Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sähköratavaurio Ri-Lh  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« : Heinäkuu 02, 2022, 21:57:55 »

Vaurio sattui 01.07.2022. n. klo 17;20 Järvelän tienoilla. G 9952 matkasi Lahdesta kohti Riihimäkeä ja matka tyssäsi Lappilaan (Sm2 6062).
Lahden suuntaan matkanneen G 9947 (Sm2 6077) matka päättyi Järvelään. Liikenne loppui siihen molemmilla raiteilla.
Aamulla apua tuli Ilmalasta: vet 11841 Ilr-Laa ja vei Lappilaan jääneen Sm2 6062 hiljaisella nopeudella (n. 20km/h) Riihimäelle.
Hv10251 Sm2 6051 (?) Ilr-Jr matkasi Hakosillan kautta, paluu Hv10252 Jr-Ilr myös Hakosillan kautta Sm2 6065 (?) - 6077.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2022, 22:38:58 »

2.7.2022 klo 23:08
Sähköratavaurio Seinäjoki-Parkano välillä

Seinäjoki-Parkano välillä toinen raide on saatu avattua liikenteelle. IC 49 pääsi jatkamaan matkaa 150 min myöhässä. IC56 perutaan Parkano-Helsinki välillä ja matkustajat siirtyvät junan IC28 kyytiin.

Ongelmia sähkönsyötössä tänään Seinäjoen eteläpuolella.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #2 : Heinäkuu 03, 2022, 00:42:14 »

Hv10251 Sm2 6051 (?) Ilr-Jr matkasi Hakosillan kautta, paluu Hv10252 Jr-Ilr myös Hakosillan kautta Sm2 6065 (?) - 6077.

6051 näkyy usein oletuksena Julian tiedoissa silloin, kun oikea kokoonpano ei ole vielä päivittynyt. Joskus se jää kokonaan päivittymättä. Oikeasti molemmissa junissa on todennäköisimmin ollut 6065.

Osaako joku muuten kertoa, minkä tyyppinen vika 6077:ssa oikein oli, kun paikalle piti lähettää toinen yksikkö, mutta ei kuitenkaan jouduttu hinaamaan virroitin alhaalla? Tuo HV 10252 päästeli siis vaivatta 120 km/h eikä se ole mikään hinausnopeus.
tallennettu

Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2022, 12:41:44 »

Osaako joku muuten kertoa, minkä tyyppinen vika 6077:ssa oikein oli, kun paikalle piti lähettää toinen yksikkö, mutta ei kuitenkaan jouduttu hinaamaan virroitin alhaalla? Tuo HV 10252 päästeli siis vaivatta 120 km/h eikä se ole mikään hinausnopeus.

On siinä saattanut olla virroitin alhaalla, ja silti on voitu ajaa 120 km/h. Juna on vain tällöin kokonaisuudessaan puolitehoinen, ja akut kyllä riittävät ohjausvirtoihin kohtalaisen pitkään. Luultavasti 6077:ssä on ollut joku tarkkailemassa akustojännitettä. Kun akustojännitettä riittää, jarrut ja kaikki muu toimivat vetoa lukuunottamatta normaalisti. (Jos sähköt hiipuvat, jarrut menevät päälle koko junassa.) Paineilmasta huolehtii hinaava yksikkö.

Kyseessä ei siis ole samantapainen hinaustilanne kuin vaikkapa veturilla Sm2-yksikköä hinatessa.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2022, 12:55:57 »

Kiitokset täsmällisistä tiedoista Topi.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sähköratavaurio Ri-Lh  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina