Poikkesimme perjantaina 12/10-2007 ajotunnin lomassa Mommolan Motellin pohjoispuoliselle levähdyspaikalle harjoittelemaan peruuttelua. Kyseisellä Huittisten kurssikeskuksen autokunnalla oli käytössään
vuoden 1985 »Kymppi-Ämmä» Volvo Wiiman M 353 -korilla. Peruuttelun lomassa kouluttaja Tuominen totesi: »Vaikka mun mummoni osaisi ajaa rekalla Hangosta Utsjoelle, jos sen ei tarvitsisi lainkaan peruuttaa!»
Eräs maanteittemme suosituimmasta ‒ mahdollisesti heti Kampin luolastojen rahtipuolen erään poikittaispalkin jälkeen ‒ linja-autojen perseilykohteesta tönötti Turun tavara-aseman kaukoautojen pysäköintikentän ja Kuljettajankadun välissä. Tätä kirjoitettaessa kyseinen jalava näkyy vielä elokuussa 2014 otetussa
mäpsikuvassa. Kerran kesällä 2008 kävi niin, että istuin puun viereen ‒ auton nokka kohti Kuljettajankatua ‒ pysäköidyn linja-auton keulaosassa, kun viereen rysäytti Valtasen auto perä edellä. Takalasin palaset lentelivät ja peltiä meni ryttyyn. Itsekin siinä vieressä istuskelevana melkein ponnahdin Bremsheyn (heitto)istuimelta kattoon. Voi jukra, oli se jysäys. Puun rungossa näkyneiden iskostumien perusteella siihen oli mäjähtänyt vuosikymmenten mittaan Ruskeasuon varikollinen linja-autojen pyrstöjä. Vuorijalava oli vakuutusyhtiöille niin kultainen puu, että ne varmasti hyvittivät huomattavan rahasumman Turun kaupungille, kun se
kaatoi puun keväällä 2018.
Rautateillämme päätyohjaamoisten vetureiden »peruuttelu» kiellettiin Tampereella perjantaina 2/11-2001 sattuneen Sr1 3068:n ja henkilöjunan H 427 välisen peräänajon seurauksena.
S. I: »Vastaavien onnettomuuksien ehkäisemiseksi tutkintalautakunta toistaa jo aikaisemmin esitetyn suosituksen, jossa esitetään veturia ajettavaksi aina etummaisesta ohjaamosta.»