Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Dv12 2519 kohtalo  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Syyskuu 02, 2009, 16:39:56 »

8. Kesäkuuta Sievissä pahasti tulipalossa vaurioituneen Dv12 2519 kohtalosta on tehty päätös. Veturia ei enään korjata ja se ollaan hylkäämässä, koska veturin korjauskulut ovat liian suuret. Veturi seisoo edelleen Hyvinkään konepajalla.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2009, 22:10:23 kirjoittanut Riku Lassila » tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2009, 18:25:40 »

Onko tietoa milloin romutus aloitetaan?
tallennettu
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #2 : Syyskuu 02, 2009, 19:50:28 »

Voi ei Itkee. Se on sitten ensimmäinen deeveri joka hylätään. Harmi kun ei tuota tullut nähtyä elonsa aikana SurullinenSurullinen
tallennettu
Markku Huusko
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #3 : Syyskuu 02, 2009, 19:53:02 »

Peace...! Täytyy ruokiksella käydä kurkkii konepajan aidan takana. Liekö Dv ulkona?
tallennettu

Do not underestimate the power of dieselengine!
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 299


« Vastaus #4 : Syyskuu 02, 2009, 20:25:46 »

Muutama muukin deeveri on ajonsa jo ajanut. Ei sen takia että polttoaineella lemmenliekki hapen kanssa leimahti vaan huono kunto.  Itkee Näin kertoi eräs pituuspiirien 26-31 ja leveyspiirien 62-64 sisällä oleva varikonmies, jonka ammattinimike jääköön hämärän peittoon.
tallennettu
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2009, 20:38:11 »

 Itkee. Mitkäs numerot? Hymyilee
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #6 : Syyskuu 02, 2009, 20:40:36 »

Itkee. Mitkäs numerot? Hymyilee

27-sarjaa.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Syyskuu 02, 2009, 22:08:42 »

Romutuksen alkamisesta ei ole vielä mitään tietoa, mutta deeverin hylkäys on varma asia, mutta hylkäyspäivämäärästä ei ole mitään tietoa.
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #8 : Syyskuu 03, 2009, 15:10:47 »

Olisiko ne huonokuntosimmat? (2760 jne.)
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #9 : Syyskuu 03, 2009, 15:14:43 »

Nythän ei tarvita niin kovasti vetovoimaa kun on taantuma ja lisäksi aina vain isompi osa liikenteestä kulkee kumipyörillä. On helppo hylätä vaikka sellaiset parikymmentä veturia...
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 162


« Vastaus #10 : Syyskuu 03, 2009, 15:28:59 »

Nythän ei tarvita niin kovasti vetovoimaa kun on taantuma ja lisäksi aina vain isompi osa liikenteestä kulkee kumipyörillä. On helppo hylätä vaikka sellaiset parikymmentä veturia...

Tälläkin voi olla osansa sanottavana. Vaikkapa sivu 10  http://tinyurl.com/lrnurr
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2613


« Vastaus #11 : Syyskuu 03, 2009, 15:30:18 »

 Itkee No voi kurja. No ei kaikki mene aina niin kuin haluaisi, aina hylätään joku veturi, vaikka olisi kuinka hieno.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 162


« Vastaus #12 : Syyskuu 03, 2009, 15:32:57 »

Itkee No voi kurja. No ei kaikki mene aina niin kuin haluaisi, aina hylätään joku veturi, vaikka olisi kuinka hieno.

Onkos 2519 sitten jotenkin erityisen hieno..??
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #13 : Syyskuu 03, 2009, 15:53:19 »

No mutta deevereitä on silti noin 190 jäljellä, ingen panik!
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #14 : Syyskuu 03, 2009, 15:57:45 »

No mutta deevereitä on silti noin 190 jäljellä, ingen panik!
Näin n mutta itää alkaa niiden kuvaamisessakin kiirehtmään..
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #15 : Syyskuu 04, 2009, 17:21:04 »

Muutama muukin deeveri on ajonsa jo ajanut. Ei sen takia että polttoaineella lemmenliekki hapen kanssa leimahti vaan huono kunto.  Itkee Näin kertoi eräs pituuspiirien 26-31 ja leveyspiirien 62-64 sisällä oleva varikonmies, jonka ammattinimike jääköön hämärän peittoon.

