Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Onnettomuus Kouvolassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« : Lokakuu 02, 2014, 09:37:26 »

Ei raiteilla tapahtunut onnettomuus, mutta siihen liittyvä kyllä. Auton kyydissä ollut Destian kone oli saamani silminnäkijähavainnon mukaan ottanut kunnolla osumaa...   Pyörittää silmiään

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/10/02/Auto%20yritti%20alittaa%20sillan%20liian%20korkean%20kuorman%20kanssa/20143720/4
http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=cf005d70ed67c89378b6268d3c09107b

tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Lokakuu 02, 2014, 14:45:39 »

Ei raiteilla tapahtunut onnettomuus, mutta siihen liittyvä kyllä. Auton kyydissä ollut Destian kone oli saamani silminnäkijähavainnon mukaan ottanut kunnolla osumaa...   Pyörittää silmiään

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/10/02/Auto%20yritti%20alittaa%20sillan%20liian%20korkean%20kuorman%20kanssa/20143720/4
http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=cf005d70ed67c89378b6268d3c09107b


Mahtoikohan kyseessä olla Ttk4?
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #2 : Lokakuu 06, 2014, 00:35:58 »

Mahtoikohan kyseessä olla Ttk4?
Näyttäisi olleen Ttk4 91501: https://www.facebook.com/video.php?v=828892977144178
tallennettu

Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #3 : Lokakuu 06, 2014, 09:02:55 »

Sehän meni hyvin, olihan se vähän lyttyyn mennyt...  Virnistää

En ala kenenkään ammattitaitoa arvostelemaan, mutta eikö se kuulu ammattimiehen tietää kuljetuksensa korkeus, ja siitä päättelemään mistä silloista se ei mene ali?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Lokakuu 06, 2014, 16:39:08 »

juurikin tätä konetta ajattelin. Ikävän näköistä jälkeä Surullinen
tallennettu
Pasi Seppälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #5 : Toukokuu 07, 2015, 18:20:21 »

Onnettomuudessa madaltunut Ttk4 seisoi tänään lavetin päällä Kouvolan Kanervistontiellä.


* IMG_1871bb.jpg (130.65 kilotavua, 800x559 - tarkasteltu 576 kertaa.)
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #6 : Toukokuu 07, 2015, 19:30:37 »

Kätevää, järkevää ja turvallista kuljettaa rautatiekalustoa tiellä. Mikä olisi tämän sn jos raiteita pitkin kuljettaisi?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #7 : Toukokuu 07, 2015, 20:23:15 »

Ei tällaista toimintaa harrasteta kuin Suomessa. Hymyilee
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #8 : Toukokuu 07, 2015, 22:17:59 »

Taitaa olla halpaa kuljetella maanteitse noita ratatyökoneita, eteenkin jos on vähän erikoisempi kone kyseessä ja sattuu näitä - oho - tapauksia. Ei enää sitten olekaan niin halpaa, kun pitää etsiskellä koneelle korjaavaa tahoa jostain mistä lie euroopasta, ja toisaalta koneelle suunnitellut työtunnit pitää korvata jollain toisella koneella, jolloin se on muusta työstä pois.

Euroopassa esim. aputeleillä kuljetus on ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, esim. USr3:n kohdalla, ja nopeuttakin saa olla siellä varmaan sen 80 km/h, mutta täällä taitaa olla nopeus jotain paljon alempaa ja näin ollen hinaus on kalliimpaa.

Kokonaan toinen juttu on se, että onko tuossa kuvassa lavetilla oleva kone edes hinauskelpoinen enää. Ainakin se olisi ollut jos sitä ei olisi alunperin kuljetettu lavetilla. Hymyilee

Ehkä ratatyökoneita ja vaunuja kulkee tulevaisuudessa työmailta toisille urakoitsijoiden omissa työkonejunissa, jos ne esimerkiksi saisivat jotain toistaiseksi voimassa olevia poikkeuslupia liikennöimiseen esim. hinauksessa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Toukokuu 07, 2015, 22:54:32 »

Euroopassa esim. aputeleillä kuljetus on ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, esim. USr3:n kohdalla, ja nopeuttakin saa olla siellä varmaan sen 80 km/h, mutta täällä taitaa olla nopeus jotain paljon alempaa ja näin ollen hinaus on kalliimpaa.

Eivät nuo aputelit mikään jatkuvasti käytelty yleisratkaisu ole keski-Euroopassakaan olleet, vaan USr3:n aputeliratkaisu oli jotain kivaajänskääuutta sikäläisillekin harrastajille. Sr3-toimitus on niin suuri, että nyt tuollaiset pitkänmatkan aputelit kannatti kehittää ja ottaa käyttöön. Käyttökertoja kun tulee riittävästi.
Esim. Sm5-tilaushan oli toisaalta niin pieni, toisaalta niin moniakselinen, että se hoidettiin maantiekuljetuksena.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #10 : Toukokuu 08, 2015, 10:41:27 »

Eivät nuo aputelit mikään jatkuvasti käytelty yleisratkaisu ole keski-Euroopassakaan olleet, vaan USr3:n aputeliratkaisu oli jotain kivaajänskääuutta sikäläisillekin harrastajille. ....

Minä rohkenen olla täysin eri mieltä Tuukan kanssa. Aputelit ovat yli 130 vuotta vanha keksintö ja jos ne ovat jollekin uutta, niin täytyy olla harrastajana aika tuore. Kuva on Itävallasta. Linkki kertoo lisää ja näyttää myös ICE-junan osan aputeleillä.

http://de.wikipedia.org/wiki/Rollbock



* Aputelit 1960.jpg (226.36 kilotavua, 1028x325 - tarkasteltu 369 kertaa.)
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #11 : Toukokuu 20, 2015, 13:56:59 »

Noista aputeleistä, jolla Vectron-veturi tuotiin Rostockin satamaan löytyy lisätietoja Eisenbahn Kurier-lehden toukokuisesta numerosta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Onnettomuus Kouvolassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina