Otsikko: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Jorma Toivonen - Lokakuu 16, 2021, 17:07:07 Seinäjoen asemalla kuulemma kaatunut sähköradan tolppa. Linja-auto kuljetuksia Seinäjoen ja Vaasan, sekä Seinäjoen ja Kokkolan väleillä.
16.10.2021 15:57:38 Seinäjoki raideliikenneonnettomuus: pieni Linja-auton kuljettaja peruutti pylvääseen Seinäjoen rautatieasemalla. Teräskehikkopylväs makaa maahan kaatuneena ja ajolangat roikkuvat ykkös- ja kakkosraiteiden päällä. Linja-auton kyydissä ei ollut matkustajia eikä henkilövahinkoja tullut. Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Jorma Toivonen - Lokakuu 16, 2021, 22:31:15 https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/521512 Kuva onnettomuudesta.
Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Lauri Rantala - Lokakuu 17, 2021, 08:15:43 Seinäjoen asemalla kuulemma kaatunut sähköradan tolppa. Linja-auto kuljetuksia Seinäjoen ja Vaasan, sekä Seinäjoen ja Kokkolan väleillä. 16.10.2021 15:57:38 Seinäjoki raideliikenneonnettomuus: pieni Linja-auton kuljettaja peruutti pylvääseen Seinäjoen rautatieasemalla. Teräskehikkopylväs makaa maahan kaatuneena ja ajolangat roikkuvat ykkös- ja kakkosraiteiden päällä. Linja-auton kyydissä ei ollut matkustajia eikä henkilövahinkoja tullut. taas yksi pieni onnettomuus ja valtakunnan henkilöjunaliikenne sekaisin. Olisiko tarvetta verkostomaiselle rataverkolle ? Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Lokakuu 17, 2021, 10:24:01 Seinäjoen asemalla kuulemma kaatunut sähköradan tolppa. Linja-auto kuljetuksia Seinäjoen ja Vaasan, sekä Seinäjoen ja Kokkolan väleillä. 16.10.2021 15:57:38 Seinäjoki raideliikenneonnettomuus: pieni Linja-auton kuljettaja peruutti pylvääseen Seinäjoen rautatieasemalla. Teräskehikkopylväs makaa maahan kaatuneena ja ajolangat roikkuvat ykkös- ja kakkosraiteiden päällä. Linja-auton kyydissä ei ollut matkustajia eikä henkilövahinkoja tullut. taas yksi pieni onnettomuus ja valtakunnan henkilöjunaliikenne sekaisin. Olisiko tarvetta verkostomaiselle rataverkolle ? Mitä verkostomaisuus tarkoittaa tässä yhteydessä? Seinäjokea se ei auttaisi ja junathan pääsevät Seinäjoen ohi. Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Lauri Rantala - Lokakuu 17, 2021, 12:41:16 Mitä verkostomaisuus tarkoittaa tässä yhteydessä? Seinäjokea se ei auttaisi ja junathan pääsevät Seinäjoen ohi. keskustelussa oli http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,10811.msg101808.html#msg101808 Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Lokakuu 17, 2021, 18:45:36 https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/521512 Kuva onnettomuudesta. Näyttäisi olleen Tokeen Liikenteen auto 14, FMY-757 (https://bussidata.kuvat.fi/kuvat/T/Tokeen+Liikenne/14+FMY-757+AKM+070219.JPG). Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Esa J. Rintamäki - Lokakuu 17, 2021, 20:42:35 Mitä ihmeen tekemistä linja-autolla oli Seinäjoen asemalaiturilla? Välttämätön invakuljetus?
Otsikko: Vs: Sähkökatko Seinäjoella. Kirjoitti: Ari-Pekka Lanne - Lokakuu 19, 2021, 08:41:03 Poikkesimme perjantaina 12/10-2007 ajotunnin lomassa Mommolan Motellin pohjoispuoliselle levähdyspaikalle harjoittelemaan peruuttelua. Kyseisellä Huittisten kurssikeskuksen autokunnalla oli käytössään vuoden 1985 »Kymppi-Ämmä» Volvo Wiiman M 353 -korilla (https://bussidata.kuvat.fi/kuvat/0%20Muut%20(Other%20buses)/Koulutus%20(Driving%20school%20buses)/Huittisten%20AKK/11_(TXH-911)_AKM.jpg). Peruuttelun lomassa kouluttaja Tuominen totesi: »Vaikka mun mummoni osaisi ajaa rekalla Hangosta Utsjoelle, jos sen ei tarvitsisi lainkaan peruuttaa!»
Eräs maanteittemme suosituimmasta ‒ mahdollisesti heti Kampin luolastojen rahtipuolen erään poikittaispalkin jälkeen ‒ linja-autojen perseilykohteesta tönötti Turun tavara-aseman kaukoautojen pysäköintikentän ja Kuljettajankadun välissä. Tätä kirjoitettaessa kyseinen jalava näkyy vielä elokuussa 2014 otetussa mäpsikuvassa (https://www.google.fi/maps/@60.4574912,22.2666699,3a,63.1y,261.29h,103.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxynQGRh_w-XkMHRFZ5eeSg!2e0!7i13312!8i6656). Kerran kesällä 2008 kävi niin, että istuin puun viereen ‒ auton nokka kohti Kuljettajankatua ‒ pysäköidyn linja-auton keulaosassa, kun viereen rysäytti Valtasen auto perä edellä. Takalasin palaset lentelivät ja peltiä meni ryttyyn. Itsekin siinä vieressä istuskelevana melkein ponnahdin Bremsheyn (heitto)istuimelta kattoon. Voi jukra, oli se jysäys. Puun rungossa näkyneiden iskostumien perusteella siihen oli mäjähtänyt vuosikymmenten mittaan Ruskeasuon varikollinen linja-autojen pyrstöjä. Vuorijalava oli vakuutusyhtiöille niin kultainen puu, että ne varmasti hyvittivät huomattavan rahasumman Turun kaupungille, kun se kaatoi puun keväällä 2018 (https://www.epressi.com/tiedotteet/kaupungit-ja-kunnat/turun-keskustassa-kaadetaan-huonokuntoisia-puita.html). Rautateillämme päätyohjaamoisten vetureiden »peruuttelu» kiellettiin Tampereella perjantaina 2/11-2001 sattuneen Sr1 3068:n ja henkilöjunan H 427 välisen peräänajon seurauksena. S. I: »Vastaavien onnettomuuksien ehkäisemiseksi tutkintalautakunta toistaa jo aikaisemmin esitetyn suosituksen, jossa esitetään veturia ajettavaksi aina etummaisesta ohjaamosta.» (https://turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkintaselostukset/en/raideliikenneonnettomuuksientutkinta/2001/b12001r_tutkintaselostus/b12001r_tutkintaselostus.pdf) |