Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25 | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2462


« Vastaus #525 : Lokakuu 22, 2011, 19:27:52 »

Jarmon juttuun ja sitä seuranneisiin kommentteihin lisäisin, että linja-autoissa on rahastava henkilö jokaista suunnilleen VR:n vaunun kokoista yksikköä kohti. SJ:llä on Tukholma-Malmö-välillä konduktööri tai lipuntarkastaja aina kahta vaunua kohti, mutta hyvin he selviävät kahdestakin vaunusta, koska ei tarvitse ajaa siinä ohessa. Sekä SJ (vain henkilöliikennettä) että linja-autot ovat voitollisia, joten luulisi myös VR:n pystyvän hieman lisäämään junahenkilökuntaansa. Ainakin, jos junat hinnoiteltaisiin niin, että ne ajaisivat jokseenkin täysinä kuten läntisessä naapurimaassa.
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #526 : Lokakuu 22, 2011, 20:14:17 »

Satakunnan Liikenteen palveluja ... Huittisissa kuulutukset ...

Vieläköhän närpiöläiset ovat tyytymättömiä siihen, että tämän ruotsinkielisen kunnan keskustaajamaan saapuvissa Satakunnan Liikenteen autoissa kuulutetaan vain suomeksi?
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #527 : Lokakuu 23, 2011, 11:35:55 »

Valitettavasti kirjoituksessani, huumoria ei ole yhtään, sellaisena sitä ei pidä ymmärtää. Huumoria siinä ei voi olla, koska minulle huumorin lahjoja ei suotu, siksi huumoriakaan ei kirjoituksessa ole.

Huumorihan on sellainen laji että, sitä joko on tai ei ole, se on vähän samanlainen ominaisuus kuin ”pelisilmä”, sitäkin on tai sitten ei. Huumoria ei voi opiskella, tai tietenkin voi mutta tulokset ovat olemattomat, yhtä tyhjän kanssa. Myöskään huumoria ei saa Copypastella, vaikka tietäisi ja taitaisi kaikki näppäin yhdistelmät ja hienot Englanninkieliset termit, tässä tapauksessa, tallennus ei valitettavasti toimi, monessa muussa asiassahan, Copypaste toimii erinomaisesti, vaikka itse asiasta ei ymmärtäisi yhtikäs mitään.  Virnistää

Topi, hersyttelit lipunostoa aivan liian pitkälle. En halua asioida veturissa lippuasioissa, tuskin kovin monet muutkaan ”asiakkaanne”, ainakaan jatkuvasti. Vaunusta lippuni, tarvittaessa haluaisin ostaa - konnarilta – ammattilaiselta. Eikö lipunmyynti, kuitenkin ole ammattimiesten / -henkilöiden hommaa?

Mielestäni edestakaisia, turhanpäiväisiä askelia tulee aivan liikaa jos veturista lippuni kävisin ostamassa, varsinkin jos kyseessä on P 265 ja päivävaunussa matkustaisin. Mitenkä tälläinen, kenkiäkin kuluttava puuhastelu, istuisi edustamasi yrityksen Eko-sabluunaan?

Se vielä nyt uupuisi, että veturista lippu pitäisi käydä ostamassa. Saatetaanhan tämäkin vielä nähdä kun ”asiakaslähtöisestä” monopooli yhtiöstä on kyse ja ”lumilapio henkilöt” ymmärtävät ja kaiken tukensa antavat toiminnalle.

Minulle ei olisi minkäänlaisia ongelmia, ostaa ”kiskobussin” kuljettajalta matkalippua, pitäisin sitä jopa hyvin luontevana tapana. Dm 12 vaunuissahan, se ei voi jouheasti toimia, johtuen ovi järjestelystä. Ketkähän olivatkaan päättämässä kun kyseiset vaunut tilattiin ja ovisysteemi hyväksyttiin, ilmeisesti hyvin osaavat, avarakatseiset ”ammattilaiset” olivat asialla? 

Jos kuljettajakin myisi lippuja, kahdella tai useammalla vaunulla ajettaessa, kuski hoitaisi ekan tarvittaessa ja konnari loput vaunut, tällä systeemillä jopa lipputilityksetkin saattaisivat kasvaa.

Menneinä kesinä, kun Heinävedeltä lähti Pieksämäen suuntaan ja vaunuja oli kaksi ja kun, matkustajia tuli ”runsaasti” Heinävedeltä ja molempiin vaunuihin jakaantuivat, konnari pystyi rahastamaan vain toisen vaunut ja kun oikein hyvin kävi, Varkaudesta tuli vielä runsaammin väkeä ja konnari hoiti samassa vaunussa tehtäviään, niin kyyti ei maksanut Pieksämäelle mitään. Tälläisestä yllättävästä edusta ei tietenkään, voi mieltään pahoittaa. Samanlainen ”herkkuväli” on Karjaa Hanko kun matkustajia on ”sopivasti”. No, tottahan tämä ei ole, ei sinne päinkään, vaan ja ainoastaan, pelkää uneksintaa ilmaisista matkoista.

Aikanaan H 667/668 kuljettaja myi liput matkan aikana, Rovaniemen asemalla konnari tarkasti liput junan lähtiessä ja jäi asemalle. Kirkonkankaalta kun nousi kyytiin, silloin kuski rahasti, muistini mukaan mitään ongelmia ei ollut maksajalla eikä kuljettajalle, näppylöitä en ainakaan muista saaneeni. Ilmeisesti kuljettajakaan ei kokenut rahastusta ylivoimaisena ja ammattitaitoaan alentavana tehtävänä, koska ajoi H/P 64 illalla etelään. Kun kuskilta kauniisti pyysi: Kävisikö mitenkään, pysähdys Outo-ojalla, joka silloin oli virallisesti lopetettu seisake. Ylimääräinen pysähdys, sopi kuskille hyvin ja takas, ihmisten ilmoille tultiin samalta ”pysäkiltä”. Kuski antoi päälliskaupaksi, yksinkertaisen ja helpon ohjeen, miten kyytiin päästään, olette siinä ratavarressa ja kättä heilautatte, kyllä me nähdään. No, tämä oli silloin ja nyt on nyt.

Eivätköhän Konnarit toimi annettujen ohjeiden ja määräysten mukaan, olettaisin näin olevan ”palvelumaksujenkin” suhteen? Olettaisin myös, että konnarit eivät ole yksin päättäneet ”palvelumaksusta” ja varsinkaan palvelumaksu sanan käytöstä. Oletettavasti päätöstä tehtäessä, mukana on ollut ”herratornin” väkeä, vai olisiko niin, että se joukko, aivan yksin päätti asiasta? Olisihan se hyvin erikoista jos olisivat ulkoistaneet päätöksenteon esim. konnarien työhuonekunnalle, jossa asia olisi päätetty huutoäänestyksellä, tuskin kuitenkaan näin on edes teillä?

Kirjoitustani ei pidä ottaa, aivan henkilökohtaisesti, että ”minä – konnari” olen tämän kaiken takana, minun syyni ja vikani koko soppa. Organisaation ”vika” tämä on, ei yksittäisen henkilön. Kertoessani miten jouheasti hommat hoituvat linja-auton kuljettajilta, näkemykseni perustuu, pelkästään omiin matkakokemuksiin busseilla, sellainen MUTU-tuntuma ei muuta.

On oletettavaa että, Satakunnan Liikenteessä organisaatio ja sen toiminta on hyvällä mallilla, jos he toistuvasti onnistuvat ja eivätkä selittele. Liikennehän kuuluu taas Koiviston-Auto Yhtymään ja on ilmeistä, että siellä homma toimii myös ”hienosti”, jos katsotaan miten yritys on edennyt viime vuosikymmeninä.

Samantyylistä säätila ym. selittelyä kun VR nykyisin suoltaa, esiintyi eri SOK:ssa osuuskaupoissa 70 ja 80-luvuilla, syy epäonnistumisiin, pääsääntöisesti oli sää, se oli aivan liian lämmin, tai kylmä, liian kostea, tai kuiva, koskaan se ei ollut sopiva, joitakin harvoilla kavereilla ei sääongelmia ollut, niillä oli aina sopiva keli ja jos heidän hommansa ei pelannut, säätä he eivät syyttäneet. Ja tätä sää-asiaa jauhettiin jokaisessa viikkopalaverissa ja luonnollisesti, koko kuukauden ”sää syyt” käsiteltiin kuukausipalaverissa.

Jossakin vaiheessa, olisiko ollut aivan pakon sanelema asia, että säätä ei voida loputtomiin syyttää, vaan, hommiin on ruvettava aivan erilaisella otteella. Sielläkin oli runsaasti vanhoja arvoja, joillekin ne olivat ”saavutettuja ja pyhiä koskemattomia etuja” joita vaalittiin, joiden kanssa puuhasteltiin ja työtunteja runsaasti käytettiin. Muutoshan siellä lopuksi käynnistyi, helppo ja yksinkertainen se ei ollut, eikä aivan kuukaudessa, eikä ihan vuodessakaan läpi mennyt.

Nythän siellä homma toimii ja logistiikka pelaa ilman ”sääongelmia”. Asiakkaatkin ovat todennäköisesti hyvin tyytyväisiä lopputulokseen, jos katsotaan heidän nousevaa markkinaosuuttaan. He ymmärsivät muutoksen tarpeellisuuden ja koska he halusivat sen ihan oikeasti, tekivät ja toteuttivat sen myös!

Oletteko katsoneet, osuuskaupasta saatavaa ostoskuittia? Sielläkään ei ole eritelty kassan ”palvelumaksua”, kyllä se sisältyy loppusummaan mutta ei eriteltynä!

Eiköhän suomessa, kaikilla yrityksillä ole jonkin sortin palvelumaksu käytössä, se sisältyy vain tuotteiden loppuhintaan ja tyytyväinen asiakas ei edes ymmärrä, että siellä on palvelumaksu mukana.

Toiset osaavat ja oivaltavat, toiset taas eivät. Mikähän siinäkin oikein on, että toiset oivaltavat, miten pitää ja on syytä toimia?  Pyörittää silmiään

Edistysmielisessä E-osuuskauppa liikkeessä, ilmeisesti halusivat, vaalia ja ylläpitää perinteisiä arvoja ja säistä narista. Halua muutokseen, toimintatapojen muuttamiseen ei löytynyt ja lopputuloksenhan me tiedämme mutta tunnustammeko vieläkään - todellista syytä tapahtuneeseen?

Toivotaan että, VR koe edistysmielisen E-osuuskauppaliikkeen kohtaloa, sekin saattaisi olla hyvin katkeraa.

Tyytymätön asiakas ei ole hyvä asiakas VR:kään, se voi pahansuopaisuudessaan olla entinen asiakas, vaihtoehtoja kyllä löytyy.  Epävarma

Tietenkin, isossa ja mahtavassa yrityksessä, voidaan kysyä ja tokaista, ja aivan vilpittömästi: Mitä sitten? Parempi on kun menet, etkä meinaa!

tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #528 : Lokakuu 23, 2011, 13:46:38 »

"Etsimääsi sivua ei löydy
 Yritä hetken kuluttua uudelleen. Pahoittelemme häiriötä.

VR.fi etusivu »"
jaahas eiku suoraan asiaan ja ilman lippua junaan..
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #529 : Lokakuu 23, 2011, 14:22:44 »

kulkeeko Joensuusta Helsinkiin IC:tä , en löytänyt muitakuin IC2:sia jossa lemmikkiosasto vaunussa 1, toisaalta lippu on myyty toimiston kautta eli jos väärään vaunuun myyty niin virhe vr:n eikä asiakkaan. Ja konduktööri kyykyttänyt asiakasta kunnolla. Tilannetaju näissä ollennaista, ei kaavamainen toiminta.

Joensuun ja Helsingin välillä kulkee ainoastaan InterCity ja Pendolino-junia matkustajaliikenteessä. Mikäli Toni luit jutun tarkasti läpi, niin löysit myös vastauksen kysymykseesi. Tässä se kuitenkin, jos et sattunut sitä havaitsemaan...

"Mies oli ostanut matkalipun Joensuun aseman tutulta lippukassan virkailijalta ja kertonut matkustavansa opaskoiransa kanssa. Hän myös kertoi virkailijalle haluavansa tiettyyn vaunuun ja tiettyyn loosiin, jota hän paljon matkustelevana tiesi aina käytetyn myös lemmikkiosastona."

Mikäli asiakas on pyytänyt paikan vaunusta 1, jota InterCity2-junissa käytetään lemmikkiosastona muttei InterCity-junissa niin tästä on päässyt syntymään koko tilanne lehtitietojen perusteella.

Olisiko tilanne ollut mahdollista välttää, mikäli asiakas ei olisi esittänyt tätä pyyntöä "virheelliselle paikalle"?
Verkkokauppa antaa seuraavaa tietoa, Joensuun IC-junan ensimmäisessä vaunussa on lemmikkiosasto eli eiköhän dogi ole tervetullut vaikka emäntä ei näkisikään..
Näkövammaisella vielä suurempi haaste hahmottaa näitä junakarttoja etc..
eli todella sekavaa..
IC:n kokoonpanossa vr:n mukaan lemmikkiosasto on 6:ssa vaunussa toisessa kuvassa.
eli vielä kerran todella sekavaa..!!! Kun kaikki Joensuu-Helsinki junat ovat InterCityjä ei siis IC2:sia.
eli itse en kyllä tietäis vr:n informaation perusteella mikä on oikein, se on ainoastaan varma että asiakas on väärässä kun tulee ongelma



* IC.png (40.79 kilotavua, 793x611 - tarkasteltu 696 kertaa.)

* ici.png (27.07 kilotavua, 546x128 - tarkasteltu 1144 kertaa.)
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #530 : Lokakuu 23, 2011, 14:54:47 »

Verkkokauppa antaa seuraavaa tietoa, Joensuun IC-junan ensimmäisessä vaunussa on lemmikkiosasto eli eiköhän dogi ole tervetullut vaikka emäntä ei näkisikään..
Näkövammaisella vielä suurempi haaste hahmottaa näitä junakarttoja etc..
eli todella sekavaa..
IC:n kokoonpanossa vr:n mukaan lemmikkiosasto on 6:ssa vaunussa toisessa kuvassa.
eli vielä kerran todella sekavaa..!!! Kun kaikki Joensuu-Helsinki junat ovat InterCityjä ei siis IC2:sia.
eli itse en kyllä tietäis vr:n informaation perusteella mikä on oikein, se on ainoastaan varma että asiakas on väärässä kun tulee ongelma

Sikäli tilannetta helpottaa, että vaunussa 1 (IC77/9 vaunussa 11) nämä "lemmikkipaikat" ovat aina punaisella eli varattuina varapaikoiksi merkinnästä johtuen. Tämän vuoksi voidaan olettaa, että asiakas ei saa ainakaan itse varattua paikkaa kyseisestä osastosta edes halutessaan. Kyseessä on kuitenkin selkeä epäkohta ja viestiä on laitettu jälleen eteenpäin... Näitä tilanteita kohdataan myös junissa silloin tällöin, koska Edb-vaunussa on kuitenkin lemmikkiosastoa kuvaava tarra ko. paikoilla. Hyvin ovat asiakkaat aina ymmärtäneet tilanteen, joten ei tästä(kään) nyt mitään iltapäivälehtien kaaosta pitäisi syntyä - tai no...
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #531 : Lokakuu 23, 2011, 17:29:47 »

Pilkkitaidot kehityy konnareilla ainakin junassa IC-55 kun yrittävät pilkkiä lukulaitteillaan älykännyköiden näytöiltä lippuja. Ei aina  näytä onnaavan, matkustajan pitää lukea koodi joka näpytellään sitten manuaalisesti.
Suuri uudistus, menestystarina ;-)
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #532 : Lokakuu 24, 2011, 18:19:06 »

Aamulehti: Onko VR myynyt kaksi lippua samalle paikalle?

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194702427309/artikkeli/onko+vr+myynyt+kaksi+lippua+samalle+paikalle+.html

Kun aikaisemmin kerroin huomanneeni että automaatista saa peruslipun paikaksi valittua extraluokan paikan, samalla huomasin että ilmeisesti jossain tilanteissa varatunkin paikan pystyi viemään maksuun asti. Olisi pitänyt ostaa sittenkin varattu paikka, kun VR kertoo että se ei ole mahdollista.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #533 : Lokakuu 25, 2011, 17:32:10 »

Ylen radiouutisissa oli runsas tunti sitten varsin osuva juttu siitä, miten vaikea on saada erilaisia palveluja, jos elää ns. tietoyhteiskunnan ulkopuolella, ilman verkkoyhteyksiä, ehkä tietokonettakin, ja muita laitteita. Uutisessa haastateltiin Kuluttajaliiton lakimiestä (-naista), joka käytti varoittavina esimerkkeinä siitä, miten ei ainakaan pidä toimia - yllättäen - Itellaa ja VR:ää. Junalippu-uudistuksen hän näki kuvastavan yksipuolisesti Helsinki-keskeistä työssä käyvän ihmisen ajattelutapaa ja kokemuspiiriä, josta käsin pidetään itsestäänselvyyksinä sellaisia asioita, jotka eivät monille sitä ole kuten verkkoyhteyksiä ja älypuhelimia.

Lippu-uudistus sai toimittajan suusta luonnehdinnan "surullisenkuuluisa".
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jukka Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #534 : Lokakuu 26, 2011, 08:25:23 »

Aamulehti: Onko VR myynyt kaksi lippua samalle paikalle?

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194702427309/artikkeli/onko+vr+myynyt+kaksi+lippua+samalle+paikalle+.html

Kun aikaisemmin kerroin huomanneeni että automaatista saa peruslipun paikaksi valittua extraluokan paikan, samalla huomasin että ilmeisesti jossain tilanteissa varatunkin paikan pystyi viemään maksuun asti. Olisi pitänyt ostaa sittenkin varattu paikka, kun VR kertoo että se ei ole mahdollista.

Voin lähes poikkeuksetta sanoa jokaisessa "päällekkäismyyntitapauksessa" että jommallakummalla matkustajalla on väärä lippu Hymyilee Näin se nyt vaan on. Joko junan nro, päivämäärä, vaunu tai paikkanro on väärä. Matkustaja ei sitä pääsääntöisesti tunnusta omaksi kömmähdykseksi, mutta näin se on. Lähes poikkeuksetta. On erittäin harvinaista, että olisi päällekkäin myyty samat paikat. Lukemattomia kertoja on tultu kyllä väittämään, että vr on myynyt saman penkin kahteen kertaan, mutta vielä kertaakaan en ole oikeasti sellaista todistanut.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #535 : Lokakuu 26, 2011, 08:46:21 »

Aamulehti: Onko VR myynyt kaksi lippua samalle paikalle?

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194702427309/artikkeli/onko+vr+myynyt+kaksi+lippua+samalle+paikalle+.html

Kun aikaisemmin kerroin huomanneeni että automaatista saa peruslipun paikaksi valittua extraluokan paikan, samalla huomasin että ilmeisesti jossain tilanteissa varatunkin paikan pystyi viemään maksuun asti. Olisi pitänyt ostaa sittenkin varattu paikka, kun VR kertoo että se ei ole mahdollista.

Voin lähes poikkeuksetta sanoa jokaisessa "päällekkäismyyntitapauksessa" että jommallakummalla matkustajalla on väärä lippu Hymyilee Näin se nyt vaan on. Joko junan nro, päivämäärä, vaunu tai paikkanro on väärä. Matkustaja ei sitä pääsääntöisesti tunnusta omaksi kömmähdykseksi, mutta näin se on. Lähes poikkeuksetta. On erittäin harvinaista, että olisi päällekkäin myyty samat paikat. Lukemattomia kertoja on tultu kyllä väittämään, että vr on myynyt saman penkin kahteen kertaan, mutta vielä kertaakaan en ole oikeasti sellaista todistanut.

Näinhän se varmasti on. Vuosien varrella käynyt parikin kertaa niin että kohdalleni on tultu sanomaan että tässä pitäisi olla paikkani, vaikka minullakin on ollut siihen paikka. Syynä ollut todellakin tuo väärä juna, vaunu tms. Kerran meinasin itsekin etsiä "omaa paikkaani" täydestä junasta, kunnes tajusin että paikkalippuni olikin siihen edelliseen junavuoroon.

Kuitenkin tuolloin automaattia pitkään räpläsin ja onnistuin saamaan ostoskoriin asti punaisella merkityn paikan.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #536 : Lokakuu 26, 2011, 10:52:05 »

Voiskos Vr kerrankin ottaa hyvää oppia Saksasta!

http://www.bahn.de/i/view/GBR/en/prices/germany/bahncard.shtml on todella fiksu tapa sitouttaa asiakas hienovaraisesti palvelun tuottajaan. Kun ostaa x1 summalla vuodeksi kortin, saa 25% kaikista matkoista ja x2 summalla 50% alennusta kaikilla matkoilla. Eikä missään vaiheessa mitään pakkoa.

Tämänkin systeemin vr varmaan ryssisi jollain ihmeen määräyksellä.

VIHJE VORGILAISILLE !!!!!!!!

OSTAKAA TUO BAHNCARD. SILLÄ SAA VR:N LIPPUJA NOILLA HALVENNUKSILLA. MUUTENKIN WWW.BAHN.DE MYY LIPPUJA VR.LLE HALVEMMALLA KUIN VR. JA AIKATAUTIEDOT OVAT PAAALJON KATTAVAMPIA. JOPA LAITURIEN NUMEROT KERROTAAN. JA LIPUILLA SAA POIKKEILLA NIIN PALJON KUIN LYSTÄÄ.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #537 : Lokakuu 26, 2011, 12:10:31 »

Voiskos Vr kerrankin ottaa hyvää oppia Saksasta!

http://www.bahn.de/i/view/GBR/en/prices/germany/bahncard.shtml on todella fiksu tapa sitouttaa asiakas hienovaraisesti palvelun tuottajaan. Kun ostaa x1 summalla vuodeksi kortin, saa 25% kaikista matkoista ja x2 summalla 50% alennusta kaikilla matkoilla. Eikä missään vaiheessa mitään pakkoa.

Tämänkin systeemin vr varmaan ryssisi jollain ihmeen määräyksellä.

VIHJE VORGILAISILLE !!!!!!!!

OSTAKAA TUO BAHNCARD. SILLÄ SAA VR:N LIPPUJA NOILLA HALVENNUKSILLA. MUUTENKIN WWW.BAHN.DE MYY LIPPUJA VR.LLE HALVEMMALLA KUIN VR. JA AIKATAUTIEDOT OVAT PAAALJON KATTAVAMPIA. JOPA LAITURIEN NUMEROT KERROTAAN. JA LIPUILLA SAA POIKKEILLA NIIN PALJON KUIN LYSTÄÄ.

Ei BC:llä kyllä pitäisi saada alennusta muista kuin DB:n junista (plus jotkut yhteydet, joiden suhteen on erityinen sopimus DB:n ja toisen operaattorin välillä).
Sen sijaan BC:hen kuuluu automaattisesti RailPlus-merkintä. RailPlus-merkinnällä saa muistaakseni 20% alennusta kaikista rajat ylittävistä matkoista. Tällaiseksi kelpaa esimerkiksi mikä tahansa Helsingistä tai Turusta lähtevä junayhteys silloin, kun kyseessä on todistettavisssa oleva vaihtoyhteys ulkomaille menevään laivaan, junaan tai bussiin tai toisinpäin.

RailPlussan voi kuitenkin hankkia myös itsenäisenä korttina VR:ltä ja sen hinta on halvempi kuin BC:n hinta, eli siihen ei saksalaisia tarvita. Kannattava esimerkiksi, jos on tapana käydä usein vaikka Tampereelta Tallinnassa.
En ole ihan varma, onnistuuko RP:n saaminen suomalaiselta tsaristisen palvelukulttuurin omaavilta tiskeiltä, mutta tuollaisia lippuja voi kuitenkin ostella muissa maissa liikkuessaan - yleensä myös näyttämättä etukäteen sitä Tallinkin lippua Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 110


« Vastaus #538 : Lokakuu 26, 2011, 13:03:24 »

Sveitsissä vastaava kortti on "Halbtax-Abo". Sillä saa sitten kulkea lähes kaikissa (!) julkisissa kulkuneuvoissa puoleen hintaan.

Ja kun aikataulut vielä menevät sopivasti yhteen on mukavaa mennä paikallisjunalla seuraavalle isommalle asemalle, jossa lyhyellä odotuksella voi vaihtaa kaukojunaan. Kaukojunasta hyppää sitten parin minuutin kuluttua lähtevään vuoristojunaan. Kun vuorelta tulee alas hypätään kohta lähtevään laivaan (tai bussiin, mutta valitsimme tällä kertaa laivan) joka järven toisessa päässä rannan kupeessa sopivasti asema josta kaukojunat eteenpäin lähtevät juuri sopivasti.

Lippu ostettu yhdestä luukusta sopivasti puoleen hintaan, neljä eri kuljetusyhtiötä eikä mitään ongelmia
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #539 : Lokakuu 26, 2011, 14:48:42 »

Tuukka und Andreas - panette vieläkin paremmaksi. Kohta joku ilmoittaa, että saa palkkaakin kun matkustelee VR:llä.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #540 : Lokakuu 26, 2011, 15:32:16 »

s][/s]

VIHJE VORGILAISILLE !!!!!!!!

OSTAKAA TUO BAHNCARD. SILLÄ SAA VR:N LIPPUJA NOILLA HALVENNUKSILLA. MUUTENKIN WWW.BAHN.DE MYY LIPPUJA VR.LLE HALVEMMALLA KUIN VR. JA AIKATAUTIEDOT OVAT PAAALJON KATTAVAMPIA. JOPA LAITURIEN NUMEROT KERROTAAN. JA LIPUILLA SAA POIKKEILLA NIIN PALJON KUIN LYSTÄÄ.
Kerrohan vielä, miten tuo on mahdollista käytännössä.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #541 : Lokakuu 26, 2011, 15:46:31 »

Sen kun tietäs. Hintatiettoakaan ei saa db:n sivulta, vaan sitä pitää erikseen kysyä.- Miten on, Tuukka?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #542 : Lokakuu 26, 2011, 22:03:27 »

Sen kun tietäs. Hintatiettoakaan ei saa db:n sivulta, vaan sitä pitää erikseen kysyä.- Miten on, Tuukka?

BC25 maksaa 57€, mutta sen saa 4kk ajaksi kokeilukäyttöön hintaan 25€.

BC50 maksaa 230€.

Ja loput hinnat täältä. Eli BC100 3800€ könttäsummana tai 350€/kk. Kelpais mulle, kunhan joku muu maksais Iskee silmää

EDIT: Niin, ja enkuksikin löytyy tietoa sekä tilauslomake: http://www.bahn.de/i/view/DEU/en/prices/germany/bahncard.shtml . Sen Order BahnCard -namiskan jälkeen pitää painaa nappia "To Book", jos haluaa voida valita pudotusvalikosta asuinmaakseen Suomen.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 913


« Vastaus #543 : Lokakuu 26, 2011, 22:20:43 »

Eli BC100 3800€ könttäsummana tai 350€/kk. Kelpais mulle, kunhan joku muu maksais Iskee silmää

Aikaisemminhan jos VR:n kausilipun osti vähintään tietylle kilometrimäärälle, niin se kelpasi millä hyvänsä välillä. En onnistunut löytämään VR:n uusilta sivuilta, vieläkö tällainen mahdollisuus on olemassa. En myöskään muista, paljonko se tuli aiemmin maksamaan.

Onko kellään tietoa nykytilanteesta tai muistikuvia vanhasta?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #544 : Lokakuu 26, 2011, 22:25:53 »

Todennäköisesti kyseessä tässä opaskoira tapauksessa on ollut näkövammaisen asiakkaan pyrkiminen InterCity-junassa vaunuun 1 paikoille 53-64. Nämä paikat ovat InterCity2-junissa lemmikkipaikkoja, mutta InterCity-junissa konduktöörin varapaikkoja. InterCity-junissa lemmikkipaikat sijaitsevat vaunussa 6 avo-osastossa, jonka lisäksi opas- tai avustajakoiran kanssa matkustajilla on oikeus käyttää ensimmäistä hyttiä.
Mielenkiintoista, että lipunmyynti on myynyt paikan väärään vaunuun, vaikkakin erikseen pyytämällä. Jos Edb-vaunun mainittuja paikkoja kuitenkin IC2-junissa käytetään lemmikkipaikkoina, ei siitäkään kenellekään olisi mitään haittaa koitunut, vaikka matkustaja olisi päästetty haluamaansa paikkaan. Voihan olla, että esim. joensuulainen konduktööri ei koskaan työskentele IC2-junissa eikä tiedä, että IC2-junissa lemmikkipaikat ovat Edb-vaunussa. Kaikenlaista sotkua sitä saadaankin aikaan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #545 : Lokakuu 26, 2011, 22:27:39 »

Eli BC100 3800€ könttäsummana tai 350€/kk. Kelpais mulle, kunhan joku muu maksais Iskee silmää

Aikaisemminhan jos VR:n kausilipun osti vähintään tietylle kilometrimäärälle, niin se kelpasi millä hyvänsä välillä. En onnistunut löytämään VR:n uusilta sivuilta, vieläkö tällainen mahdollisuus on olemassa. En myöskään muista, paljonko se tuli aiemmin maksamaan.

Onko kellään tietoa nykytilanteesta tai muistikuvia vanhasta?

VR:n nettisivujen mukaan kausilippu Helsinki-Rovaniemi maksaa vuodeksi 9446,21 €.
Jos sen ostaa käyväksi vain pika- ja taajamajuniin, hinnasta putoaa puolisentoista tonnia pois.

Miksiköhän VR ei halua sellaisia asiakkaita, jotka olisivat valmiit kokonaan luopumaan yksityisautostaan junien hyväksi?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #546 : Lokakuu 26, 2011, 23:07:55 »

Eli BC100 3800€ könttäsummana tai 350€/kk. Kelpais mulle, kunhan joku muu maksais Iskee silmää
Aikaisemminhan jos VR:n kausilipun osti vähintään tietylle kilometrimäärälle, niin se kelpasi millä hyvänsä välillä. En onnistunut löytämään VR:n uusilta sivuilta, vieläkö tällainen mahdollisuus on olemassa. En myöskään muista, paljonko se tuli aiemmin maksamaan.
Onko kellään tietoa nykytilanteesta tai muistikuvia vanhasta?
VR:n nettisivujen mukaan kausilippu Helsinki-Rovaniemi maksaa vuodeksi 9446,21 €.
Jos sen ostaa käyväksi vain pika- ja taajamajuniin, hinnasta putoaa puolisentoista tonnia pois.
Miksiköhän VR ei halua sellaisia asiakkaita, jotka olisivat valmiit kokonaan luopumaan yksityisautostaan junien hyväksi?

"Kaikkien ratojen lipun", 500 km tariffilla, hinta oli kesällä 2007 seuraavanlainen 30 päivän lippuna:
Taajamajuna 489,30 e
Pikajuna 507,50 e
Intercity 533,90 e
Pendolino 600,90 e

Vuoden hinta oli tuolloin 10-kertainen eli halvimmillaan 4893 - 6009 euroa.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #547 : Lokakuu 26, 2011, 23:59:50 »

[[/quote]

Täydennyksenä vielä: BC 50 maksaa lapsille, alle 27 vuotiaille opiskelijoille sekä 60 vuotta täyttäneille vain 115€.



tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #548 : Lokakuu 27, 2011, 00:45:02 »

Peruslipulla muuten ei enää pääse ikävämmällä materiaalilla päällystetyille penkeille. Yritin tänään lippuautomaatista niitä valita (koska vaikka istuimet ovatkin ikävät, ilmainen tee on ihan jees Hymyilee), mutta niinpä olivat kaikki istuimet punaisia. Lienikö koko Edb:n yläkerta loppuunmyyty? Näyttää kieltä

Hoksasin myöskin, mitä se "Joustava"-lipun joustavuus on. Se on sitä, että matkustajalla on halutessaan vapaus matkustaa ykkösluokan lisäksi myös kakkosluokassa. Melkoista joustavuutta!
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 545


« Vastaus #549 : Lokakuu 27, 2011, 07:22:16 »

Maamme rautateiden 125-vuotisjuhlallisuuksiin kuului mm. maksullinen Raileri-kortti, jolla sai alennusta kotimaan junamatkoista vuoden 1987 aikana. Kortin hinta oli muistaakseni viidenkympin (FIM) luokkaa. Onkohan jotain vastaavaa tulossa ensi vuonna?

Lisäksi jonnekin 1980-luvun puoliväliin saakka oli myynnissä VR:n alennuskortti, jolla taisi saada 25 %:n alennuksen, mutta siihen sisältyi rajoituksia viikonloppuisin ja juhlapyhinä.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina