Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Allegro aloittaa joulukuussa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #25 : Syyskuu 14, 2010, 19:13:33 »

Toivon muuten, että et ottanut sanaa "konduktöörihyypiö" pahalla! Käytän sanaa "hyypiö" aika höllällä kädellä, ilman sen ehkä monen silmissä negatiivista merkityssisältöä. Viestiä kirjoittaessa ajatuksena oli todellakin lähinnä luottamus ja arvostus ammattitaitoisia konduktöörivorkkaajia kohtaan Hymyilee

"Rakkaalla lapsella on monta nimeä", enkä nyt puhu itsestäni vaan ammattikunnastamme. Kaikenlaista on kuullut vuosien varrella ja parin tunnin kuluttua on edessä seuraava mahdollisuus kuulla vaikka mitä 11 tunnin ajan...

Itselleni Allegro on ollut mielenkiinnon kohde jo vuosia, eikä mielenkiintoa laskenut edes se, että jäin konduktöörejä junaan valittaessa laiturin puolelle ensimmäisessä haussa. Kymmenen vuoden kokemus konduktöörin tehtävistä, joista viimeisten kahden vuoden aikana osa myös Sibelius-, Repin- ja Tolstoi-junissa ei riittänyt. Tsemppiä vain kollegoille, joilla on joulukuussa uusi työkalu työpaikkanaan. Halusin kertoa tämän tiedon Teille, arvoisat Resiina-keskustelun käyttäjät, ettei tule yllätyksenä. Joskus elämässä tulee tällaisia "vastoinkäymisiä", joilla on tarkoituksensa - ne vain paljastuvat vasta myöhemmin...
tallennettu
Stanislav Voronin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #26 : Syyskuu 14, 2010, 20:57:08 »

According to vr.fi the cost for Helsinki-SPb is 60,20 € in Repin and Sibelius, 69,20 e in Tolstoi.
84€ /is/ atrocious, though.

Or are you really able to buy Helsinki-SPb for 44,80 € from RŽD?!

Ok. I looked at VR website at the wrong place. Discount prices.
Also, for your curiosity: some years ago I was buying Tolstoy tickets in a small Russian food shop in Helsinki for much cheaper. Do not know how to call this in English, but railway ticket consist of two parts: "basic ticket" and "seat". They were selling basic tickets much cheaper than VR, then I had to buy "seat" at VR. The same system worked in Moscow. How it is now, I do not know.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #27 : Syyskuu 15, 2010, 02:43:13 »

According to vr.fi the cost for Helsinki-SPb is 60,20 € in Repin and Sibelius, 69,20 e in Tolstoi.
84€ /is/ atrocious, though.

Or are you really able to buy Helsinki-SPb for 44,80 € from RŽD?!

Ok. I looked at VR website at the wrong place. Discount prices.
Also, for your curiosity: some years ago I was buying Tolstoy tickets in a small Russian food shop in Helsinki for much cheaper. Do not know how to call this in English, but railway ticket consist of two parts: "basic ticket" and "seat". They were selling basic tickets much cheaper than VR, then I had to buy "seat" at VR. The same system worked in Moscow. How it is now, I do not know.

Jotkut matkanjärjestäjät ovat myyneet sarjalippujen yksittäisiä lippuja asiakkaille, joilla hintaa saa alennettua (-20%). Some travel agents has been selling part(s) of serial tickets and that's the reason for cheap price (-20%).
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #28 : Syyskuu 15, 2010, 20:39:08 »

Mun on vaikea ymmärtää, että mistä Karelian Trains aikoo kaivaa tuollaisen määrän lisämatkustajia, jos hinnat nousevat noinkin paljon.
Lentomatkustajista?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #29 : Syyskuu 15, 2010, 21:30:38 »

Mun on vaikea ymmärtää, että mistä Karelian Trains aikoo kaivaa tuollaisen määrän lisämatkustajia, jos hinnat nousevat noinkin paljon.
Lentomatkustajista?


Millaisia ovat Hki-SPb -välin lentomatkustajamäärät per päivä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Stanislav Voronin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #30 : Syyskuu 15, 2010, 21:44:57 »


Lentomatkustajista?


Airbaltic and Rossia are the cure for you.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #31 : Lokakuu 14, 2010, 09:32:16 »

Kansainvälisen liikenteen muutokset näytetään VR Matkahaku-palvelun perusteella toteutettavan seuraavasti:

Lauantai 11.12.2010
Pikajuna 34/33 "Repin" liikennöi viimeisen kerran Pietari-Helsinki-Pietari.
Pikajuna 35/36 "Sibelius" liikennöi viimeisen kerran Helsinki-Pietari-Helsinki.

Sunnuntai 12.12.2010
Allegro 37 Helsingistä (15:00) Pietariin (19:36).
Muita Allegro-junavuoroja Helsingin ja Pietarin välillä ei liikennöidä.
Mahdollisuus käyttää Pietari-Helsinki-Pietari välillä pikajunaa 32/31 "Tolstoi".

Maanantai 13.12.2010
Allegro 535 Helsingistä (10:00) Pietariin (14:36)
Allegro 37 Helsingistä (15:00) Pietariin (19:36)
Allegro 151 Pietarista (06:40) Helsinkiin (09:16)

Tiistai 14.12.2010
Allegro 535 Helsingistä (10:00) Pietariin (14:36)
Allegro 37 Helsingistä (15:00) Pietariin (19:36)
Allegro 151 Pietarista (06:40) Helsinkiin (09:16)
Allegro 155 Pietarista (15:25) Helsinkiin (18:01)

Lähde VR Matkahaku www.vr.fi
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #32 : Lokakuu 14, 2010, 19:41:35 »

Menee sitten numerointikin uusiksi miksi se on niin hajallinen? Eikös numeroinnissa ole joku loogisuus eli joku tietty väli numeroista ole tietyn välin junia?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #33 : Lokakuu 14, 2010, 21:16:43 »

Allegro-junien numerot ovat Suomessa "kolmekymppisiä", mutta alkuvaiheessa näyttää olevan käytössä "tekonumerona" tuolla 35:llä tuo 535 jonkin aikaa. Venäjän puolella junat käyttävät numeroita 150-sarjasta, jonka joku tiesi tällä sivustolla liittyvän "nopeiden junien" numerointiin rajan toisella puolella. Maan sisäisessä liikenteessä ei numerolla ole asiakkaille väliä, koska ne eivät kuljeta kuin kansainvälisiä (rajan ylittäviä) matkustajia.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #34 : Lokakuu 14, 2010, 21:19:04 »

Jostain annoin itseni ymmärtää, että Pietari-Helsinki-suunnan junilla on koko matkan venäläinen junanumero(-logiikka), ja Helsinki-Pietari-suunnan junilla suomalainen. Siksi nuo Suomen vinkkelistä katsottuna paluujunat ovat kuin Turun kaukojunilta pöllitty. 151 olisi muuten nykyään 22:03 Helsingistä lähtevä turkulainen, jos sellainen kulkisi.

535 vaikuttaa 35:lta, johon on läntätty eteen "poikkeusvitonen", ilmeisesti siksi, ettei sotkeudu vanhan kolmevitosen kanssa. Luultavasti palautuu myöhemmin 35:ksi.

(Lari ehtikin väliin, joten päällekkäistä päättelyä havaittavissa.)
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 797


« Vastaus #35 : Lokakuu 14, 2010, 21:48:20 »

Suomessa nuo junat ovat edelleenkin 30-sarjaa. Tuo viisisatainen luku on jotain "lipunmyynti-juttua". Juna ei ole oikeasti Suomessa sillä sataluvulla kulussa. Se lukusarja on varattu aivan muihin tarkoituksiin.

Venäjällä junat kulkevat 150-sarjassa ja se kuuluu RZD:n luotijunasarjaan.

Ehkäpä Aljeegrain VR-numerot muuttuvat ensi kesänä sopimaan Lokakuun Rautateiden vastaaviin numeroihin?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #36 : Lokakuu 15, 2010, 14:26:19 »

Jostain annoin itseni ymmärtää, että Pietari-Helsinki-suunnan junilla on koko matkan venäläinen junanumero(-logiikka), ja Helsinki-Pietari-suunnan junilla suomalainen.

Jo tällä hetkellä junat käyttävät Suomen ja Venäjän puolilla eri numeroita eli looginen parittomana pois pääkaupungista päin ja parillisena pääkaupunkiin toimii nykyisinkin.

