 2024, 18:39:05 »



Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa.
Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee.
Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä.
Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi.

Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta.


Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua.

Mitkä lähijunat?
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 112


« Vastaus #31 : Maaliskuu 03, 2024, 21:16:08 »



Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa.
Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee.
Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä.
Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi.

Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta.


Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua.

Mitkä lähijunat?

Suurisuunnitelmainen yritys nimeltään Suomen Lähijunat
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #32 : Maaliskuu 04, 2024, 19:49:31 »



Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa.
Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee.
Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä.
Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi.

Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta.


Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua.

Mitkä lähijunat?

Suurisuunnitelmainen yritys nimeltään Suomen Lähijunat

Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Pyörittää silmiään
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1141


« Vastaus #33 : Maaliskuu 04, 2024, 20:13:31 »

Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Pyörittää silmiään

Robert Ramsted taitaa olla Junakulttuuriyhdistyksen puheenjohtaja ja oli ainakin alussa jonkinlainen Suomen Lähijunat Oy:n puhemies — ei tainnut omistaa yhtiön osakkeita, vaikka puhuikin Suomen Lähijunien asioista naaman puolella lähes omistajan elkein.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #34 : Maaliskuu 04, 2024, 22:09:57 »

Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Pyörittää silmiään

Robert Ramsted taitaa olla Junakulttuuriyhdistyksen puheenjohtaja ja oli ainakin alussa jonkinlainen Suomen Lähijunat Oy:n puhemies — ei tainnut omistaa yhtiön osakkeita, vaikka puhuikin Suomen Lähijunien asioista naaman puolella lähes omistajan elkein.

Ei näytä herra ainakaan kuuluvan Suomen Lähijunien johtoonkaan - Antero Alku tj, Jaakko Mustakallio vtj, Onnibussin perustaja Pekka Möttö jonkinlaisena takapiruna - ei tuo nyt oikein junakulttuurin vaalimiselta vaikuta. 
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1141


« Vastaus #35 : Maaliskuu 04, 2024, 23:03:23 »

Ei näytä herra ainakaan kuuluvan Suomen Lähijunien johtoonkaan - Antero Alku tj, Jaakko Mustakallio vtj, Onnibussin perustaja Pekka Möttö jonkinlaisena takapiruna - ei tuo nyt oikein junakulttuurin vaalimiselta vaikuta.  

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6571488

Vantaan Sanomat: "Ramstedt on ollut mukana Suomen Lähijunat Oy:ssä, joka hankki äskettäin VR:ltä vanhoja sähkömoottorijunia. Junaoperaattori suunnittelee aloittavansa toimintaansa Varsinais-Suomessa."

Antero Alku todennäköisesti valottaa taustoja, jos häneltä kysyy. Kun kysyin, sain vastauksia. Silloin vältytään turhiltä spekulaatioilta.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 112


« Vastaus #36 : Maaliskuu 05, 2024, 01:28:09 »



Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa.
Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee.
Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä.
Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi.

Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta.


Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua.

Mitkä lähijunat?

Suurisuunnitelmainen yritys nimeltään Suomen Lähijunat

Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Pyörittää silmiään

Aika pitkälti samat henkilöt pyörii tuossa koko hommassa mukana.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2131


« Vastaus #37 : Huhtikuu 04, 2024, 06:46:30 »

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/veturinkuljettaja-suomen-elamysjunat-oy-helsinki-stsyo-17719417#palkka
Tässä linkki kaikille kevyempää duunia kaipaaville veturinkuljettajille. Kokoaikatyö pikapuoliin luvassa.

Vantaan Sanomien artikkeli on vapaasti luettavissa.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6571488

Ramstedt artikkelissa: Vaikka pankit eivät sitä ymmärrä, niin käytännössä sijoitus on riskitön, hän viittaa reaalivakuutena olevaan junakalustoon.


Taisi tulla vielä yksi lisämutka matkaan: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,11759.msg112354.html#msg112354
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #38 : Huhtikuu 07, 2024, 17:16:43 »

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/veturinkuljettaja-suomen-elamysjunat-oy-helsinki-stsyo-17719417#palkka
Tässä linkki kaikille kevyempää duunia kaipaaville veturinkuljettajille. Kokoaikatyö pikapuoliin luvassa.

Vantaan Sanomien artikkeli on vapaasti luettavissa.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6571488

Ramstedt artikkelissa: Vaikka pankit eivät sitä ymmärrä, niin käytännössä sijoitus on riskitön, hän viittaa reaalivakuutena olevaan junakalustoon.


Taisi tulla vielä yksi lisämutka matkaan: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,11759.msg112354.html#msg112354

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus Hymyilee leveästi
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Säännöllinen elämysliikenne Porvooseen heinäkuussa (2024?)  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina