Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kääntöpöytä => Aiheen aloitti: Uwe Geuder - Marraskuu 16, 2023, 00:30:39



Otsikko: Deutsche Bahn saa Vectroneita järjestelyvetureiksi
Kirjoitti: Uwe Geuder - Marraskuu 16, 2023, 00:30:39
Tarkemmin sanottuna Vectron Dual Mode Light

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,10610484


Otsikko: Vs: Deutsche Bahn saa Vectroneita järjestelyvetureiksi
Kirjoitti: Jari Välimaa - Marraskuu 18, 2023, 08:56:15
ovatkohan viimeisiä missä on diesel ? jatkossa akuilla kuten henkilöjunissa jo on ? 

https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/commuter-and-regional-trains/mireo/mireo-plus-b.html


Otsikko: Vs: Deutsche Bahn saa Vectroneita järjestelyvetureiksi
Kirjoitti: Jari Välimaa - Marraskuu 19, 2023, 10:25:29
ovatkohan viimeisiä missä on diesel ? jatkossa akuilla kuten henkilöjunissa jo on ?  

https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/commuter-and-regional-trains/mireo/mireo-plus-b.html

Siemens on saanut noin 50 akkujunan tilaukset ja samalla tavoin Stadler on tuonut markkinoille akku flirtin, jota mm. Deuche Bahn AG on tilannut 55 kappaletta.


https://www.stadlerrail.com/en/flirt-akku/details/


Otsikko: Vs: Deutsche Bahn saa Vectroneita järjestelyvetureiksi
Kirjoitti: Uwe Geuder - Marraskuu 19, 2023, 18:52:24
Juu, ihan ohimennessä olen lukenut, että Kielin lähellä "pätkäsähköistään" rataa. Siis välillä ladataan ajolangan avulla ja välillä ajetaan akuilla. En ole tutustunut asiaan tarkemmin.


Otsikko: Vs: Deutsche Bahn saa Vectroneita järjestelyvetureiksi
Kirjoitti: Jari Välimaa - Marraskuu 20, 2023, 08:22:52
Juu, ihan ohimennessä olen lukenut, että Kielin lähellä "pätkäsähköistään" rataa. Siis välillä ladataan ajolangan avulla ja välillä ajetaan akuilla. En ole tutustunut asiaan tarkemmin.

tämä pätkäsähköistäminen sopisi Suomeenkin , onhan se paljon halvempaa sähköistää Mäntän asema kuin koko linja Tampereelle.