Mitähän noilla älyttömillä hintalukemilla oikein haetaan? Eihän seisake yksinkertaisimmillaan vaadi kuin jonkinlaisen laiturin junaan nousta ja siitä poistua. Nuoruudessani ne oli tehty melkein vain muutamasta lankusta.
näin Kangasalan kunnan selostus :
"Seisakeratkaisuksi löydettiin kaksi toteuttamiskelpoista ja Väyläviraston
RATO-ohjeiden täyttävää ratkaisua, jotka erosivat sivuraiteiden ja
matkustajalaiturien määrän osalta. Seisakeratkaisun lähtökohdaksi
valittiin junankäännön mahdollistava pituuskaltevuus
matkustajaliikenteen raiteilla eli toisin sanoen ratatekninen valmius
toimia myös lähijunaliikenteen päätepysäkkinä.
Seisakeratkaisuista ensimmäinen vaihtoehto (Ve1) sisältäisi uudet
sivuraiteet pääraiteiden viereen ja sivuraiteiden viereen rakennettavat
reunalaiturit. Toisessa vaihtoehdossa (Ve2) olisi vain yksi sivuraide, jolla
olisi myös reunalaituri. Molemmat vaihtoehdot mahdollistavat
junankäännön. Lopullisen vaihtoehdon valinta vaatii tarkempia päätöksiä
tavoiteltavasta henkilöliikenteen kokonaisuudesta ja etenkin Tampereen
idän suunnan lähijunaliikenteestä."