Heitetään huhumyllyyn lisää vettä: kuulemma 50 jäänee seisomaan lähitulevaisuudessa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2009, 20:49:48 kirjoittanut Jussi-Pekka Halonen » tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 299


« Vastaus #16 : Syyskuu 04, 2009, 18:18:16 »

Mistä sarjasta?
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #17 : Syyskuu 04, 2009, 18:22:54 »

Veikkaisin että 26-27..
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #18 : Syyskuu 04, 2009, 18:32:27 »

"Eemeli": Voi pojat! Oli se aikaa kun 25-sarjalaiset olivat uusia! Talvella hytissä oli kylmempi kuin Siperiassa. Ohjaamossa ei tarennut vaikka narua olisi hypännyt! Peltiseen ämpäriin kun lorautti tenttua ja sytytti tuleen, niin sai jonkinlaista lämpöä hyttiin. Jos oli yhtään isompi juna perässä, niin Behr aukaisi säleiköt ja lämpötila putosi niin matalalle ettei hytin pattereihin riittänyt lämpöä lainkaan. Sivukiertoa sai vahdata ettei se jäätyisi, ja sittenkin se välillä jäätyi! Väliventtiiliä piti yrittää raotella että saisi sivukierron pysymään edes jotenkin sulana. (Huom. jäähdytysjärjestelmässä kiersi pelkkä vesi.) Montahan näitä jäätyikin, mutta kukaan miehistöstä ei tietääkseni kuitenkaan kuollut kylmyyteen... Että näin "ihania" nämä uutena olivat!  Pyörittää silmiään Saneerauksen jälkeen tilanne on kuulema ollut toinen, ovat jopa haluttuja ajopelejä "nuorison" keskuudessa.  Virnistää
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #19 : Syyskuu 04, 2009, 19:10:30 »

Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 299


« Vastaus #20 : Syyskuu 04, 2009, 19:41:01 »

Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
Esim. TR Group Oy?
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #21 : Syyskuu 04, 2009, 20:48:02 »

Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
Esim. TR Group Oy?
Imatran Veturipalvelu ottaa varmaankin, MVH, onhan näitä..
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #22 : Syyskuu 04, 2009, 22:55:04 »

Tuostahan saisi joku rautatie-liikennöinnistä haaveileva operaattori "valmista" kalustoa itselleen. Varmaan on Euroopassa saneerattu vanhempaakin kalustoa yksityiseen käyttöön (esim. NOHABIT). Varmaan VR saisi paremman rahan myymällä veturit yhteistyökumppaneilleen kuin maksamalla romutuksesta.
Esim. TR Group Oy?
Imatran Veturipalvelu ottaa varmaankin, MVH, onhan näitä..

En usko, että VR-Yhtymä tosissaan on myymässä kilpailijoilleen vetureita. Ei, ei tämä ole VR:n toimintatapa. Ei vetureissa eikä (matkustaja)vaunukalustossa. Vaikka se olisikin järkevää monessa suhteessa. Ei sovi VR:n periaatteisiin...
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #23 : Syyskuu 05, 2009, 08:31:02 »

Ensin pitäisi olla niitä kilpailijoita/yhteistyökumppaneita, joille myydä. MVH ei tarvitse linjavetureita, eihän heillä ole niille kuljettajiakaan.

Luultavasti ensimmäinen uusi rautatieoperaattori alkaa hankkia kalustoa viimeisen Dv12:n romutusta seuraavana päivänä...
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #24 : Syyskuu 06, 2009, 11:38:01 »

Ensin pitäisi olla niitä kilpailijoita/yhteistyökumppaneita, joille myydä. MVH ei tarvitse linjavetureita, eihän heillä ole niille kuljettajiakaan.

Kaikesta voi tehdä työkoneita, johan se on nähty...  Iskee silmää Ja onhan linjaveturi - korjaan linjatyökone - ihan näppärä väline siirtämään kalustoa työmaalta toiselle.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Dv12 2519 kohtalo  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina