Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Riku Outinen - Lokakuu 02, 2014, 09:37:26



Otsikko: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Riku Outinen - Lokakuu 02, 2014, 09:37:26
Ei raiteilla tapahtunut onnettomuus, mutta siihen liittyvä kyllä. Auton kyydissä ollut Destian kone oli saamani silminnäkijähavainnon mukaan ottanut kunnolla osumaa...   ::)

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/10/02/Auto%20yritti%20alittaa%20sillan%20liian%20korkean%20kuorman%20kanssa/20143720/4
http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=cf005d70ed67c89378b6268d3c09107b



Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: alstikka97 - Lokakuu 02, 2014, 14:45:39
Ei raiteilla tapahtunut onnettomuus, mutta siihen liittyvä kyllä. Auton kyydissä ollut Destian kone oli saamani silminnäkijähavainnon mukaan ottanut kunnolla osumaa...   ::)

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/10/02/Auto%20yritti%20alittaa%20sillan%20liian%20korkean%20kuorman%20kanssa/20143720/4
http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=cf005d70ed67c89378b6268d3c09107b


Mahtoikohan kyseessä olla Ttk4?


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Jari Kuusinen - Lokakuu 06, 2014, 00:35:58
Mahtoikohan kyseessä olla Ttk4?
Näyttäisi olleen Ttk4 91501: https://www.facebook.com/video.php?v=828892977144178


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Riku Outinen - Lokakuu 06, 2014, 09:02:55
Sehän meni hyvin, olihan se vähän lyttyyn mennyt...  ;D

En ala kenenkään ammattitaitoa arvostelemaan, mutta eikö se kuulu ammattimiehen tietää kuljetuksensa korkeus, ja siitä päättelemään mistä silloista se ei mene ali?


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: alstikka97 - Lokakuu 06, 2014, 16:39:08
Mahtoikohan kyseessä olla Ttk4?
Näyttäisi olleen Ttk4 91501: https://www.facebook.com/video.php?v=828892977144178
juurikin tätä konetta ajattelin. Ikävän näköistä jälkeä :(


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Pasi Seppälä - Toukokuu 07, 2015, 18:20:21
Onnettomuudessa madaltunut Ttk4 seisoi tänään lavetin päällä Kouvolan Kanervistontiellä.


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Robert Sand - Toukokuu 07, 2015, 19:30:37
Kätevää, järkevää ja turvallista kuljettaa rautatiekalustoa tiellä. Mikä olisi tämän sn jos raiteita pitkin kuljettaisi?


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Toukokuu 07, 2015, 20:23:15
Ei tällaista toimintaa harrasteta kuin Suomessa. :)


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Oskari Kvist - Toukokuu 07, 2015, 22:17:59
Taitaa olla halpaa kuljetella maanteitse noita ratatyökoneita, eteenkin jos on vähän erikoisempi kone kyseessä ja sattuu näitä - oho - tapauksia. Ei enää sitten olekaan niin halpaa, kun pitää etsiskellä koneelle korjaavaa tahoa jostain mistä lie euroopasta, ja toisaalta koneelle suunnitellut työtunnit pitää korvata jollain toisella koneella, jolloin se on muusta työstä pois.

Euroopassa esim. aputeleillä kuljetus on ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, esim. USr3:n kohdalla, ja nopeuttakin saa olla siellä varmaan sen 80 km/h, mutta täällä taitaa olla nopeus jotain paljon alempaa ja näin ollen hinaus on kalliimpaa.

Kokonaan toinen juttu on se, että onko tuossa kuvassa lavetilla oleva kone edes hinauskelpoinen enää. Ainakin se olisi ollut jos sitä ei olisi alunperin kuljetettu lavetilla. :)

Ehkä ratatyökoneita ja vaunuja kulkee tulevaisuudessa työmailta toisille urakoitsijoiden omissa työkonejunissa, jos ne esimerkiksi saisivat jotain toistaiseksi voimassa olevia poikkeuslupia liikennöimiseen esim. hinauksessa.


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Toukokuu 07, 2015, 22:54:32
Euroopassa esim. aputeleillä kuljetus on ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, esim. USr3:n kohdalla, ja nopeuttakin saa olla siellä varmaan sen 80 km/h, mutta täällä taitaa olla nopeus jotain paljon alempaa ja näin ollen hinaus on kalliimpaa.

Eivät nuo aputelit mikään jatkuvasti käytelty yleisratkaisu ole keski-Euroopassakaan olleet, vaan USr3:n aputeliratkaisu oli jotain kivaajänskääuutta sikäläisillekin harrastajille. Sr3-toimitus on niin suuri, että nyt tuollaiset pitkänmatkan aputelit kannatti kehittää ja ottaa käyttöön. Käyttökertoja kun tulee riittävästi.
Esim. Sm5-tilaushan oli toisaalta niin pieni, toisaalta niin moniakselinen, että se hoidettiin maantiekuljetuksena.


Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Toukokuu 08, 2015, 10:41:27
Eivät nuo aputelit mikään jatkuvasti käytelty yleisratkaisu ole keski-Euroopassakaan olleet, vaan USr3:n aputeliratkaisu oli jotain kivaajänskääuutta sikäläisillekin harrastajille. ....

Minä rohkenen olla täysin eri mieltä Tuukan kanssa. Aputelit ovat yli 130 vuotta vanha keksintö ja jos ne ovat jollekin uutta, niin täytyy olla harrastajana aika tuore. Kuva on Itävallasta. Linkki kertoo lisää ja näyttää myös ICE-junan osan aputeleillä.

http://de.wikipedia.org/wiki/Rollbock



Otsikko: Vs: Onnettomuus Kouvolassa
Kirjoitti: Teppo Niemi - Toukokuu 20, 2015, 13:56:59
Noista aputeleistä, jolla Vectron-veturi tuotiin Rostockin satamaan löytyy lisätietoja Eisenbahn Kurier-lehden toukokuisesta numerosta.