Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Edo-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 21 | Siirry alas Tulostusversio
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #400 : Elokuu 12, 2013, 07:57:34 »

Osa IC2-junista on jo saanut Ed-vaunun myyntinumerolta 1. Tänään oli liikenteessä erikoisia kokoonpanoja, kun vaunujärjestys olikin pohjoiseen/länteen mennessä veturi + Ed 1 + Ed 5 + Ed 4 + Edfs 3 + Edb 2.
Eilen IC2 85:ssa oli viimeisenä vaununa punainen Ed. Millonkohan viimeksi ollut punainen vaunu IC2-junien viimeisenä, siirtoja lukuunottamatta tietysti?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #401 : Elokuu 12, 2013, 08:15:58 »

Osa IC2-junista on jo saanut Ed-vaunun myyntinumerolta 1. Tänään oli liikenteessä erikoisia kokoonpanoja, kun vaunujärjestys olikin pohjoiseen/länteen mennessä veturi + Ed 1 + Ed 5 + Ed 4 + Edfs 3 + Edb 2.
Eilen IC2 85:ssa oli viimeisenä vaununa punainen Ed. Millonkohan viimeksi ollut punainen vaunu IC2-junien viimeisenä, siirtoja lukuunottamatta tietysti?

Parittomien junien viimeisenä varmaankin, ja tämäkin Tampereen tai Kouvolan eteläpuolella?
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #402 : Elokuu 12, 2013, 09:38:04 »

Osa IC2-junista on jo saanut Ed-vaunun myyntinumerolta 1. Tänään oli liikenteessä erikoisia kokoonpanoja, kun vaunujärjestys olikin pohjoiseen/länteen mennessä veturi + Ed 1 + Ed 5 + Ed 4 + Edfs 3 + Edb 2.
Eilen IC2 85:ssa oli viimeisenä vaununa punainen Ed. Millonkohan viimeksi ollut punainen vaunu IC2-junien viimeisenä, siirtoja lukuunottamatta tietysti?

Parittomien junien viimeisenä varmaankin, ja tämäkin Tampereen tai Kouvolan eteläpuolella?
Pieni virhe tuli tuohon edelliseen kommenttiin, Helsingistä lähteviä junia tarkoitin Iskee silmää
tallennettu
Toni Aitta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #403 : Elokuu 12, 2013, 12:57:13 »

Noin 11:30 kävi Espoossa kääntymässä joku koeajo runko, Edo 28603 oli toisessa päässä.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 494


« Vastaus #404 : Elokuu 12, 2013, 14:25:55 »

Noin 11:30 kävi Espoossa kääntymässä joku koeajo runko, Edo 28603 oli toisessa päässä.
Mikäs veturi oli rungossa?
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2595


« Vastaus #405 : Elokuu 12, 2013, 14:46:44 »

Kello kymmenen lähti Turusta juna 952, jossa oli Edo 28603 ja työntämässä Sr2 3236.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Toni Aitta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #406 : Elokuu 12, 2013, 16:53:25 »

Noin 11:30 kävi Espoossa kääntymässä joku koeajo runko, Edo 28603 oli toisessa päässä.
Mikäs veturi oli rungossa?

En ehtinyt nähdä kuin että oli Sr2.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #407 : Elokuu 12, 2013, 17:39:15 »

Kello kymmenen lähti Turusta juna 952, jossa oli Edo 28603 ja työntämässä Sr2 3236.

Klo 12.35 seisoi Helsingissä raiteella 13 runko, jossa oli Edo 28603.
tallennettu
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #408 : Elokuu 12, 2013, 22:45:32 »

Kello kymmenen lähti Turusta juna 952, jossa oli Edo 28603 ja työntämässä Sr2 3236.

Klo 12.35 seisoi Helsingissä raiteella 13 runko, jossa oli Edo 28603.

Runko lähti takaisin Turkuun 13:05. Viereiselle raiteelle saapui ilmeisestikin Turusta Sr2-työntöinen Edolla ohjattu juna.
tallennettu
Dennis Rolin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« Vastaus #409 : Elokuu 13, 2013, 20:21:01 »

Tänään aamulla koko vihreä IC2 juna nähty Masalassa menossa kohti Turkua. Vetotehtävissä Sr2, toisessa päädyssä Edo. Nähty kämpän ikkunasta joten numeroista ei tietoa. Eilisistä viesteistä päätellen todennäköisesti vetotehtävissä Sr2 3236 ja Edo 28603.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #410 : Elokuu 13, 2013, 21:26:42 »

Tänä aamuna (13.8.) IC2 943:n vaunujärjestys oli melko omituinen. Numerot olivat oikeassa järjestyksessä, mutta ne olivat 0-4 eivätkä 1-5 kuten käsitykseni mukaan 12.8. lähtien piti oleman. Vaunujärjestys keulasta alkaen oli Sr2 + Ed + Edfs + Edb + Ed + Edo. Extra-luokan vaunu oli siis keskellä junaa eivätkä Edo-paikat olleet myynnissä. Vaunuun 1  lipun ostaneet saivat paikan Ed-vaunusta siitä huolimatta, että Edo oli matkassa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2013, 22:30:53 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #411 : Elokuu 13, 2013, 22:02:50 »

Tänä aamuna (13.8.) IC2 943:n vaunujärjestys oli melko omituinen. Numerot olivat oikeassa järjestyksessä, mutta ne olivat 0-4 eivätkä 1-5 kuten käsitykseni mukaan 12.8. lähtien piti oleman. Vaunujärjestys keulasta alkaen oli Sr1 + Ed + Edfs + Edb + Ed + Edo. Extra-luokan vaunu oli siis keskellä junaa eivätkä Edo-paikat olleet myynnissä. Vaunuun 1  lipun ostaneet saivat paikan Ed-vaunusta siitä huolimatta, että Edo oli matkassa.
Sr1 ? Mitä lie hyötyä Edosta jos Sr1 vetää, taida muuta kuin toimia vaununa silloin.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #412 : Elokuu 13, 2013, 22:30:18 »

Tänä aamuna (13.8.) IC2 943:n vaunujärjestys oli melko omituinen. Numerot olivat oikeassa järjestyksessä, mutta ne olivat 0-4 eivätkä 1-5 kuten käsitykseni mukaan 12.8. lähtien piti oleman. Vaunujärjestys keulasta alkaen oli Sr1 + Ed + Edfs + Edb + Ed + Edo. Extra-luokan vaunu oli siis keskellä junaa eivätkä Edo-paikat olleet myynnissä. Vaunuun 1  lipun ostaneet saivat paikan Ed-vaunusta siitä huolimatta, että Edo oli matkassa.
Sr1 ? Mitä lie hyötyä Edosta jos Sr1 vetää, taida muuta kuin toimia vaununa silloin.
Kiitos huomautuksesta. Toki veturina oli Sr2. Korjasin sen myös alkuperäiseen kommenttiini.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #413 : Elokuu 14, 2013, 07:05:41 »

Tänä aamuna (13.8.) IC2 943:n vaunujärjestys oli melko omituinen. Numerot olivat oikeassa järjestyksessä, mutta ne olivat 0-4 eivätkä 1-5

Vastaa junahenkilökunnalle annettua ennakkotietoa, jonka mukaan vaunut kulkevat aluksi nollavaununa ja että niissä saa matkustaa, mutta niihin ei myydä paikkoja.
Ymmärtäisin ideana olevan, että näin vaunun jättäminen junasta pois aiheuttaa mahdollisimman vähän haittaa. Matkustajien mukavuudella ei haluta lähteä pelleilemään; uudessa kalustossa voi vielä olla lastentauteja.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #414 : Elokuu 14, 2013, 08:09:48 »

Vastaa junahenkilökunnalle annettua ennakkotietoa, jonka mukaan vaunut kulkevat aluksi nollavaununa ja että niissä saa matkustaa, mutta niihin ei myydä paikkoja.

Juuri näin, mutta eräiden arveluiden/tietojen mukaan maanantaina piti alkaa normaaliliikenne noilla, eli vaunuun olisi myyty lippujakin - ja tätä tuossa ylempänä ihmetellään. Mutta kaikesta päätellen näin ei ole vielä tapahtunut.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 888


« Vastaus #415 : Elokuu 14, 2013, 12:12:43 »

Tänään 14.8.2013 seisoi IC 942 (Turku-Helsinki) Espoon asemalla raiteella 2 yli puoli tuntia myöhästyneenä , ja jatkoi matkansa vasta n klo 07:50 veturi työntäen. Myöhästymisen syyksi kerrottiin monitoreissa "tekninen vika". Myöhästyminen myöhästytti myös muita junia, mm Karjaalta tulevaa Y-junaa joka päästettiin IC:n ohi sekä E-junaa joka pääsi lähtemään vasta IC:n jälkeen, molemmat raiteen 3 kautta.

Sama runko taisi palata takaisin Helsingistä Turkuun IC 949:ssä, Edo viimeisenä vaununa.

t. Rainer

tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #416 : Elokuu 14, 2013, 12:25:32 »

En ole tutkinut tilannetta "kentällä" (vasta illalla kun palaan Salosta Helsinkiin jollain IC2:lla), mutta Edot lienevät edelleenkin nollavaunuina ja ykkösenä pitäisi olla tavallinen Ed, joka sitten liukuvasti aikanaan korvataan Edolla, johon uskalletaan myydä paikkoja. Kakkosvaununa pitäisi olla Edb, kolmosena Edfs, nelosena ja loppuroikkana pitäisi olla Ed.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #417 : Elokuu 14, 2013, 13:25:23 »

En ole tutkinut tilannetta "kentällä" (vasta illalla kun palaan Salosta Helsinkiin jollain IC2:lla), mutta Edot lienevät edelleenkin nollavaunuina ja ykkösenä pitäisi olla tavallinen Ed, joka sitten liukuvasti aikanaan korvataan Edolla, johon uskalletaan myydä paikkoja. Kakkosvaununa pitäisi olla Edb, kolmosena Edfs, nelosena ja loppuroikkana pitäisi olla Ed.

Tämä täsmää ainakin eilen n. klo 19:03 raiteella 12 seisseeseen Turun IC2-junan kokoonpanoon. Eli kokoonpano kuten Jarkko kuvaili.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #418 : Elokuu 14, 2013, 22:26:24 »

En ole tutkinut tilannetta "kentällä" (vasta illalla kun palaan Salosta Helsinkiin jollain IC2:lla), mutta Edot lienevät edelleenkin nollavaunuina ja ykkösenä pitäisi olla tavallinen Ed, joka sitten liukuvasti aikanaan korvataan Edolla, johon uskalletaan myydä paikkoja. Kakkosvaununa pitäisi olla Edb, kolmosena Edfs, nelosena ja loppuroikkana pitäisi olla Ed.

Tämä täsmää ainakin eilen n. klo 19:03 raiteella 12 seisseeseen Turun IC2-junan kokoonpanoon. Eli kokoonpano kuten Jarkko kuvaili.

Tuo täsmää myös tiistaina näkemääni IC2 943:een. VR:n verkkokaupassa osa junista pidentyi yhdellä vaunulla 12.8. alkaen, mm. IC2 951 (lähtö Helsingistä klo 12.02). Juna oli aiemmin 5-vaunuinen, nyt 6-vaunuinen. Koska Edo on nollavaunu eikö ykkönen, juna onkin itse asiassa jopa 7-vaunuinen. Oletin alun perin yhden vaunun lisäyksen johtuvan lipunmyynnin alkamisesta Edoihin, mutta pidennys saattoikin liittyä talviliikenteen alkamiseen.  Muistaakseni se tieto oli jossain virallisessa mediassakin, että lipunmyynti niihin alkaisi 12.8. Itse ostin jo matkan Helsinki - Karjaa - Helsinki ensi lauantaiksi vaunuun nro 1. Eipä osunut siis ihan Edo-vaunuun, mutta saapa nähdä, osuiko kuitenkin viereiseen joko meno- tai paluumatkalla.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #419 : Elokuu 17, 2013, 20:12:20 »

Itse ostin jo matkan Helsinki - Karjaa - Helsinki ensi lauantaiksi vaunuun nro 1. Eipä osunut siis ihan Edo-vaunuun, mutta saapa nähdä, osuiko kuitenkin viereiseen joko meno- tai paluumatkalla.

Arpa suosi kuin suosikin paluusuunnassa. IC2 954:ssä oli Edo 28604. Inkoossa kohdattiin vararunkoinen IC2 949. Helsinkiin päästyäni havaitsin raiteella 11 Edo-vaunun 28602 sisältäneen IC2-rungon, joka oli kyltitetty IC2 949:ksi. Niin ja lähtipä raiteelta 13 IC2 953 Edo 28603 viimeisenä. Erityisesti huomion ohjausvaunun yläkerrassa matkustaessa kiinnitti lähes jatkuva huojunta suorilla rataosuuksilla, joten ilmeisesti työnnettäessä Edo "hakee" kulkuväyläänsä. Sama ilmiö varmaan esiintyy työntösuunnassa junan muissakin vaunuissa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2013, 21:05:21 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #420 : Elokuu 17, 2013, 20:51:26 »

Ohjausvaunutestijunahavainto: tänään klo 13.42 Kouvolasta lähti koeajojuna luultavasti Myllykosken suunnalle. Kokoonpano: Sr2 3212 + Ed 28081 + Ed 28090 + Edo 28606 + Sr2 3210 + Ed 28085 + Edfs 28326 + Edo 28605.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #421 : Elokuu 17, 2013, 21:07:44 »

Ohjausvaunutestijunahavainto: tänään klo 13.42 Kouvolasta lähti koeajojuna luultavasti Myllykosken suunnalle. Kokoonpano: Sr2 3212 + Ed 28081 + Ed 28090 + Edo 28606 + Sr2 3210 + Ed 28085 + Edfs 28326 + Edo 28605.
Lienee kyseessä sama runko, jonka näin hieman yli klo 8 aamulla Oulunkylässä odottamassa pääsyä nollaraiteelta pohjoiseen.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #422 : Elokuu 17, 2013, 21:11:55 »

Ohjausvaunutestijunahavainto: tänään klo 13.42 Kouvolasta lähti koeajojuna luultavasti Myllykosken suunnalle. Kokoonpano: Sr2 3212 + Ed 28081 + Ed 28090 + Edo 28606 + Sr2 3210 + Ed 28085 + Edfs 28326 + Edo 28605.
Lienee kyseessä sama runko, jonka näin hieman yli klo 8 aamulla Oulunkylässä odottamassa pääsyä nollaraiteelta pohjoiseen.
Koeajot ajettiin tänäänkin jo alkukesältä tuttua reittiä pitkin: Ilmala-Tampere-Kerava-Kouvola-Inkeroinen-Ilmala.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #423 : Elokuu 18, 2013, 00:52:38 »

Tuo täsmää myös tiistaina näkemääni IC2 943:een. VR:n verkkokaupassa osa junista pidentyi yhdellä vaunulla 12.8. alkaen, mm. IC2 951 (lähtö Helsingistä klo 12.02). Juna oli aiemmin 5-vaunuinen, nyt 6-vaunuinen. Koska Edo on nollavaunu eikö ykkönen, juna onkin itse asiassa jopa 7-vaunuinen.
Kuusi vaunua junassa 951/962 oli ainakin torstaina. Ei kai missään IC2-junassa seitsemää vaunua normitilanteessa ole?

Perjantaina 16.8. havaittua:

IC2 943: Sr2 3235 + Ed 28106 + Edfs 28323 + Edb 28437 + Ed 28101 + Edo 28604
IC2 942: Edo 28603 + Ed 28093 + Edb 28421 + Edfs 28317 + Ed 28086 + Sr2 3215
IC2 949: Sr2 3236 + Ed 28095 + Edfs 28331 + Edb 28441 + Ed 28008 + Edo 28602

Edo 28601 oli kai sitten lepovuorossa, jos 28605 ja 28606 ovat vasta koeajoissa.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #424 : Elokuu 18, 2013, 01:04:42 »

Liikkuvatkohan nuo kolme runkoa nyt sitten jotenkin näin:

943/952/953/964/965
942/979/954/955/966/967
948/949/960
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 21 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Edo-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina