Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Rautatieliikenteen käyttövoimat tavaraliikenteessä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 910


« : Maaliskuu 26, 2018, 21:20:16 »

Selvityksessä  mallinnettiin  1550  kW:n  tehoisen Dr18-veturin  polttoaineen  kulutus.  Polttoaineenkulutusta mallinnettiin polttoaineen kulutusta mittaavan laitteiston tietojen perusteella. Tarkasteltuja muuttujia olivat junakokoonpano, paino, nopeus, pysähdysten määrä sekä  radan  geometria.  Dr18-veturin  vetokyky on  noin  2000  tonnia. Laaditun  mallin  mukaan veturin polttoaineen kulutus on noin puolet pienempi kuin vanhojen vastaavaa vetokykyä  edustavien  veturien  kulutus.  Selvityksen  mukaan  dieselveturikaluston  uusimisella  voidaan  saavuttaa  merkittävät  kuljetustaloudelliset  ja  hiilidioksidipäästöjä  koskevat  hyödyt.

http://www.doria.fi/handle/10024/152412
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 953


« Vastaus #1 : Maaliskuu 27, 2018, 10:47:59 »


Yleensä uudet koneet ovat puhtaampia ja tehokkaampia.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Rautatieliikenteen käyttövoimat tavaraliikenteessä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina