Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Timo Keski-Petäjä - Helmikuu 10, 2015, 22:26:50



Otsikko: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Timo Keski-Petäjä - Helmikuu 10, 2015, 22:26:50
... löytyy videona  uutisesta (http://yle.fi/uutiset/junat_keharadalle_heinakuussa_tunnelityomaalla_kova_kuhina__video/7795227), jossa Liikenneviraston projektipäällikkö Juha Kansonen kertoo työmaan kuulumisia.


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Milo Hilve - Helmikuu 10, 2015, 23:18:21
Tehdäänkö JKV-ajoja myös Sm4-kalustolla, kun ne kerta ovat Kehäradan varakalustoa?


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: zige - Helmikuu 11, 2015, 01:56:23
Tehdäänkö JKV-ajoja myös Sm4-kalustolla, kun ne kerta ovat Kehäradan varakalustoa?

Mistäs tällästä oot kuullut? Mä oon kuullu et Kehäradalla ajetaan vain ja ainoastaan Flirteillä, joita tulee olemaan 75 kappaletta.


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Miko Rautiainen - Helmikuu 11, 2015, 07:35:26
Tehdäänkö JKV-ajoja myös Sm4-kalustolla, kun ne kerta ovat Kehäradan varakalustoa?

Mistäs tällästä oot kuullut? Mä oon kuullu et Kehäradalla ajetaan vain ja ainoastaan Flirteillä, joita tulee olemaan 75 kappaletta.
Itsekkin olen ollut siinä käsityksessä että Sm4:et ovlisivat varakalustoa... Tosin silloin ei ollut päätöstä vielä flirttien lisätilauksesta.


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Marko Manninen - Helmikuu 11, 2015, 10:36:19
Itse olettaisin myöskin, että ne on varakalustoa. Epäilen silti kehäradan liikenteen hoituvan ainoastaan Sm5:lla. Jos tarvetta tulee lisäkalustoon niin ne varmasti ohjataa Keravan ja Espoon reiteille.


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Milo Hilve - Helmikuu 11, 2015, 11:22:29
Tasoristeys 2/2013 kertoo näin:

Aikanaan Kehäradalla edellytetään, että junissa on tunneleissa tapahtuvan matkustajien tekemän hätäjarrutuksen estotoiminta. FLIRT-junissa se on jo alun perin, samoin Kehäradalla niiden varakalustona olevissa Sm4:issä.


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Rasmus Piironen - Helmikuu 11, 2015, 12:20:36
Montakohan sm4 yksikköä siellä tulee olemaan


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Milo Hilve - Helmikuu 11, 2015, 13:17:31
Montakohan sm4 yksikköä siellä tulee olemaan
Ilmeisesti 0, paitsi poikkeustilanteissa.


Otsikko: Vs: YLE uutiset vieraili Kehäradan tunnelityömaalla - automatka Lentoaseman asemalle
Kirjoitti: Niila Heikkilä - Helmikuu 11, 2015, 13:29:24

Montakohan sm4 yksikköä siellä tulee olemaan

Hmm. Tunnelin salaisille pistoraiteille sijoitetaan pysyvästi x-määrä Sm4-kalustoa jotka sitten ryntäävät heti apuun jos Flirtti hajoaa tunneliin.. Ei vaan. Kysehän on tuon haastattelun mukaan JKV-koeajoista jotka tehdään Dv12-veturilla. Myöhemmin tehtävät aikataulukoeajot suoritetaan sillä kalustolla millä tunneliradan liikennettä aiotaan aikanaan pyörittää. JKV-koeajoja ja aikataulukoeajoja ei pidä suoranaisesti sekoittaa keskenään, vaikka hyvin suunnitelluilla turvalaitteilla onkin liikennettä sujuvoittama merkitys.