Otsikko: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Teppo Niemi - Marraskuu 21, 2024, 05:21:52 YLE kertoo uutisessaan https://yle.fi/a/74-20126095 ,että Helsingistä Vaasaan menevä Pendolino on törmännyt radalle kaatuneisiin puihin Karhervellä Tampereen ja Parkanon välillä.
Julian tietojen mukaan juna hinattiin Sr3 veturilla.Parkanoon josta edelleen kalustosiirtona Seinäjoelle. Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Timo Salo - Marraskuu 21, 2024, 05:35:35 Näyttäisi nuo auto-/yöjunat olevan muutaman minuutin myöhässä... Ei käy kateeksi junien matkustajia! :-(
Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Teppo Niemi - Marraskuu 21, 2024, 07:33:07 Näyttäisi nuo auto-/yöjunat olevan muutaman minuutin myöhässä... Ei käy kateeksi junien matkustajia! :-( Onhan noi myöhästymiset taas aika komeita:- PYÖ 265 tällä hetkellä 6 h 43 min - PYÖ 269 5 h 14 min - PYÖ 266 5 h -PYÖ 273 4 h 22 min - PYÖ 274 1 h 58 min. Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Jari Välimaa - Marraskuu 21, 2024, 07:34:59 Jos olisi ollut akku varmistettuja junia niin tuon 20 km sähköttömän kohdan ohittaminen olisi helppoa. Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Teppo Niemi - Marraskuu 21, 2024, 07:50:15 Jos olisi ollut akku varmistettuja junia niin tuon 20 km sähköttömän kohdan ohittaminen olisi helppoa. Junaliikenne keskeytynyt Parkano-Tampere välillä 21.11.2024 klo 6:22 Korvaamme toistaiseksi junat Parkanon ja Tampereen välillä sähköratavaurion vuoksi. Väyläviraston arvion mukaan rata on korjattu iltapäivällä. Sääolosuhteiden vuoksi pyydämme matkustajia varautumaan myöhästymisiin ja mahdollisiin vuorojen peruutuksiin myös muualla Suomen junaliikenteessä. Katso oman junasi tilanne: https://www.vr.fi/radalla. Pahoittelemme tilannetta. Ja kun katsoo Julian Graaffista aikataulua, niin sieltä havaitee, että PYO 274 on seissyt Sisätössä klo 7.02 alkaen. Junan veturina on Sr2. Juna on jatkanut Sisätöstä klo 9.30 ja saapunut Majajärvelle 10.05. PYO 266 on päässyt kulkemaan Sisätön ja Majajärven välin klo 4.18 - 7.29. Junan veturina on Sr2. Jatkanut Majajärveltä klo 8:10 PYO 273 on saapunut Majajärvelle 7.18. Juna jatkanut edelleen Majajärveltä klo 8:22. IC-junat 40 ja 42 ovat peruttuja Parkanon ja Tampereen väliltä. Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Timo Salo - Marraskuu 21, 2024, 14:43:15 Mitähän ne taas jökittää kaikki junat Parkanon radalla?
Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Esa J. Rintamäki - Marraskuu 21, 2024, 18:56:31 Aggregaattivaunu koukkuun ja junia deeveriparilla Haapamäen kautta, niin eiköhän ala pelittää?
Tolkutonta seisottaa junia tuntikaupalla jossain ihme Majajärvellä tai tolppien takana. Terve järki maksaa huomattavasti vähemmän kuin helvetinkalliit myöhästymiskorvaukset matkustajille. Mutkumutkumutkutkumutku PRIORISOINTI, yhyy! Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Rasmus Viirre - Marraskuu 21, 2024, 19:55:21 Enpä tiedä auttaako vetovoiman vaihtaminen nykymaailmassa yhtään. Yle uutisten mukaan raideliikenteessä tietoliikenteen ongelmia. Kaapeleita, tolppia ja puita mennyt vai naapurin terveisiä näin myrskyn piilosista.. Juliassa näkyy sähköratavaurioita.
Olipahan hyvä matkata Rollesta kotia eilen eikä tänään! Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Jari Välimaa - Marraskuu 22, 2024, 07:46:22 Enpä tiedä auttaako vetovoiman vaihtaminen nykymaailmassa yhtään. Yle uutisten mukaan raideliikenteessä tietoliikenteen ongelmia. Kaapeleita, tolppia ja puita mennyt vai naapurin terveisiä näin myrskyn piilosista.. Juliassa näkyy sähköratavaurioita. Olipahan hyvä matkata Rollesta kotia eilen eikä tänään! Tämän vuoksi uusi kulunvalvontajärjestelmä, joka on radiopohjainen auttaa. Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Nikolas Peippo - Marraskuu 22, 2024, 10:10:02 Aggregaattivaunu koukkuun ja junia deeveriparilla Haapamäen kautta, niin eiköhän ala pelittää? Tolkutonta seisottaa junia tuntikaupalla jossain ihme Majajärvellä tai tolppien takana. Terve järki maksaa huomattavasti vähemmän kuin helvetinkalliit myöhästymiskorvaukset matkustajille. Mutkumutkumutkutkumutku PRIORISOINTI, yhyy! Ei auta, Haapamäen tähdessä ei voi käyttää 1500 V syöttöä. Pätkäkiskorataa, josta puuttuu lenkitykset paluuvirran kulun varmistamiseen. Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Teppo Niemi - Marraskuu 22, 2024, 10:24:23 Aggregaattivaunu koukkuun ja junia deeveriparilla Haapamäen kautta, niin eiköhän ala pelittää? Tolkutonta seisottaa junia tuntikaupalla jossain ihme Majajärvellä tai tolppien takana. Terve järki maksaa huomattavasti vähemmän kuin helvetinkalliit myöhästymiskorvaukset matkustajille. Mutkumutkumutkutkumutku PRIORISOINTI, yhyy! Ei auta, Haapamäen tähdessä ei voi käyttää 1500 V syöttöä. Pätkäkiskorataa, josta puuttuu lenkitykset paluuvirran kulun varmistamiseen. Yöjunien osalta toki kyseeseen olisi tullut myös junien kierrättäminen Tampere - Jämsä - Pieksämäki - IIsalmi - Ylivieska / Kajaani Oulu. Mutta tuollakin reitillä näytti olleen ongelmia.... Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Lasse Holopainen - Marraskuu 22, 2024, 15:53:58 Tässä toimiva kulunvalvonta toumisi näin: Vaihdemiäs 1 soittaa vaihdemiäs 2:lle ja kuljettaja tai konnari puhuu niiden kanssa ja varmistetaan että baana on käytettävissä.
Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Esa J. Rintamäki - Marraskuu 23, 2024, 20:45:54 Tässä toimiva kulunvalvonta toumisi näin: Vaihdemiäs 1 soittaa vaihdemiäs 2:lle ja kuljettaja tai konnari puhuu niiden kanssa ja varmistetaan että baana on käytettävissä. Eikä tarvitse muuta sähköä kuin ehjät patterit käsiopastelyhdyssä...! Eikä ryssän harrastama hybridivaikuttaminen (lue: jymäyttäminen) toimi ruisleipävetoisella vaihdehenkilöllä, jos tällä vaan palvelusmotivaatio on kohdallaan...? Otsikko: Vs: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä Kirjoitti: Lasse Holopainen - Marraskuu 24, 2024, 00:24:40 Niin, palvelusmotivaatio sanan varsinaisessa merkityksessä kuulunee nykyisin pääasiallisesti #sillon_ennen -luokkaan.
|