Esimerkiksi "Sibelius" Pietarista Helsinkiin ilmoitetaan Pietarin lähtevien junien taulussa pikajunana 35 Helsinkiin, vaikka Suomen puolella juna käyttää numeroa 36.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #37 : Lokakuu 15, 2010, 16:01:39 »

Umpihuvittavaa tuo junien numerointi. Voi olla alan ammattilaiselle ihan tärkeäkin ja ymmärrettävä, mutta meille matkustajille on tärkeintä että juna kulkee aikataulunsa  mukaan,  ja linjakilpi, tai mikä sen nimitys junajargonissa lieneekään, on tärkein.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #38 : Lokakuu 15, 2010, 16:26:37 »

Numerointi on loppupeleissä hyvinkin selkeää. Asiakkaalle on tärkeintä, että löytää lähtöasemallaan oikean numeroiseen junaan. Se millä numerolla juna saapuu määräasemalleen, ei todennäköisesti kovin montaa matkustajista kiinnosta... Vastaanottajia toki, mutta eiköhän se ainoan Pietarin Suomen-asemalle saapuvan Allegron sieltä venäläisten paikallisjunien seasta erota...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #39 : Lokakuu 15, 2010, 16:50:04 »

Voipi olla, jos on oikein iso asema, junan numerollakin merkitystä. Kerropa Lari nyt minulle kun olet ammattilainen: Lähden huomenna Lempäälästä Hämeenlinnaan IC-junalla170 ja minun pitää maksaa siitä, että minulla on paikkalppu, jota oikeasti ei ole, ja voin joutua Toijalassa vaihtamaan paikkaa. Taajamajuna jonka numero ei näy tässä pikkuaikataulussa on vain muutaman minuutin hitaampi ja samalla penkillä saa istua koko ajan. Valitettavasti en ehdi sillä tapaamiseen.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #40 : Lokakuu 15, 2010, 17:42:56 »

Markku: Offtopic tämän otsikon alle. Lippuasioissa löytyy vaihtoehtotarjonta osoitteesta www.vr.fi, joten jos vapaailtana pysyisi harrastuslinjalla...
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #41 : Lokakuu 15, 2010, 21:08:32 »

Matkahaku toimii Pietarin junien numeroiden suhteen hieman epäjohdonmukaisesti. Sibelius ja Repin näytetään kumpaankin suuntaan suomalaisella numerolla, mutta Allegrot lähtömaan numerolla.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #42 : Lokakuu 15, 2010, 23:56:54 »

Sibelius ja Repin näytetään kumpaankin suuntaan suomalaisella numerolla, mutta Allegrot lähtömaan numerolla.

Tämä vaikuttaa tässä ketjussa aiemmin mainittujen asioiden valossa hyvältä muutokselta. Ei ole kiva, jos etsii junaa 36 ja juna johon pitäisi päästä on piiloutunut numeron 35 taakse.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #43 : Lokakuu 16, 2010, 22:18:11 »

Allegro-brändin julkistamistapahtuma Venäjällä noin viikko takaperin: http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=15&layer_id=4839&refererLayerId=4530&id=105569

Lippujen myyminen Allegroon aloitettu Venäjällä: http://press.rzd.ru/isvp/public/press?STRUCTURE_ID=654&layer_id=4069&refererVpId=1&refererPageId=704&refererLayerId=4065&id=75677 (Venäjäksi. Kuukkelikäännös: http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fpress.rzd.ru%2Fisvp%2Fpublic%2Fpress%3FSTRUCTURE_ID%3D654%26layer_id%3D4069%26refererVpId%3D1%26refererPageId%3D704%26refererLayerId%3D4065%26id%3D75677 )

Yleisdiibadaabaa junasta RŽD:n sivuilla englanniksi: http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=4144
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #44 : Lokakuu 19, 2010, 20:08:59 »

Niinpä, jonkin verran maidot ja kermat sekaisin näin ystävällisesti todettuna. "Oy Karelian Trains Ltd on VR-Yhtymä Oy:n ja OAO RZD:n puoliksi omistama kalustoyhtiö." 
"Allegrot omistaa VR:n ja Venäjän rautatieyhtiö RZD:n yhteinen kalustoyhtiö Oy Karelian Trains Ltd. Junien matkustajapalveluista, aikatauluista ja lipunmyynnistä vastaavat operaattorit eli VR ja RZD"
Kaksi monopolia laittanu hynttyyt yhteen.  Helsinki-Pietari reitille eivät kilpailijat tule. Sääli sinällään kun olisi oikeasti kunnon bisneksen paikka.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #45 : Lokakuu 19, 2010, 21:36:40 »

Kaksi monopolia laittanu hynttyyt yhteen.  Helsinki-Pietari reitille eivät kilpailijat tule. Sääli sinällään kun olisi oikeasti kunnon bisneksen paikka.

Miksi sinne ei kilpailijat tule?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #46 : Lokakuu 19, 2010, 22:11:37 »

Ainakaan siksi, että se ei tällä hetkellä ole laillisesti mahdollista. EU:n ulkorajat ylittävää junaliikennettä ei ole avattu kilpailulle sen enempää Suomen kuin EU:nkaan lainsäädännössä. Jos Suomi ei siis erikseen nimenomaan salli maaperällään EU:n ulkorajat ylittävää liikennettä muilta kuin VR:ltä (ja niiltä venäläisfirmoilta, joiden kanssa VR tekee yhteistyötä), sellainen liikenne on laitonta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #47 : Lokakuu 24, 2010, 17:25:35 »

Sibeliuksen ja Repinin yhteenlaskettu kapasiteetti on siis 441.

Sm6:n paikkamäärä on hollannikielisen wikipedia-artikkelin mukaan 309. Kaksi päivättäista Allegroa nostaa kapasiteetin siis 618:aan, joka on 40% enemmän kuin nykyinen 441.
Neljällä päivittäisellä vuorolla paikkamäärä on 1236, viidellä 1545. Tuollaiset luvut ovat kolmisen kertaa nykyinen kapasiteetti.
Jos lasketaan nykyiseen kapasiteettiin mukaan myös Tolstoi, saadaan kapasiteetiksi 657, johon nähden tulevaisuuden allegro-kapasiteetti tulee olemaan noin tuplat. Mutta Tolstoin matkustajistapa jää Pietariin vain murto-osa. Ehkä saapumisaika 1:40 ei ole se kaikkein ihastuttavin, kun junan myöhästyessä vartin ei enää ehdi oikealle puolelle Nevaa..

Mun on vaikea ymmärtää, että mistä Karelian Trains aikoo kaivaa tuollaisen määrän lisämatkustajia, jos hinnat nousevat noinkin paljon.
Pidetään samalla mielessä, että marsulla pääsee välin Pietari-Helsinki halvimmillaan kympillä, ilman neuvottelutaitojakin hintaan 25€..
Toisaalta, KT ei ole VR. VR:n on vaikea kuvitella laskevan hintojaan, mutta KT saattaisi niin kummasti tehdäkin. Mikään mahdottomuus matkustajamäärän tuplaantuminen nimittäin ei ole, kunhan hinnat saadaan tuosta nykyisestä laskettua.
Paljon pitempi Sapsan-matka Pietariin maksaa kolmasosan vähemmän ja Sapsan on sekin aivan omaa luokkaansa hintatasonsa osalta.
Ainakin venäläisille turisteille tuollainen hinta siis toimisi jo pelotteena. Ja pelkillä liikematkustajilla ei matkustajamääriä tuplata saati kolminkertaisteta.


Allegron paikkaluku on 352 + 2 pyörätuolipaikkaa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #48 : Lokakuu 25, 2010, 11:49:14 »

Allegron paikkaluku on 352 + 2 pyörätuolipaikkaa.

Saisiko tähän lähteen, niin voisi korjata wikiin?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #49 : Lokakuu 26, 2010, 00:42:29 »

http://www.russia-ic.com/news/show/10877/

Lainaus käyttäjältä: Russia-InfoCentre
Russian Railways lobby for a bill about visa-free residence in St. Petersburg for foreigners, arriving to St. Petersburg by Allegro high-speed train. It will be a document, identical to one about ferry boat passengers, coming to St. Petersburg not longer than for 3 days.
     
      The new law is supposed to stimulate passenger flow between Russia and Finland. Moreover, a possibility to connect St. Petersburg with other regions of Finland is being discussed now.
     
      It is a reminder that Allegro trains St. Petersburg-Helsinki begin running on the December, 12, 2010. The trip will take 3, 5 hours instead of 6 hours 18 minutes of ordinary trains. High speed on the Russian territory will be 200 km/h and 220 km/h on the territory of Finland.
     
      From December Allegro will make 2 trips a day, in the summer of 2011 the number of services is supposed to be increase to 4 trips a day.

Tuo viisumivapaus voi hyvinkin toteutua, kun se kerran jo laivalla Helsingistä saavuttaessa on voimassa nytkin.
Se olisi hieno asia Hymyilee
Samalla tuo tekisi Allegrosta tavallaan paljon halvempi kuin mitä se 82€ hinnallaan nyt on, koska viisumikustannukset putoaisivat pois lyhyiltä matkoilta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Allegro aloittaa joulukuussa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina