Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Pasila-Riihimäki parantamisen yleisötilaisuus: Järvenpää-talo, Järvenpää  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« : Elokuu 03, 2011, 09:55:52 »

Liikennevirasto on aloittanut yleissuunnitelman laatimisen Pasila–Riihimäki-rataosuuden liikenteellisen välityskyvyn parantamisesta. Hankkeesta on aiemmin valmistunut alustava yleissuunnitelma syyskuussa 2010 ja ympäristövaikutusten arviointi helmikuussa 2010.

Lisätietoa aiemmista suunnitelmista Valmistuneet > Pasila–Riihimäki

Yleissuunnitelma
Helsinki–Riihimäki rataosan välityskyvyn nostamishanke on suunniteltu jaettavaksi kahteen toteutusvaiheeseen, jotta ensimmäinen vaihe saataisiin aloitettua mahdollisimman aikaisin. Ensimmäisessä vaiheessa toteutettavan ohitusraideosuuden Kytömaa–Jokela sekä liikennepaikkamuutosten käyttöönoton myötä välityskyky nousee merkittävästi Pasila–Riihimäki-välillä. Lisäksi liikennepaikkamuutoksilla ja Hyvinkää–Riihimäki-tavaraliikenneraiteella parannetaan junaliikenteen täsmällisyyttä ja vähennetään häiriöherkkyyttä. Ensimmäisen vaiheen toimenpiteiden myötä mahdollistetaan kolmas tunnittainen lähijuna Riihimäelle.
Laadittavan ensimmäisen toteutusvaiheen yleissuunnitelman sisältöön kuuluvat Tikkurilan vaihde- ja raiteistomuutokset, Hyvinkään vaihdemuutokset, Keravan tavaraliikenteen lisäraide Sköldvikin raiteelle, Riihimäen henkilöratapihan rata- ja vaihdemuutokset sekä laiturimuutokset ja hissin toteuttaminen. Lisäksi suunnitellaan muutokset linjaosuudella toteuttamalla Kyrölän ja Purolan väliset lisäraiteet ja Hyvinkää–Riihimäki välin tavaraliikenneraide.


Vuorovaikutteisuus hankkeessa
Työn aikana järjestetään kaksi yleisötilaisuutta Järvenpäässä, Hyvinkäällä ja Riihimäellä. Ensimmäisissä tilaisuuksissa kerrotaan suunnitteluvaiheen käynnistymisestä ja sisällöstä. Jälkimmäisissä tilaisuuksissa esitellään suunnitelmaluonnoksia. Alueen asukkaiden, maanomistajien ja muiden asiasta kiinnostuneiden on mahdollista antaa palautetta suunnitelmista yleisötilaisuuksissa sekä sähköisesti karttapalautejärjestelmän avulla. Ensimmäiset yleisötilaisuudet pidetään Järvenpää-talossa Järvenpäässä 9.8.2011 klo 18–20, Hyvinkäällä Laurean AMK:ssa 11.8.2011 klo 18–20 ja Riihimäen lukiossa 15.8.2011 klo 18–20.

Palautetta hankkeeseen liittyen voi antaa yleisötilaisuuden lisäksi myös karttapalautejärjestelmän avulla. Linkki järjestelmään tulee näille sivuille ensimmäisten yleisötilaisuuksien jälkeen.

Aikataulu
Hankkeen yleissuunnitelma valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2012. Hankkeen suunnittelu jatkuu hankkeessa toteutettavien toimenpiteiden osalta myöhemmin rata- ja rakentamissuunnitteluna. Rakennustyöt pääsevät alkamaan ensimmäisten kohteiden osalta aikaisintaan vuonna 2014.

Lähde:
http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/pasila_riihimaki

* * *

Järvenpää-talo
Hallintokatu 4
04400 Järvenpää

Sijaitsemme hyvien kulkuyhteyksien varrella:

Rautatieasema 100 m
Linja-autoasema 500 m
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #1 : Elokuu 12, 2011, 14:27:46 »

Tiedustellaan, että onko joku käynyt paikalla näissä Järvenpään tai Hyvinkään tilaisuuksissa? Jos on, niin mitäs tilaisuudesta on kerrottavaa?
tallennettu
Jarmo Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #2 : Elokuu 12, 2011, 18:48:10 »

Lainaus
KESKI-UUSIMAA  Liikennevirasto suunnittelee suuria parannuksia Pasilan ja Riihimäen välille. Keskiuusmaalaisille konkreettisimmat muutokset ovat lisäraiteet Keravalle je Kyrölä-Purola-välille.

Tiistaina järjestettyyn yleisötilaisuuteen osallistui kymmeniä ihmisiä, jotka suhtautuvat hankkeeseen varauksella. Hankkeen suunnittelu valmistuu ensi keväänä ja syyskuusta lähtien Liikennevirasto ottaa käyttöön karttapalautejärjestelmän internetsivuilleen. Järjestelmän avulla asukkaat voivat jättää oman kotinsa kohdalle palautteen, jonka toivovat Liikenneviraston huomioivan hankkeen suunnittelussa.
http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/65410-liikennevirasto-kaavailee-lisaraiteita-keski-uudellemaalle
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #3 : Elokuu 14, 2011, 21:39:03 »

Taisin olla ainoa rautatieharrastaja Järvenpään tilaisuudessa. Siinä kuvattiin Power Point -esityksenä valmistunut alustava yleissuunnitelma hankkeen ykkösvaiheesta. Sen jälkeen pääsi katselemaan suunnitelmakarttoja, joissa neliraiteinen oli koko Kerava - Riihimäki -osuus, vaikka se ei ykkösvaiheeseen kuulu eikä kakkosvaiheeseenkaan. Yleisö sai esittää kysymyksiä missä kohtaa esitystä tahansa. Hankkeen ykkösvaiheeseen kuuluvat: Tikkurilan etelä- ja pohjoispään vaihdemuutokset, tavaraliikenteen lisäraide Vuosaaren radan päästä Keravan aseman raiteelle 6, tavaraliikenteen lisäraide Keravan asemalta Kytömaalle, läntinen lähiliikenneraide Kyrölästä Purolaan, läntisen ja itäisen lähiliikenneraiteen jatkaminen Purolan eteläpuolelta pohjoispuolelle sekä tavaraliikenneraide Hyvinkään - Hangon -radalta Korttion ratapihalle. Viime mainittu ylittää pääradan Monnin pohjoispuolella. Lisäys: Hankkeen ykkösvaiheeseen kuuluu myös Riihimäen laiturien korotukset ja hissi ykkösraiteen laiturille.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2011, 21:58:47 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Pasila-Riihimäki parantamisen yleisötilaisuus: Järvenpää-talo, Järvenpää  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina