Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Eljas Pölhö - Tammikuu 12, 2025, 13:56:58



Otsikko: Hylätyt henkilöliikennevaunut 1950
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Tammikuu 12, 2025, 13:56:58
1950 VR HYLÄTYT HENKILÖLIIKENNEVAUNUT
Sarjoittain numerojärjestyksessä
Kaikki F-vaunut ovat tässä luettelossa, Ge-vaunut ovat katetuissa tavaravaunuissa, postivaunut ovat vieraissa vaunuissa

D 257 - 1950-10
D 280 - 1950-10
D 297 - 1950-04
D 352 - 1950-10
D 353 - 1950-10

E 630 - 1950-07
E 650 - 1950-10
E 664 - 1950-10
E 672 - 1950-02
E 677 - 1950-10
E 687 - 1950-05
E 690 - 1950-10
E 691 - 1950-10
E 698 - 1950-10
E 716 - 1950-10
E 727 - 1950-10
E 730 - 1950-10
E 731 - 1950-10
E 737 - 1950-10
E 758 - 1950-10
E 765 - 1950-10
E 850 - 1950-05
E 909 - 1950-10

Ei 22056 - 1950-04
Ei 22106 - 1950-09

F 3198 - 1950-03
F 3308 - 1950-07
F 3368 - 1950-10
F 3376 - 1950-03
F 3378 - 1950-10
F 3408 - 1950-10
F 3418 - 1950-03
F 3427 - 1950-03
F 3686 - 1950-06
F 3595 - 1950-03
F 3608 - 1950-09

T 1706 - 1950-06


Otsikko: Vs: Hylätyt henkilöliikennevaunut 1950
Kirjoitti: Panu Breilin - Tammikuu 12, 2025, 16:02:57
Aika paljon ehti tulla käyttövuosia esimerkiksi tuolle vaunulle E 630 jonka hankintavuosi oli 1883. Kyseinen vaunu rakennettiin Vaasan rataa varten ja sen valmistaja oli Atlas-yhtiö Tukholmassa.


Otsikko: Vs: Hylätyt henkilöliikennevaunut 1950
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Tammikuu 12, 2025, 16:33:39
Aika paljon ehti tulla käyttövuosia esimerkiksi tuolle vaunulle E 630 jonka hankintavuosi oli 1883. Kyseinen vaunu rakennettiin Vaasan rataa varten ja sen valmistaja oli Atlas-yhtiö Tukholmassa.

Se on vähän sama kuin että Ex-vaunuja olisi käytössä vielä 2060-luvulla.