Otsikko: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Jussi Jääoja - Maaliskuu 03, 2010, 23:31:47 Tänään aamulla noin klo 8.30 Koivuhovin aseman ohitti (matkalla kohti Turkua) dieselvetoinen juna kahdella sinisellä vaunulla. Mikähän lie?
Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Runar Ruuska - Maaliskuu 04, 2010, 00:20:26 Villi veikkaus on, että Karjaa - Hanko välin kiskobusseja korvataan veturijunalla.
Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 04, 2010, 00:30:06 Mikähän tuota Dm12-sarjaa vaivannee, kun korvaillaan vähän jokapuolella veturi-junilla?
Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Jari Kuusinen - Maaliskuu 04, 2010, 00:30:37 Kyllä, Karjaan ja Hangon väliset linja-autot ja taksit on (tai oli?) korvattu dieselvetoisella junalla:
2.3 Karjaalta klo 17.10 (H 390), klo 19.10 (H 392) ja klo 22.10 (H 394) Hankoon lähtevät kiskobussit korvataan linja-autoilla tai takseilla. 2.3 Hangosta klo 18.10 (H 391)ja klo 21.10 (H 394) Karjaalle lähtevät kiskobussit korvataan linja-autoilla tai takseilla. 3.3 Hangosta klo 6.40 (H 381) ja 9.10 (H 383) Karjaalle lähtevät kiskobussit korvataan linja-autoilla tai takseilla. 3.3 Karjaalta klo 7.43 (H 382) Hankoon lähtevä kiskobussi korvataan linja-autoilla tai takseilla. Dm12-kiskobussit aikovat toden teolla haastaa pendolinot! Peruttujen kiskobussivuorojen suhde ajettuihin kiskobussivuoroihin pakottaa kysymään, miten kiskobussikuvio aiotaan hoitaa Vaasan sähköistyksen jälkeen kun kalustoa ei ole hetkeen riittänyt nykyisillekään reiteille. Kannattaa myös huomata, ettei VR suostu ottamaan käyttöön uusia kiskobussipysäkkejä (Mänttä, Särkisalmi, Lyly) - ei, vaikka kustannuksista ja rakentamisesta vastaisivat kunnat. Mikä mahtaa olla kiskobussiliikenteen tilanne 10 vuoden kuluttua, jos kaluston kanssa on jo nyt ongelmia? ::) Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Maaliskuu 04, 2010, 07:29:27 Mikä mahtaa olla kiskobussiliikenteen tilanne 10 vuoden kuluttua, jos kaluston kanssa on jo nyt ongelmia? vaihtoehto 1) VR:n 2. asteen johto on vaihtunut, vaunujen kunnossapito on alkanut ja vaunut ovat täysillä liikenteessä vaihtoehto 2) VR on kyllästynyt paikallisliikenteeseen ja VR:n ikiaikainen tavoite paikallisliikenteen lopettamisesta on saavutettu. 3a) Vaunut eivät kulje ollenkaan 3b) Vaunut kulkevat pienyrittäjälle myytynä Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Timo Valtonen - Maaliskuu 04, 2010, 21:34:57 Näen sielujen silmillä, että suuren porun jälkeen Connex tms iso ylikansallinen on ostanut kaluston ja operoi ministeriön ostoliikenteenä ja liikennepaikkoja on tullut rutkasti lisää. Sama malli on todennäköinen myös PK-seudun ulkopuolisessa SM-kalustoisessa liikenteessä.
Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Jorma Rauhala - Maaliskuu 05, 2010, 20:04:58 ... Connex tms. iso ylikansallinen on ostanut kaluston ja operoi ministeriön ostoliikenteenä ja liikennepaikkoja on tullut rutkasti lisää... Connexia ei ole enää olemassa, vaan se on Nobina. Tukholman ratikat ja pikkuradat hoitaa nykyään Veolia. Ehkä Veolia on tulevaisuutta Suomessakin. Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 05, 2010, 21:51:04 ... Connex tms. iso ylikansallinen on ostanut kaluston ja operoi ministeriön ostoliikenteenä ja liikennepaikkoja on tullut rutkasti lisää... Connexia ei ole enää olemassa, vaan se on Nobina. Tukholman ratikat ja pikkuradat hoitaa nykyään Veolia. Ehkä Veolia on tulevaisuutta Suomessakin. Lainaisin ja alleviivaisin Jorman kommenttia tältä osin: "Ehkä Veolia on tulevaisuutta Suomessakin." Kyllä nimittäin nyt niin surkealta näyttää tämä peli täällä lintukodossa, että ei ole mitään järkeä. Mikäli kaikki rautateihin liittyvä päätöksenteko perustuu kahteen saunailtaan ja ministerin miellyttämiseen toffeejätskillä, niin kyllä silloin ollaan niin paljon keskellä mehtää, että ei tämä nyt ainakaan minkään kestävän kehityksen tunnusmerkistöä täytä. Kokonaan toinen juttu onkin sitten tämä VR:n junailema sopimus kymmenvuotissopimuksen osalta koskien heidän monopoliliikennettä (käytännössä koko rataverkolla). Neuvostoliitossa tyydyttiin viisivuotissuunnitelmiin, mutta nyky-EU-Suomessa tehdäan vuonna 2010 VR:n ja valtion välillä suoraan kymmenvuotisia soppareita, joiden "tarkastuskausi" on aina viiden vuoden välein. Tarkastuskausi on lainausmerkeissä sen vuoksi, että ne ihmiset jotka ymmärtävät tämän jutun asiaytimen, ymmärtävät myös syyn lainausmerkkeihin. Otsikko: Vs: Dieselvetoinen juna Rantaradalla Kirjoitti: Ari Palin - Maaliskuu 05, 2010, 22:00:55 ... Connex tms. iso ylikansallinen on ostanut kaluston ja operoi ministeriön ostoliikenteenä ja liikennepaikkoja on tullut rutkasti lisää... Connexia ei ole enää olemassa, vaan se on Nobina. Ei ole ex-Connex Nobina vaan Veolia. Nobina on entinen Concordia Bus. |