Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Tuntematon tunari - Syyskuu 02, 2009, 16:39:56



Otsikko: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Tuntematon tunari - Syyskuu 02, 2009, 16:39:56
8. Kesäkuuta Sievissä pahasti tulipalossa vaurioituneen Dv12 2519 kohtalosta on tehty päätös. Veturia ei enään korjata ja se ollaan hylkäämässä, koska veturin korjauskulut ovat liian suuret. Veturi seisoo edelleen Hyvinkään konepajalla.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Toni Puolatie - Syyskuu 02, 2009, 18:25:40
Onko tietoa milloin romutus aloitetaan?


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Tuomas Hyökyranta - Syyskuu 02, 2009, 19:50:28
Voi ei :'(. Se on sitten ensimmäinen deeveri joka hylätään. Harmi kun ei tuota tullut nähtyä elonsa aikana :(:(


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Markku Huusko - Syyskuu 02, 2009, 19:53:02
Peace...! Täytyy ruokiksella käydä kurkkii konepajan aidan takana. Liekö Dv ulkona?


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Olli Aalto - Syyskuu 02, 2009, 20:25:46
Muutama muukin deeveri on ajonsa jo ajanut. Ei sen takia että polttoaineella lemmenliekki hapen kanssa leimahti vaan huono kunto.  :'( Näin kertoi eräs pituuspiirien 26-31 ja leveyspiirien 62-64 sisällä oleva varikonmies, jonka ammattinimike jääköön hämärän peittoon.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Tuomas Hyökyranta - Syyskuu 02, 2009, 20:38:11
 :'(. Mitkäs numerot? :)


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Valtteri Keski-Säntti - Syyskuu 02, 2009, 20:40:36
:'(. Mitkäs numerot? :)

27-sarjaa.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Tuntematon tunari - Syyskuu 02, 2009, 22:08:42
Romutuksen alkamisesta ei ole vielä mitään tietoa, mutta deeverin hylkäys on varma asia, mutta hylkäyspäivämäärästä ei ole mitään tietoa.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Toni Puolatie - Syyskuu 03, 2009, 15:10:47
Olisiko ne huonokuntosimmat? (2760 jne.)


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Tero Korkeakoski - Syyskuu 03, 2009, 15:14:43
Nythän ei tarvita niin kovasti vetovoimaa kun on taantuma ja lisäksi aina vain isompi osa liikenteestä kulkee kumipyörillä. On helppo hylätä vaikka sellaiset parikymmentä veturia...


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Niila Heikkilä - Syyskuu 03, 2009, 15:28:59
Nythän ei tarvita niin kovasti vetovoimaa kun on taantuma ja lisäksi aina vain isompi osa liikenteestä kulkee kumipyörillä. On helppo hylätä vaikka sellaiset parikymmentä veturia...

Tälläkin voi olla osansa sanottavana. Vaikkapa sivu 10  http://tinyurl.com/lrnurr


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Syyskuu 03, 2009, 15:30:18
 :'( No voi kurja. No ei kaikki mene aina niin kuin haluaisi, aina hylätään joku veturi, vaikka olisi kuinka hieno.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Niila Heikkilä - Syyskuu 03, 2009, 15:32:57
:'( No voi kurja. No ei kaikki mene aina niin kuin haluaisi, aina hylätään joku veturi, vaikka olisi kuinka hieno.

Onkos 2519 sitten jotenkin erityisen hieno..??


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Syyskuu 03, 2009, 15:53:19
No mutta deevereitä on silti noin 190 jäljellä, ingen panik!


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Toni Puolatie - Syyskuu 03, 2009, 15:57:45
No mutta deevereitä on silti noin 190 jäljellä, ingen panik!
Näin n mutta itää alkaa niiden kuvaamisessakin kiirehtmään..


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Jussi-Pekka Halonen - Syyskuu 04, 2009, 17:21:04
Muutama muukin deeveri on ajonsa jo ajanut. Ei sen takia että polttoaineella lemmenliekki hapen kanssa leimahti vaan huono kunto.  :'( Näin kertoi eräs pituuspiirien 26-31 ja leveyspiirien 62-64 sisällä oleva varikonmies, jonka ammattinimike jääköön hämärän peittoon.

Heitetään huhumyllyyn lisää vettä: kuulemma 50 jäänee seisomaan lähitulevaisuudessa.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Olli Aalto - Syyskuu 04, 2009, 18:18:16
Mistä sarjasta?


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Toni Puolatie - Syyskuu 04, 2009, 18:22:54
Veikkaisin että 26-27..


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Pirkko Alanen - Syyskuu 04, 2009, 18:32:27
"Eemeli": Voi pojat! Oli se aikaa kun 25-sarjalaiset olivat uusia! Talvella hytissä oli kylmempi kuin Siperiassa. Ohjaamossa ei tarennut vaikka narua olisi hypännyt! Peltiseen ämpäriin kun lorautti tenttua ja sytytti tuleen, niin sai jonkinlaista lämpöä hyttiin. Jos oli yhtään isompi juna perässä, niin Behr aukaisi säleiköt ja lämpötila putosi niin matalalle ettei hytin pattereihin riittänyt lämpöä lainkaan. Sivukiertoa sai vahdata ettei se jäätyisi, ja sittenkin se välillä jäätyi! Väliventtiiliä piti yrittää raotella että saisi sivukierron pysymään edes jotenkin sulana. (Huom. jäähdytysjärjestelmässä kiersi pelkkä vesi.) Montahan näitä jäätyikin, mutta kukaan miehistöstä ei tietääkseni kuitenkaan kuollut kylmyyteen... Että näin "ihania" nämä uutena olivat!  ::) Saneerauksen jälkeen tilanne on kuulema ollut toinen, ovat jopa haluttuja ajopelejä "nuorison" keskuudessa.  ;D


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Syyskuu 04, 2009, 19:10:30
Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Olli Aalto - Syyskuu 04, 2009, 19:41:01
Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
Esim. TR Group Oy?


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Toni Puolatie - Syyskuu 04, 2009, 20:48:02
Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
Esim. TR Group Oy?
Imatran Veturipalvelu ottaa varmaankin, MVH, onhan näitä..


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Oskari Kvist - Syyskuu 04, 2009, 22:55:04
Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
Esim. TR Group Oy?
Imatran Veturipalvelu ottaa varmaankin, MVH, onhan näitä..

En usko, että VR-Yhtymä tosissaan on myymässä kilpailijoilleen vetureita. Ei, ei tämä ole VR:n toimintatapa. Ei vetureissa eikä (matkustaja)vaunukalustossa. Vaikka se olisikin järkevää monessa suhteessa. Ei sovi VR:n periaatteisiin...


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Juha Kutvonen - Syyskuu 05, 2009, 08:31:02
Ensin pitäisi olla niitä kilpailijoita/yhteistyökumppaneita, joille myydä. MVH ei tarvitse linjavetureita, eihän heillä ole niille kuljettajiakaan.

Luultavasti ensimmäinen uusi rautatieoperaattori alkaa hankkia kalustoa viimeisen Dv12:n romutusta seuraavana päivänä...


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Eero Heinonen - Syyskuu 06, 2009, 11:38:01
Ensin pitäisi olla niitä kilpailijoita/yhteistyökumppaneita, joille myydä. MVH ei tarvitse linjavetureita, eihän heillä ole niille kuljettajiakaan.

Kaikesta voi tehdä työkoneita, johan se on nähty...  ;) Ja onhan linjaveturi - korjaan linjatyökone - ihan näppärä väline siirtämään kalustoa työmaalta toiselle.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Juha Kutvonen - Syyskuu 07, 2009, 11:02:47
Muutama muukin deeveri on ajonsa jo ajanut. Ei sen takia että polttoaineella lemmenliekki hapen kanssa leimahti vaan huono kunto.  :'( Näin kertoi eräs pituuspiirien 26-31 ja leveyspiirien 62-64 sisällä oleva varikonmies, jonka ammattinimike jääköön hämärän peittoon.

Heitetään huhumyllyyn lisää vettä: kuulemma 50 jäänee seisomaan lähitulevaisuudessa.

Jos tämä pitää paikkansa, niin käytännössä tarkoittanee niitä 27-sarjan koneita, joita ei ole muutettu radio-ohjaukselle.


Otsikko: Vs: Dv12 2519 kohtalo
Kirjoitti: Antti-Matti Hartikainen - Syyskuu 07, 2009, 20:11:42
Muutama muukin deeveri on ajonsa jo ajanut. Ei sen takia että polttoaineella lemmenliekki hapen kanssa leimahti vaan huono kunto.  :'( Näin kertoi eräs pituuspiirien 26-31 ja leveyspiirien 62-64 sisällä oleva varikonmies, jonka ammattinimike jääköön hämärän peittoon.

Heitetään huhumyllyyn lisää vettä: kuulemma 50 jäänee seisomaan lähitulevaisuudessa.

Jos tämä pitää paikkansa, niin käytännössä tarkoittanee niitä 27-sarjan koneita, joita ei ole muutettu radio-ohjaukselle.

Taitaa tarkoittaa niitä huonokuntoisimpia, pienimmät pyörät, vanhin kone... Eli taitaa joukkoon mahtua niitä RC-vetureitakin.