... Connex tms. iso ylikansallinen on ostanut kaluston ja operoi ministeriön ostoliikenteenä ja liikennepaikkoja on tullut rutkasti lisää...
Connexia ei ole enää olemassa, vaan se on Nobina.
Tukholman ratikat ja pikkuradat hoitaa nykyään Veolia. Ehkä Veolia on tulevaisuutta Suomessakin.
Lainaisin ja alleviivaisin Jorman kommenttia tältä osin: "
Ehkä Veolia
on tulevaisuutta Suomessakin."
Kyllä nimittäin nyt niin surkealta näyttää tämä peli täällä lintukodossa, että ei ole mitään järkeä. Mikäli kaikki rautateihin liittyvä päätöksenteko perustuu kahteen saunailtaan ja ministerin miellyttämiseen toffeejätskillä, niin kyllä silloin ollaan niin paljon keskellä mehtää, että ei tämä nyt ainakaan minkään kestävän kehityksen tunnusmerkistöä täytä. Kokonaan toinen juttu onkin sitten tämä VR:n junailema sopimus kymmenvuotissopimuksen osalta koskien heidän monopoliliikennettä (
käytännössä koko rataverkolla). Neuvostoliitossa tyydyttiin viisivuotissuunnitelmiin, mutta nyky-EU-Suomessa tehdäan vuonna 2010 VR:n ja valtion välillä suoraan kymmenvuotisia soppareita, joiden "tarkastuskausi" on aina viiden vuoden välein.
Tarkastuskausi on lainausmerkeissä sen vuoksi, että ne ihmiset jotka ymmärtävät tämän jutun asiaytimen, ymmärtävät myös syyn lainausmerkkeihin.