Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sm4:n kytkentäongelmat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« : Maaliskuu 07, 2013, 23:45:48 »

Sm4-junien kytkentälaitteet ovat reistailleet Riihimäellä. VR ei enää yhdistä tänä talvena kello 7;52 Helsinkiin lähtevään junaan Tampereelta tulevaa runkoa. Matkustajien mielipahan hyvitykseksi on jaeltu 7€:n ostokortteja (kahviin ja pullaan...) http://www.aamuposti.fi/artikkeli/226480-vr-jakoi-matkustajille-ostokortteja
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Maaliskuu 07, 2013, 23:51:15 »

Miten juuri toi 7:52 vuoro eroaa muista? Muut junat kuitenkin yhdistellään normaalisti? Mitä ongelmia juuri tuossa aamun junassa on ollut, kun mitä itse oon Tampereelta tulleissa rungossa mennyt niin ihan ongelmitta on onnistunu yhdistäminen Riihimäellä jo seisovaan runkoon..
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #2 : Maaliskuu 08, 2013, 01:19:08 »

Taisi tuossa lehden paperiversiossa VR:n edustaja mainita, että tuo Tampereelta tulevan yksikön päätykytkin olisi niin jäätynyt yönsä vietettyään, ettei enää Riihimäellä suostuisi kytkeytymään paikalla jo oleviin yksiköihin??? Ainakin ennen, juuri tuo lähtö koostui monesta rungosta - osa "sivulta", yksi Lahdesta(?) ja viimeinen Tampereelta. "Aikataulun suunnittelijoiden" olettamuksien mukaan kaikki onnistuu - napsautellaan vain toisiinsa kiinni ja jatketaan matkaa varsin lyhyillä kytkentä-ajoilla. MELKOISIA selityksiä!!! (nimim. "aikoinaan monta vuotta Riihimäellä taistellut hk"). 
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2013, 03:13:02 »

Joo toi jäätyminen vois kuulostaa ihan oikealta selitykseltä kyllä.. Itsellänihän ei ole varmaankaan sen vuoksi kokemusta, koska oon mennyt niillä rungoilla jotka on napsautettu irti toisistaan, ja parin tunnin päästä napsautettu takaisin, eli ei ole yötä seisonut.. Lisäksi eikös suurin osa vaiko olikohan kaikki lähiliikennekalusto jotka Ilmalasta tuodaan Helsingin asemalle, niin mene sen sulatuskoneiston kautta?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #4 : Maaliskuu 08, 2013, 07:51:10 »

Kytkimen lämmityksestä: http://vaunut.org/kuva/4080  Iskee silmää
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2013, 07:51:39 »

Vuodenvaihteeseen asti junan neljästä yksiköstä kaksi lähti Ri:ltä, kolmas tuli Tpeelta ja neljäs Lh:sta. Tämän vuoden puolella kolme yksikköä on lähtenyt Ri:ltä ja neljäs tullut Tpeelta. Lahden juna tulee nyt Sm1/2-kalustolla ja matkustajat vaihtavat.

Yhden yksikön pudottaminen pois tietää siis etenkin sitä, että juna on entistä täydempi - vaikka jostakin syystä siinä on viime aikoina ollut tavallista vähemmän matkustajia. Liekö osa siirtynyt toisiin juniin. Itse olen viime aikoina käynyt Hgissä suunnilleen kerran viikossa ja mennyt useimmiten tuolla junalla.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2013, 09:53:02 »

Yhden yksikön pudottaminen pois tietää siis etenkin sitä, että juna on entistä täydempi - vaikka jostakin syystä siinä on viime aikoina ollut tavallista vähemmän matkustajia. Liekö osa siirtynyt toisiin juniin.

Tämä juna on yksi aamun suosituimpia vuoroja, mutta myös yksi epäluotettavimpia. Kytkentä- ja muiden kalusto-ongelmien lisäksi juna jää usein aikataulusta jälkeen myöhässä kulkevan S 80:n takia.

Kolme junayksikköä on liian vähän tässä vuorossa, kuten iltapäivän 16:48 Helsingistä lähtevässä H-junassakin. Toivotan lähiliikenteen kalustokierrosta vastaavat lämpimästi tervetulleiksi tutustumaan näiden junavuorojen tiiviiseen tunnelmaan.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2013, 11:17:50 »

Uutisessa ei lue, että junan runkomäärää vähennetään. Kerrotaan, että Tampereen yksikköä ei enää yhdistetä, vaan matkustajat joutuvat vaihtamaan.

Tampereen yksikköä korvaava yksikkö tuodaan jo pari tuntia aiemmin Ilmalasta, ja näin jää enemmän aikaa kytkemiseen. Siis Tampereelta tulijat vaihtavat valmiiseen 4-yksikköiseen junaan, eikä ahtaus siitä sen kummemmaksi muutu.

VARMASTI kalustokierrätyksessä tiedetään tuon junan täyttöaste.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #8 : Maaliskuu 08, 2013, 12:29:06 »

Uutisessa ei lue, että junan runkomäärää vähennetään. Kerrotaan, että Tampereen yksikköä ei enää yhdistetä, vaan matkustajat joutuvat vaihtamaan.

Uutisessa ei lukenut myöskään, että määrää ei vähennetä, jolloin ensimmäinen oletus tietenkin oli, että Tampereelta tuleva junayksikkö vain jää kokoonpanosta pois. Jos se on korvattu toisella vastaavalla, hyvä niin.

VARMASTI kalustokierrätyksessä tiedetään tuon junan täyttöaste.

Voephan tuo olla niin, mutta voep olla toesinnii...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 642


« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2013, 14:28:35 »

VARMASTI kalustokierrätyksessä tiedetään tuon junan täyttöaste.
Voephan tuo olla niin, mutta voep olla toesinnii...

Itse olen ollut esim. rokkikansaa kuljettavassa junassa, johon ei oltu varattu lainkaan tupakkaosastoa, joten ei se aina ole niin varmaa, että kalustokierrätyksessä tiedettäisiin täyttöaste tai ainakaan, minkälaisella porukalla juna täytetään.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sm4:n kytkentäongelmat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina