Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 07, 2013, 23:45:48



Otsikko: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 07, 2013, 23:45:48
Sm4-junien kytkentälaitteet ovat reistailleet Riihimäellä. VR ei enää yhdistä tänä talvena kello 7;52 Helsinkiin lähtevään junaan Tampereelta tulevaa runkoa. Matkustajien mielipahan hyvitykseksi on jaeltu 7€:n ostokortteja (kahviin ja pullaan...) http://www.aamuposti.fi/artikkeli/226480-vr-jakoi-matkustajille-ostokortteja


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: zige - Maaliskuu 07, 2013, 23:51:15
Miten juuri toi 7:52 vuoro eroaa muista? Muut junat kuitenkin yhdistellään normaalisti? Mitä ongelmia juuri tuossa aamun junassa on ollut, kun mitä itse oon Tampereelta tulleissa rungossa mennyt niin ihan ongelmitta on onnistunu yhdistäminen Riihimäellä jo seisovaan runkoon..


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 08, 2013, 01:19:08
Taisi tuossa lehden paperiversiossa VR:n edustaja mainita, että tuo Tampereelta tulevan yksikön päätykytkin olisi niin jäätynyt yönsä vietettyään, ettei enää Riihimäellä suostuisi kytkeytymään paikalla jo oleviin yksiköihin??? Ainakin ennen, juuri tuo lähtö koostui monesta rungosta - osa "sivulta", yksi Lahdesta(?) ja viimeinen Tampereelta. "Aikataulun suunnittelijoiden" olettamuksien mukaan kaikki onnistuu - napsautellaan vain toisiinsa kiinni ja jatketaan matkaa varsin lyhyillä kytkentä-ajoilla. MELKOISIA selityksiä!!! (nimim. "aikoinaan monta vuotta Riihimäellä taistellut hk"). 


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: zige - Maaliskuu 08, 2013, 03:13:02
Joo toi jäätyminen vois kuulostaa ihan oikealta selitykseltä kyllä.. Itsellänihän ei ole varmaankaan sen vuoksi kokemusta, koska oon mennyt niillä rungoilla jotka on napsautettu irti toisistaan, ja parin tunnin päästä napsautettu takaisin, eli ei ole yötä seisonut.. Lisäksi eikös suurin osa vaiko olikohan kaikki lähiliikennekalusto jotka Ilmalasta tuodaan Helsingin asemalle, niin mene sen sulatuskoneiston kautta?


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Maaliskuu 08, 2013, 07:51:10
Kytkimen lämmityksestä: http://vaunut.org/kuva/4080  ;)


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Timo Salminen - Maaliskuu 08, 2013, 07:51:39
Vuodenvaihteeseen asti junan neljästä yksiköstä kaksi lähti Ri:ltä, kolmas tuli Tpeelta ja neljäs Lh:sta. Tämän vuoden puolella kolme yksikköä on lähtenyt Ri:ltä ja neljäs tullut Tpeelta. Lahden juna tulee nyt Sm1/2-kalustolla ja matkustajat vaihtavat.

Yhden yksikön pudottaminen pois tietää siis etenkin sitä, että juna on entistä täydempi - vaikka jostakin syystä siinä on viime aikoina ollut tavallista vähemmän matkustajia. Liekö osa siirtynyt toisiin juniin. Itse olen viime aikoina käynyt Hgissä suunnilleen kerran viikossa ja mennyt useimmiten tuolla junalla.


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Juha Kutvonen - Maaliskuu 08, 2013, 09:53:02
Yhden yksikön pudottaminen pois tietää siis etenkin sitä, että juna on entistä täydempi - vaikka jostakin syystä siinä on viime aikoina ollut tavallista vähemmän matkustajia. Liekö osa siirtynyt toisiin juniin.

Tämä juna on yksi aamun suosituimpia vuoroja, mutta myös yksi epäluotettavimpia. Kytkentä- ja muiden kalusto-ongelmien lisäksi juna jää usein aikataulusta jälkeen myöhässä kulkevan S 80:n takia.

Kolme junayksikköä on liian vähän tässä vuorossa, kuten iltapäivän 16:48 Helsingistä lähtevässä H-junassakin. Toivotan lähiliikenteen kalustokierrosta vastaavat lämpimästi tervetulleiksi tutustumaan näiden junavuorojen tiiviiseen tunnelmaan.


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Marko Vornanen - Maaliskuu 08, 2013, 11:17:50
Uutisessa ei lue, että junan runkomäärää vähennetään. Kerrotaan, että Tampereen yksikköä ei enää yhdistetä, vaan matkustajat joutuvat vaihtamaan.

Tampereen yksikköä korvaava yksikkö tuodaan jo pari tuntia aiemmin Ilmalasta, ja näin jää enemmän aikaa kytkemiseen. Siis Tampereelta tulijat vaihtavat valmiiseen 4-yksikköiseen junaan, eikä ahtaus siitä sen kummemmaksi muutu.

VARMASTI kalustokierrätyksessä tiedetään tuon junan täyttöaste.


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Timo Salminen - Maaliskuu 08, 2013, 12:29:06
Uutisessa ei lue, että junan runkomäärää vähennetään. Kerrotaan, että Tampereen yksikköä ei enää yhdistetä, vaan matkustajat joutuvat vaihtamaan.

Uutisessa ei lukenut myöskään, että määrää ei vähennetä, jolloin ensimmäinen oletus tietenkin oli, että Tampereelta tuleva junayksikkö vain jää kokoonpanosta pois. Jos se on korvattu toisella vastaavalla, hyvä niin.

VARMASTI kalustokierrätyksessä tiedetään tuon junan täyttöaste.

Voephan tuo olla niin, mutta voep olla toesinnii...


Otsikko: Vs: Sm4:n kytkentäongelmat
Kirjoitti: Petri Nummijoki - Maaliskuu 08, 2013, 14:28:35
VARMASTI kalustokierrätyksessä tiedetään tuon junan täyttöaste.
Voephan tuo olla niin, mutta voep olla toesinnii...

Itse olen ollut esim. rokkikansaa kuljettavassa junassa, johon ei oltu varattu lainkaan tupakkaosastoa, joten ei se aina ole niin varmaa, että kalustokierrätyksessä tiedettäisiin täyttöaste tai ainakaan, minkälaisella porukalla juna täytetään.